یزد/

یزدرتبه نخست کشور در زمینه تولید انواع محصولات کنجدی در کشور

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد گفت: استان یزد رتبه اول را در تولید انواع محصولات كنجدی از قبیل ارده، حلوا ارده، شیرینی های كنجدی و روغن كنجد داراست

 

یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  یزد

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد گفت: استان یزد رتبه اول را در تولید انواع محصولات كنجدی از قبیل ارده، حلوا ارده، شیرینی های كنجدی و روغن كنجد داراست.

سيد مسعود عظيمي مهر اظهار داشت: باحضور مدير توسعه صنعتي و فناوري سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران و مسئول خوشه هاي صنعتي سازمان، عمكرد خوشه محصولات كنجدي استان يزد مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.

وي افزود: با انجام مطالعات امكان سنجی خوشه محصولات كنجدی استان و با تایید دفتر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران، فاز مطالعه جامع شناختی این خوشه در استان یزد آغاز و پس از آن مرحله پیاده سازی برنامه های عملیاتی آن به مدت حداقل سه سال شروع خواهد شد.

عظيمي عنوان كرد: با توجه به شاخص مطلوب استان يزد در زمينه توليد محصولات كنجدي، با توسعه و ارزيابي اين خوشه هاي صنعتي مي توان در ايجاد و توسعه اشتغالزايي استان يزد برنامه ريزي كرد و بازراهاي جهاني و هدف را گسترش داد.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد يادآور شد: با توجه به اهميت خوشه هاي كسب و كار در برنامه پنجم توسعه و همچنين ابلاغ سياستهاي كلان توسعه صنعتي كشور ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري ،خوشه هاي صنعتي كنجدي استان از سوي شركت توسعه صنعتي و فناوري سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران مورد ارزيابي قرار گرفت.

وي عنوان كرد: با تخصيص اعتبارات لازم در قالب بودجه هاي ملي شاهد رشد و گسترش هرچه سريعتر اين مدل توسعه اي در بخش صنايع كوچك باشيم.

عظيمي با اشاره به سياستهاي مهم اين شركت در تحقق سال حماسه اقتصادي گفت: سياستهاي مهم اين شركت در تبيين محورهاي اقتصادي و تحقق سال حماسه اقتصادي، در قالب برنامه های متنوع، نظیر توسعه خوشه ها و شبكه های صنعتی و زنجیره های ارزشي است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خوشه نساجی یزد به عنوان یك پروژه موفق و توسعه یافته و خوشه كاشی سرامیكی نیز به عنوان یك پروژه در فاز خروج در استان یزد فعال هستند و در برنامه آتی مقرر است خوشه های صنعتی و صنفی استعدادیابی شده، وارد مرحله مطالعات و اجرا شوند.

عظیمی ادامه داد: از این طریق سطح توانمندی و رقابت پذیری كسب و كار براي استان و كشور سنجیده می شود و هر مقدار فضاي كسب و كار افزايش يابد به همان اندازه اقتصاد بهبود یافته و مي توان در تحقق شعار رهبري گام اساسي برداشت.

وی تاکید کرد: برخی از این محصولات، به طور انحصاري در شهر يزد و يا در شهرستان اردكان تولید می شود كه علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این منطقه، جزو صنایع با سابقه و سنتی استان محسوب می شود./ب
برچسب ها: محصولات ، کنجدی ، در یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.