جهانگيري در مراسم معارفه وزير ارتباطات:

دولت از همه صاحبنظران براي حل مشکلات مردم دعوت مي‌کند

معاون اول رئيس‌جمهور گفت: دولت با عشق و علاقه از همه صاحبنظران دعوت مي‌کند که خود را عضوي از دولت بدانند و انتقادات ، پيشنهادات و راهکارهاي خود را براي حل مشکلات مردم ارايه دهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور ظهر روز گذشته (دوشنبه)‌ در مراسم توديع و معارفه وزراي سابق و فعلي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه يکي از بخشها که نيازمند تحليل دقيقي از روند اتفاقات و تحولات آينده بوده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است، گفت :‌ امروز براي اداره بهتر کشور به شدت نيازمند تقويت و تکميل زيرساختها در اين بخش هستيم.
 
وي افزود : ‌خدمات ارايه شده در اين بخش منجر به صرفه‌جويي در وقت براي انجام بسياري از امور روزانه شده است و بي ترديد بخش وسيعي از ترافيک و رفت و آمدها در خيابانهاي تهران مي‌تواند با توسعه خدمات اين بخش اصلاح شود.
 
معاون اول رئيس‌جمهور اظهار داشت: بايد بررسي کنيم که آيا اهداف ايجاد دولت الکترونيک محقق شده و آيا سازوکارها و راه‌هاي قانوني تجارت الکترونيک و تکميل خدمات اين بخش در دست است؟
 
جهانگيري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را يکي از مهمترين و اصلي‌ترين وزارتخانه‌هاي کشور بر شمرد و گفت : اين وزارتخانه مي‌تواند يکي از مهمترين بخشهاي درآمدي کشور باشد، چراکه دانش و تراوشات فکري جوانان کشور را تبديل به درآمد مي‌کند اما در ساير بخشها با فروش منابع و امکانات کشور درآمد توليد مي‌شود.
 
وي با طرح اين پرسش که چرا نبايد سطح درآمد ايران از توليد نرم‌افزار به سطح قابل قبولي برسد، خاطر نشان کرد:‌ يکي از مهمترين منابع درآمدي کشور هندوستان در سالهاي گذشته از طريق توليد نرم‌افزار بوده و ما نيز با توجه به حضور فعال بخش خصوصي در اين بخش قادر خواهيم بود درآمد قابل قبولي در اين حوزه ايجاد کنيم.
 
معاون اول رئيس‌جمهور همچنين با بيان اينکه دامنه فعاليت اين وزارتخانه بسيار وسيع است، افزود : در سالهاي اخير بخشهايي از اين وزارتخانه با انگيزه ارايه خدمات و بهبود مديريت منفک شده که منجر به بروز مشکلاتي شده که بي‌ترديد اين مشکلات با بررسي دقيق حل و فصل خواهد شد.
 
جهانگيري با تاکيد بر اينکه امروز اقتصاد کشور نياز به تحرک جدي دارد، اظهار داشت : متاسفانه امروز بيکاري به تحصيل‌کرده‌هاي کشور رسيده و يکي از بخشهايي که مي‌تواند در اشتغالزايي براي جوانان تحصيل کرده و متفکر موثر باشد، بخش وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات است.
 
وي افزود : اميدوارم که دکتر واعظي بتواند با بکارگيري همه ظرفيت هاي کشور در جهت پيشرفت اين وزارتخانه اقدام کند و زمينه افزايش توليد و صادرات اين بخش را فراهم نمايد .
 
معاون اول رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از زحمات و تلاشهاي محمدحسن نامي، وزير سابق اين وزارتخانه و همچنين وزراي پيش از او خاطر نشان کرد :‌ دکتر واعظي از شخصيتهاي شناخته شده و توانمند است که با اعتمادي که رئيس‌جمهور و مجلس به وي داشته، مسئوليت بزرگي را بر دوش خود خواهد داشت .
 
جهانگيري با بيان اينکه دولت حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در مقطعي کار خود را شروع کرده که کشور با مشکلات پيچيده‌اي روبروست، تصريح کرد : امروز مشکلاتي در بخش اقتصاد و بخصوص وضعيت معيشتي مردم وجود دارد و بايد تلاش کنيم کشور عزيزمان ايران که همواره در تاريخ درخشيده، بتواند همچنان در سطح منطقه و دنيا سربلند باشد و ملت ايران به ايراني بودن خود افتخار کند.
 
معاون اول رئيس‌جمهور در پايان سخنانش تاكيد كرد: دولت با عشق و علاقه از همه صاحبنظران دعوت مي‌کند که خود را عضوي از دولت بدانند و انتقادات ، پيشنهادات و راهکارهاي خود را براي حل مشکلات مردم ارايه دهند.
 
در اين مراسم حکم وزارت محمود واعظي که به امضاي رئيس‌جمهور رسيده است قرائت و ازسوي معاون اول رئيس‌جمهور به وي تقديم شد.
 
گفتني است در اين مراسم همچنين محمدحسن نامي وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات گزارشي از عملکرد خود ارائه کرد و واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم به بيان برنامه‌هاي خود براي ارتقاء اين وزارتخانه پرداخت.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار