قم/

آیت‌الله بروجردی یک مرجع تمام عیار بود

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی سه‌شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در این مراسم حضرات آیات وحیدخراسانی، سبحانی، علوی‌گرگانی، امینی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا از اساتید حوزه در این مراسم با اشاره به اینکه باید قدر شیعه را بدانیم بیان داشت: باید طلاب علوم دینی فرصت طلبگی را قدر بدانند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند «خدا بنده‌ای که کار ما اهل‌بیت را زنده کند رحمت کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رحمتی که از سوی خداوند متعال بر بندگان نازل می‌شود یکسان نیست یادآور شد: باید قدر دین را بدانیم و بدانیم که دین به مسائل جزئی خلاصه نمی‌شود؛ دین مبین اسلام شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله بهجت و آیت‌الله قاضی را تربیت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید طلاب در کنار فراگیری علوم دینی اهل عمل باشند تاکید کرد:‌ آیت‌الله بروجردی یک مرجع تمام عیار و یک متخصص درجه اول علم رجال به شمار می‌رفت.

استاد حوزه علمیه یکی از امتیازات آیت‌الله بروجردی را تسلط کامل در فقه تسنن به اندازه فقه شیعه عنوان کرد و اذعان داشت: برای شناخت حضرت حق دو راه وجود دارد و آیت‌الله بروجردی از هر دو راه برهان و استدلال برای تکمیل نفس ناطقه استفاده کرده بود.

فاطمی‌نیا با اشاره به اینکه بروجردی یک عمر راه برهان و استدلال را رفت و متذکر شد: ایشان یک فیلسوف به تمام معنا و فقیه و متکلم به تمام معنا بود./ز

برچسب ها: قم ، آیت ، الله ، بروجردی ، مرجع ، تمام ، عیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.