رودهن/

نمایشگاه‏ها باید فرصتی برای ارائه قابلیت‏های صادراتی باشد

معاون برنامه‏ ریزی و اداری ـ مالی فرماندار دماوند گفت: برگزاری نمایشگاه‏های عرضه محصولات باید فرصتی برای ارائه توانمندی‏ها و قابلیت‏های صادراتی منطقه باشد.

علی علی‏محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‏های شهرستان و شناساندن محصولات صادراتی صنوف لوستر، مبلمان و دکوراسیون برپا شده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث صادرات غیرنفتی افزود: امروز صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از راهکارهای کاستن از وابستگی به نفت مدّنظر است و به همین دلیل در تلاش هستیم تا به تقویت صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع داخلی بپردازیم.

علی‏محمدی گفت: این نمایشگاه فضایی را برای عرضه بهتر و مناسب‏تر محصولات توسط فعالان و تولیدکنندگان فعال در این حوزه فراهم می‏کند تا با استفاده از آن، بازاریابی بهتری برای تولیدات خود داشته باشند.

معاون برنامه‏ریزی و اداری ـ مالی فرماندار دماوند با اشاره به برگزاری سلسله جلسات کارگروه صادرات غیرنفتی شهرستان دماوند تصریح کرد: یکی از دغدغه‏های مدیران شهرستان، بهبود وضعیت صنایع و صنعتگران منطقه است که با راه‏اندازی شهرک صنعتی صالح‌آباد (وادان) گامی در این جهت برداشته شود.

علی‏محمدی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم، زمینه فعالیت هر چه بیشتر و آسان‏تر برای صنعت‏گران منطقه و صنعت‏گران سایر مناطق فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ توسعه زیرساخت‏های شهرک‏های صنعتی زمینه‏ساز فعالیت صنعت‏گران و افزایش اشتغال در منطقه باشد.

علی‏محمدی همچنین با اشاره به عمده صادرات غیرنفتی شهرستان دماوند بیان کرد: در صنایع دارویی، لوازم خانگی، محصولات غذایی و کشاورزی پیشرفت‏های خوبی داشته‏ایم و محصولات سیب‌زمینی و سیب درختی دماوند که در سطح بین‏المللی دارای رتبه هستند، مهم‏ترین محصولات صادراتی شهرستان دماوند را تشکیل می‏دهند.

معاون برنامه ‏ریزی و اداری ـ مالی فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی شهرستان دماوند در نظر دارد سایر صنایعی که شهرستان در آنها از مزیت نسبی و طبیعی برخوردار است را رشد داده و گسترش دهد.

این مقام مسئول همچنین وضعیت اقتصادی صنایع شهرستان را متأثر از وضعیت کلان اقتصاد کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد؛ با روی کار آمدن تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید، شاهد شرایط بهتری در وضعیت کلی صنایع و سایر بخش‏های اقتصاد باشیم./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.