يک کشتي با 106 سرنشين که بيشترشان پناهجو بودند روز سه‌شنبه در آب‌هاي جزيره کريسمس استراليا در اقيانوس هند غرق شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، مقامات استراليايي اعلام کردند تشکيلات امنيت دريايي استراليا از طريق تلفن از يکي سرنشينان کشتي درخواست کمک دريافت کرد و بلافاصله يک کشتي به محل اعزام شد.
سخنگوي تشکيلات امنيت دريايي استراليا اعلام کرد اين کشتي زمان غرق شدن در 120 مايل دريايي شمال جزيره کريسمس قرار داشت و بر اساس اطلاعات ما 106 نفر سوار آن بودند.
وي افزود کشتي امداد رسان پاراماتا حدود ساعت 12 و 30 دقيقه به وقت محلي به محل حادثه رسيد و اعلام کرد اين کشتي در حال غرق شدن است.
 يک هواپيماي اداره گمرک، يک کشتي ديگر تشکيلات امنيت دريايي و يک کشتي ناوبري تجاري به سمت محل حادثه در حرکتند.
موضوع پناهجوياني که با قايق و کشتي عازم استراليا مي شوند، در اين کشور از حساسيت فوق العاده زيادي برخوردار است.
بر اساس آمار رسمي، از اوايل سال 2013، 18 هزار نفر پا به خاک استراليا گذاشته‌اند که بيشترشان از طريق رساندن خود به جزيره کريسمس اين کار را کردند.
در سال‌هاي اخير صدها نفر در اين سفر پرخطر جان خود را از دست داده‌اند. جزيره کريسمس دسامبر 2010 صحنه غرق شدن فاجعه بار يک کشتي بود.
يک کشتي حامل مهاجران غيرقانوني که از عراق و ايران آمده بودند در يک درياي طوفاني به صخره برخورد کرد و درهم شکست. شمار دقيق قربانيان اين حادثه هيچگاه مشخص نشد اما حدود 50 نفر برآورد شد.
بزرگترين فاجعه در سال 2001 رخ داد که يک کشتي حامل 353 مهاجر غيرقانوني که قصد داشتند خود را به استراليا برسانند در آب‌هاي اندونزي غرق شد. 
امدادگران اعلام کردند 106 سرنشين کشتي حامل پناهجويان که امروز سه شنبه در آبهاي استراليا غرق شد نجات يافته و دو تن از آنها دچار جراحت سطحي شده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار