معاون سازمان بسیج اساتید کشور:

غنی‌ترین مجموعه متخصص متعهد در بسیج اساتید حضور دارند

معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید کشور گفت: غنی‌ترین مجموعه علمی، متعهد، متدین و متخصص کشور در سازمان بسیج اساتید کشور حضور دارند و در حوزه‌های مختلف علوم از سرآمدان دانشگاه‌های کشور هستند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، علی باقر طاهری‌نیا در آستانه برگزاری این اجلاس در گفتگویی بیان داشت: بسیاری از این افراد در حوزه اقتصاد بوده که به طور خاص و ویژه می توانند در راستای تحقق حماسه اقتصادی از پایگاه دانش و تخصص خود و با ارائه راهکارهای علمی، در خدمت اقتصاد کشور، افزایش تولید ملی و خروج از اقتصاد مبتنی بر نفت فعالیت های موثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: بسیاری از متخصصین عرصه اقتصاد که عضو سازمان بسیج اساتید در قالب سازمان ها و مدیریت های اجرایی نیز فرصت خدمت به نظام اسلامی را داشته اند، فرماندهان عرصه اقتصاد کشور هستند.

طاهری نیا با اشاره به اینکه متخصصین می توانند درراستای تحقق شعار حماسه اقتصادی از طریق تبدیل دانش به فن آوری به کسب ثروت بیشتر برای کشور کمک کنند، تصریح کرد: تولید محصولات مبتنی بر نیاز جامعه، فرآوری محصولات، پرهیز از خام فروشی و غیره اقداماتی است که با اندیشه های پویای متخصصین ازجمله اعضای سازمان بسیج اساتید محقق خواهد شد.

وی گفت: سازمان بسیج اساتید کشور باید برای استفاده از ظرفیت منحصر به فرد اعضای خود به صورت پایه ای و با حمایت همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و از طریق تدوین برنامه 5 ساله نظام و برنامه های درازمدت درپی تحققق رسالت و اهداف خود باشد.

معاون پژوهش سازمان بسیج اساتید کشور ابراز داشت: عقد تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای مختلف کشور به منظور استفاده از ظرفیت علمی خاص و دستیابی به اهداف بلند مندرج در اساسنامه سازمان بسیج اساتید کشور، یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت اعضای منحصر به فرد این سازمان است.

وی با بیان این نکته که سازمان بسیج اساتید کشور به طور جدی میزان تحقق اهداف سند چشم انداز کشور را رصد و پایش می کند، تصریح کرد: کشورهای دنیا که در حوزه برنامه نویسی و سند نویسی تجاربی دارند، در کنار تلاش و کوشش برای اجرای برنامه های سند مجموعه ای نظارتی تاسیس می کنند که ماموریت پایش میزان تحقق اهداف سند را دارند.

طاهری نیا با بیان این مطلب که سازمان بسیج اساتید کشور به جای آنکه سرگرم برنامه های اجرایی تا پایان مدت سند یعنی افق 1404 باشد باید کاستی ها و عقب ماندگی ها در مسیر تحقق اهداف سند را رصد کند، تاکید کرد: این سازمان باید به اقتضای وظیفه نظارتی بر بخش های مختلف کشور، پیش از از دست دادن فرصت، در پی رفع کاستی ها و جلوگیری از فوت فرصت باشد.

 چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار