فرهاد دانشجو در نشست خبری با خبرنگاران:

تغییرات دانشگاه آزاد ناشی از تغییر دولت نیست/ دولت یازدهم بیش از پیش به دانشگاه آزاد کمک می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: تغییرات دانشگاه آزاد ناشی از تغییرات دولت نیست مطمعا دولت یازدهم حمایت خوبی از دانشگاه آزاد خواهد داشت.

به گزارش  خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل   فرهاد دانشجو  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد  نجف آباد برگزار شد گفت: بنده مدیری  آکادمیک هستم  و فردی سیاسی نیستم  در فضای سیاسی  حاکم در کشور  بنده درست نمی دیدم که فضای دانشگاه سیاسی  باشد و به نوعی جنبه آموزشی خود را از دست بدهد

وی افزود:  سیاست ما در دوره انتخابات تشویق مردم به  حضور در انتخابات بود  و عملکرد خوبی هم داشتیم .


دانشجو در خصوص حمایت دولت یازدهم از دانشگاه آزاد تصریح کرد:  بنده شناخت خوبی  نسبت  به جناب آقای روحانی رئیس جمهور دارم و تغیيرات در دانشگاه آزاد ناشی از تغییر در دولت نیست و مطمئن هستم دکتر روحانی  حمایت های خوبی از دانشگاه آزاد خواهد داشت.

وی افزود: روی کار آمدن دولت های متفاوت  با دیدگاه های مختلف  نشان دهنده  وجود آزادي در کشور است.

دانشجو  در ادامه  خاطر نشان کرد:  از یک سال و نیم پیش  که مسئولیت  ریاست دانشگاه آزاد  بر عهده من گذاشته شد ارتقای آموزش و پژوهش  و همچنین ارتقای اسلامی  و همچین بر ارتقای فرهنگ اسلامی در دانشگاه  تاکید داشتم  و اولویت ما  در انتخاب رشته ها  توجه به  نیاز  جامعه بوده است.

وی در خصوص افزایش هزینه های تحصیلی گفت:  هر چه قدر مقطع تحصیلی بالاتر می رود به دلیل نیاز و استفاده دانشجویان و پژوهشگران  از دستگاه های و وسایل آموزشی  هزینه ها نیز افزایش می یابد  و در تمام دنیا این چنین است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص اعطای وام به دانشجویان  قولی را مطرح نکردیم تصریح کرد:  اوایل مهر ماه 91  در ارتباط با  بانک صادرات  ایجاد شد این بانک اعلام کرد که برای سال 91  به کلیه دانشجویان دکتری 10 میلیون تومان وام قرار می گیرد لذا شهریه 98 درصد دانشجویان فراهم شد  که  9 هزار نفر دانشجوی دکتری  هزار و 400 نفر متقاضی شدند  و هزار و 200 نفر پرونده تشکیل دادند  و وام را  دریافت کردند و این در حالی است که  وام دانشجویی  وجود داشت اما متقاضی وام وجود نداشت.

دانشجو در خصوص موضوع تک جنسیتی شدن دانشگاه ها گفت:  ما  بحث ایجاد یک مکان برای انتخاب بیشتر دانشجوها  ایجاد کرده ایم که اگر  دانشجویی می خواهد  تمایل دارد در یک دانشگاه  تک جنسیتی  تحصیل کند بتواند  اما اجباری در این امر نیست اما آزاد منشی  و نگاه فرهیختگی در دانشگاه آزاد جاری شده  را اجرا می کنیم  که حق انتخاب برای دانشجو  خانواده ها ایجاد شود.

 رئیس دانشگاه  آزاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بومی کردن  علوم انسانی گفت: این مسئولیت بر عهده  دکتر حداد عادل  در شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شده که با دانشگاه آزاد همکاری خوبی دارند   گزارشات مثبتی   از جلسات بومی کردن اعلام شده است.

وی در ادامه درباره حذف کنکور گفت :  کنکور مسئاله ای نیست که ما خودمان آن را حذف کنیم،  آموزش عالی کشور ، آموزش مجلس تصمیم گیری کردند که این آزمون  در یک تاریخ حذف شود یعنی با توجه به  تغییر رویکرد علم  و پذیرش در مراکز تحقیقاتی  شاید  درست نباشد که ما همان  رویکرد چند سال پیش را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره بودجه پژوهشی  به رشد 86 درصدی این بودجه اشاره کرد و گفت:  ما نباید  نخبگان  را به دانشگاه های خاص محدود کنیم دانشگاه آزاد هم  فرهیختگان و نخبگان بسیار خوبی دارد که نیاز مند نگاه ویژه هستند  این در حالی  که نخبه های دانشگاه آزاد  با دیگر نخبه ها تفاوت ندارند .

 دانشگاه در خصوص طرح تحقیق و  تفحص از ارگان ها و سازمان ها خاطر نشان کرد:   این طرح  از جمله مصوبات قانونی  و از اختیارات مجلس است  که  بنده موافق زمان آن نبوده ام چون معتقد بودم که باید زمینه و فضای آن به وجود بیاید تا دانشگاه به یک ثبات لازم برسد در غیر اینصورت ممکن بود  تحقیق و تفحص به نتیجه نرسد اما وقتی که در مجلس تصویب شد  لازم  بود اجرا شود./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، تفحص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار