حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران خواسته‌اي خلاف واقع درباره فعاليت هسته‌اي ندارد

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس با اشاره به اظهار نظر ديپلمات‌هاي غرب در مورد فعاليت هسته‌اي ايران گفت: ايران خواسته‌اي خلاف واقع در مورد فعاليت هسته‌اي ندارد، خواسته ما اين است كه حق ايران در مسئله هسته‌اي را به رسميت بشناسند، حقي كه قوانين بين‌المللي براي ما قائل شده است.

"منصور حقيقت‌پور" نماينده اردبيل، سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهار نظر ديپلمات‌هاي غرب در مورد فعاليت هسته‌اي ايران گفت: ايران براساس منافع و نياز ملي عمل مي‌كند اين نوع اظهارنظرها تاثيري بر رفتار و عملكرد ما نخواهد داشت و مذاكرات سياسي براساس عدالتخواهي و حق‌خواهي انجام مي‌گيرد.
 
وي همچنين در ادامه تصريح كرد: ما به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و 1+5 رو نمي‌دهيم و خواسته‌اي خلاف واقع نيز نداريم، خواسته ما اين است كه حق ايران در مسئله هسته‌اي را به رسميت بشناسند حقي كه قوانين بين‌المللي براي ما قائل شده است.
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس اظهار داشت: ايران نياز هسته‌اي خود را براساس خوشايند و يا بدآيند آژانس تنظيم نمي‌كند بلكه فعاليت‌هاي ما در راستاي معاهدات بين‌المللي و ان پي تي است و به همين دليل در مذاكرات از حقوق خود دفاع خواهيم كرد.
 
حقيقت‌پور در پايان خاطرنشان كرد: به نظر من فضاسازي‌هاي اين چنيني به حل موضوع كمكي نخواهد كرد و بهتر اين است كه غرب و 1+5 واقعيت را بپذيرند، حق ايران را به رسميت شناخته و در خصوص روند آتي مذاكرات و غني سازي مذاكره كنند.

گفتني است دیپلمات‌های غربی گفته‌اند، شواهد حاکی از آن است که ایران از سرعت افزایش ذخیره اورانیوم خود کاسته و بخشی از آن را به سوخت رآکتور تبدیل کرده است و به این ترتیب، به نظر می‌رسد، ایران می‌خواهد فرصت بیشتری‌ برای مذاکره با قدرت‌های جهانی به دست بیاورد.

همچنين این دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند، ایران به تازگی تولید اورانیوم خود به چرخه‌های سوخت را ‌شدت بخشیده است؛ بنابراین، ذخیره اورانیوم ۲۰ درصدی ایران در سه ماه گذشته افزایش ناچیزی داشته یا اصلاً افزایش نداشته است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار