آغازعملیات حفاری میدان مشترک یاران جنوبی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از آغازعملیات حفاری در طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی به منظور توليد روزانه 50 هزار بشكه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نادر قربانی با اشاره بر این که ميدان نفتي یاران جنوبی بخشی از میدان‌های آزادگان جنوبی و یاران شمالی است، افزود: پیش‌بینی مي شود با توجه به تست چاه‌ها، روزانه نزدیک به ۵۰ هزار بشکه نفت از این میدان استحصال شود.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصريح كرد: به همين منظور حجم تولید نفت از میدان مشترک یاران جنوبی باید حدود ۲۲ حلقه چاه در محل این میدان حفاری شود.
 
قربانی تاكيد كرد: هم اکنون سه دکل حفاری در میدان نفتی یاران مستقر شده است که یک دکل از شرکت ملی حفاری ایران مشغول به حفاری است و دکل دوم نیز عملیات حفاری خود را آغاز کرده است.
 
مدیرعامل شرکت متن سایر فعالیت‌های لازم جهت توسعه این میدان را انجام عملیات مین‌روبی، ساخت جاده و سلر ، دریافت مجوزهای زیست‌محیطی، انجام مشاوره‌های سطح‌الارضی و تحت‌الارضی، ساخت سیل‌بند، خطوط لوله انتقال نفت، ساخت تاسیسات توزیع و انتقال برق و ساختمان‌های بهره‌ برداری و حفاری عنوان کرد.
 
میدان یاران جنوبی به عنوان یکی از میدان های مشترک ایران با عراق در منطقه غرب کارون قرار دارد که نفت این میدان برای تصفیه و پالایش به تاسیسات فرآیندی شرکت نفت و گاز اروندان در منطقه جفیر ارسال می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حفاری ، نفت ، یاران ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار