در حاشیه پزشکی 20:30 چه گذشت:

از چند نرخی شدن دارو تا سازمانی با دو رئیس

سازمان غذا و دارو برای رفع کمبود به چند شرکت اجازه داده تا وارد کننده دارو باشند در کنار این، سازمان نظام پزشکی دارای دو رئیس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سازمان غذا و دارو برای رفع کمبود به چند شرکت اجازه داده تا وارد کننده دارو باشند در کنار این، سازمان نظام پزشکی دارای دو رئیس است.

*محصولات بدون برچسب شبنم

غلامی،رئیس داروخانه سیزده آبان گفت: ۲ دستگاه فشار سنج مچی بوده، که فاقد برچسب شبنم است  و با توجه به امضای دکتر شاهمرادیان لازم است  تمام محصولات پزشکی برچسب شبنم داشته باشند.

فرزادنژاد، معاون داروخانه سیزده آبان در ادامه افزود:زمانی که صورت جلسه آمد، به دلیل نظم وترتیب کافی از نظر بازرسان ، محصولی که برچسب شبنم نداشت وارد انبار نشد.

*سردرگمی بیماران از چند نرخی شدن دارو

برخی بیماران به خبرنگار حاشیه های پزشکی گفتند: یک دارو در یک داروخانه، هردفعه به یک قیمت عرضه می شود که یک بار گران و یک بار ارزان است.

در همین راستا، مسئولین داروخانه ها اضافه کردند: سازمان غذا و دارو برای رفع کمبودهای دارویی ،به چند شرکت اجازه واردات دارو از چند کشور باشند که در این صورت، شرکتی دارو را ارزان وارد کرده و دیگری گران، که این امر باعث چند نرخی شدن دارو می شود.

خبرنگار حاشیه های پزشکی با فرزاد نژاد، معاون داروخانه سیزده آبان یک دارو را بررسی کردند و قیمت های ارلوتینیب ۱۵۰ گرمی،طبق فاکتور  ۳۰۷ هزار تومان هم فروش داشته است،در یک کد دیگر ۲۹۱ هزار تومان، در کد دیگر ۲۴۶ هزار و ۳۳۳هزار تومان است و آخرین قیمت خرید در یک فاکتور ۶۲۱ هزار تومان که تقریبا ۳ برابر است.

سلیمان چاهی،  معاون داروی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: زمانی که فوریتی وارد می کنیم، ۲۰ درصد تغییر قیمت دارد،و اگر ۳ برابر شود درست است،با این تفاسیر به این نتیجه می رسیم که بیمار باید آنقدر خوش شانس باشد که داروخانه دار،دارویی را از قفس داروخانه انتخاب کند که هوای جیب بیمار را داشته باشد.

*سردرگمی دریافت کنندگان یارانه ی دارو 
آیتم بعدی حاشیه های پزشکی به یارانه های دارو می پردازد که قرار بود به حساب بیماران واریز شود، اما برخی بیماران یارانه دارو را دریافت نکردند، از دکتر حاجی آخوندی، معاون سازمان غذا و دارو پرسیدم که گفت: پول دست وزارت بهداشت بوده و در حوزه معاونت توسعه و مالی  این وزارتخانه هست.

حسنی، معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشتادامه داد: یارانه مربوط به سازمان غدا و دارو هست، تمام فرآیند مربوط به دارو به سازمان غذا و دارو ارتباط دارد، و زمانی که پول به زیحسابی برسد به حساب بیماران ارسال می شود،البته مدیرانی که زیر دست شما هستند می گویند که مشکل از بانک ها است.

سحابی،مسئول زیحسابی وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت وظیفه اش را انجام داده و اقدام به تامین پول کرده، اما در هر شهر خاصی در بانک ها حاکم است، یادتان می آید که قرار بود طبق تفاهم نامه ای از اول مرداد ماه، یارانه به بیمه ها برسد  تا داروها را تحت پوشش خود قرار دهند؟

هوشنگی ، مدیر کل بیمه ای وزارت رفاه تصریح کرد: سازمان های بیمه گر تعهد را پذیرفتند و  منتظر توزیع اعتباراتی توسط وزارت بهداشت هستند، تا پس از توزیع در اختیار سازمانهای بیمه گر قرار گیرد.

*سازمانی با دو رئیس

در حاشیه پایانی به سراغ سازمانی می رویم که دو وزیر دارد، یک رئیس قدیم و یک رئیس منتخب که در ماه های گذشته توسط جامعه پزشکی انتخاب شد.

اما در حال حاضر رئیس قدیم همچنان بر صندلی ریاست این سازمان تکیه کرده و رئیس جدید برای شروع کار،منتظر امضای آقای رئیس جمهور است.

زالی،رئیس منتخب  سازمان نظام پزشکی یادآور شد: هفته گذشته، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی و رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی نامه ای نوشتند و خدمت ریاست محترم جمهور فرستادندو با پیگیری تشریفات قانونی کار، امیدواریم تکلیف  این سازمان روشن شود تا ارکان نوین سازمان نظامپزشکی کشور در سراسر کشور، شروع به کار شان را شاهد باشند./س
برچسب ها: حاشیه ، پزشکی ، دارو ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.