با امضاي تفاهم‌نامه همكاري بين بخش خصوصي و استاندارد؛

صدور گواهي "نشان حلال" رسماً به "اتاق ايران" واگذار شد

تفاهم‌نامه همكاري بين مركز تحقيقات و اطلاع‌رساني اتاق اسلامي (ايكريك) و سازمان ملي استاندارد در زمينه گسترش فعاليت‌هاي كشور در حوزه نشان حلال به امضا رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛در همايش ملي نشان حلال كه به همت مركز تحقيقات و اطلاع‌رساني اتاق اسلامي (ايكريك)  و با حضور رئيس اتاق ايران و رئيس سازمان ملي استاندارد برگزار شد، موافقت‌نامه‌اي در قالب 4ركن و با هدف توجه سازمان‌هاي ذي‌ربط به انجام وظايف محوله خود در رابطه با توسعه فعاليت‌هاي كشور در زمينه نشان حلال، به امضا رسيد.
 
اين موافقت‌نامه از 4 ركن توسعه استانداردها در مورد نحوه اجراي كار، توليد ادبيات و فرهنگ، صدور نشان حلال كه زمينه‌ساز صدور كالاهاي ايراني و اطمينان بخشي از حليت محصولات وارداتي و شركت مشترك در مذاكرات بين‌المللي با موضوع حلال تشكيل مي‌شود.

بر اساس اين گزارش نخستين بار موضوع مرجع صدور گواهي  نشان حلال به طور ملي و رسمي در ايران اعلام مي‌شود. در اين موافقت‌نامه سازمان استاندارد كه مرجع ملي صدور گواهي و اعتبارسنجي در جمهوري اسلامي ايران است صدور گواهي نشان حلال را به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران واگذار مي‌كند.
 
به اين ترتيب هم كار صدور گواهي نشان حلال و ترويج فرهنگ استفاده از نشان حلال و مطالعات و تحقيقات لازم براي كاربرد استاندارد حلال به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران واگذار مي‌شود.

 اين تفاهم‌نامه همكاري براي انجام مأموريت‌هاي بين‌المللي در زمينه نشان حلال را مشخص كرده و اجازه مي‌هد اين مهم با شفافيت و روشن‌گري پي‌گيري شود. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار