دولت آمریکا درصدد افزایش حمایت‌های نظامی از اسرائیل

دولت آمریکا درصدد افزایش حمایت‌های نظامی خود از اسرائیل با هدف کمک به تل‌آویو برای دفاع از خود در منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  مجله دیفنس نیوز آمریکا گزارش داد، مقامات آمریکا و اسرائیل درصدد اضافه کردن یک بند جدید به معاهده کمک‌های نظامی ‌آمریکا به اسرائیل هستند.
مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در مصاحبه با این مجله عنوان داشتند که اقدامات اولیه برای بسته کمک‌های نظامی جدید آمریکا برای 10 سال آینده انجام شده است که می‌تواند تا سال 2027 تمدید شود و شامل مدرنیزه کردن ارتش اسرائیل می‌شود.
این مجله نوشت: بر اساس بند جدید، کمک‌های ‌واشنگتن به تل‌آویو ظرف 10 سال آینده به مبلغ 30 میلیارد دلار افزایش می‌یابد تا به این وسیله برتری نظامی اسرائیل در منطقه حفظ شود.
یک مسئول سابق امور مالی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: هدف از این اقدام حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه و حمایت از توانایی اسرائیل برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهدیدی در خاورمیانه است.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که حجم مبادلات نظامی و تسلیحاتی آمریکا با کشورهای منطقه خاورمیانه در چند سال اخیر افزایش یافته است.
هم‌اکنون حجم کمک‌های نظامی آمریکا به تل‌آویو بالغ بر 4 / 2 میلیارد دلار است، که قرار است تا سال 2017 به 1 / 3 میلیارد دلار برسد. ارزش توافقنامه‌های فروش سلاح‌های ‌آمریکایی به کشورهای منطقه خاورمیانه از سال 2008 تا 2011، بدون احتساب تل‌آویو، بالغ بر 9 / 91 میلیارد دلار بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار