مشهد/

موج مردم سالاری دینی عالمگیر شده است

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به امواج مردم سالاری دینی در جهان خاطرنشان کرد: موج مردم سالاری دینی از جهان اسلام آغاز، عالمگیر شده و تا غرب فراگیر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سردار علی‌اکبر احمدیان امروز در افتتاح اجلاس چهاردهم در جوار بارگاه نورباران رضوی، با اشاره به اینکه موج نخست مردم سالاری دینی با درهم شکستن رژیم شاهنشاهی به وقوع پیوست، گفت: موج دوم مردمسالاری دینی نیز پس از انقلاب اسلامی در ایران در برخی کشورها ایجاد شد و مردم در قالب مردمسالاری نظام سیاسی خود را شکل دادند.

وی با بیان اینکه ایجاد انقلاب‌ در دولت مسلمان عراق نیز از جمله تلاش‌ها و ایجاد موج برای مردم سالاری دینی به شمار می‌رود، اظهار کرد: موج دیگری از مردمسالاری دینی با خیزش و بیداری کشورهای اسلامی صورت گرفت و امروز کسی نمی‌تواند مردم را در کشورهای بیداری اسلامی به زور به خانه بکشاند.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله امروز شکل گیری موج چهارمی است که به صورت تیری است که از ترکش امام (ره)خارج شده و بر جان سکولار و غرب نشسته است.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران به نیاز اساسی سپاه پاسداران به بسیج اساتید در جهت تحقق اهداف و آرمان های اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: نگاه به آینده نگاهی کلان است و روابط بسیج و سپاه به گونه ای باید شکل بگیرد که اگر عملی در سپاه صورت گیرد باید به بسیج نیز منتقل شود.

احمدی با اشاره ای به نظام سلطه در دوران های مختلف داشت که با در هر دوره به گونه ای خاص ورود داشته افزود: پس از نظام سیاسی تحت امر سلطه نوع دیگری با عنوان سلطه نرم و اعمال تهدید نرم ورود و ظهور یافت که زدوبند دستگاه‌های امنیتی در آن دخیل نبوده و اشغال و زور آشکار و پنهان هم در آن نقشی نداشته است.

احمدیان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در تاریخ بشریت اقدام بزرگی انجام داد و آن این بود که طومار سلطه نرم را به هم پیچید، گفت: انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که پس از سلطه مستقیم به نوعی نظام سیاسی تحت امر که سلطه‌ای غیرمستقیم بود حاکم شد.

وی افزود: امام راحل(ره) تشکیل و تاسیس انقلاب اسلامی انقلابی بی‌بدیل را در مقابل دموکراسی تقلبی نظام سلطه ایجاد کرد و آن مردم سالاری دینی بوده که در حال حاضر تمام جهان را فرا گرفته است./ز

برچسب ها: موج ، مردم ، سالاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.