در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد

واکنش عراقچي به شايعه تشکيل گروه واسطه براي گفتگو با آمريکا از طريق عمان

سخنگوي وزارت امور خارجه به شايعه تشکيل گروه واسطه براي گفتگوي جمهوري اسلامي ايران با آمريکا از طريق عمان در جريان سفر سلطان اين کشور به تهران واکنش نشان داد.

"سید‌عباس عراقچی" سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اخبار منتشر شده مربوط به عزل و نصب‌های جدید در وزارت امور خارجه گفت: بنده به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه هیچ کدام از این خبرها را تأیید نمی‌کنم و بهتر است تمام خبرنگاران چند روزی را تحمل کنند تا اخبار تأیید شده و قطعی مربوط به عزل و نصب ها اعلام شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا "حسین موسویان" به ایران باز‌خواهد گشت، اظهار داشت: بنده در این خصوص اطلاعی ندارم و وزارت امور خارجه هیچ نقشی در مورد سفر و بازگشت احتمالی وی ندارد.

عراقچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اخبار منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها در مورد تشکیل گروهی در وزارت خارجه جهت گفتگو با عمان به عنوان کانالی برای ارتباط مستقیم با آمریکا، گفت: اینها داستان سرایی‌ها و فضاسازی‌هایی است که رسانه‌های خارجی برای تخریب فضای مثبت ناشی از تغییر دولت در ایران انجام می‌دهند که متأسفانه گاهی برخی از رسانه‌های داخلی هم در این فضاسازی‌ها گرفتار می‌شوند.

وی افزود: سفر سلطان قابوس به ایران به درخواست خود وی در راستای تقویت عمیق روابط بین دو کشور صورت می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه هم این سفر را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دوستانه ایران با مجموعه کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌داند.

عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: براساس این مهم بنده انتشار چنین اخباری را تکذیب و اعلام می‌کنم این اخبار صحت ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراقچی ، عزل ، نصب ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار