"چاک هيگل" وزير دفاع آمريکا ادعا کرد نيروهاي مسلح اين کشور به حال آماده باش در آمده اند تا در صورت صدور دستور حمله از سوي باراک اوباما در مورد مداخله نظامي در سوريه، وارد عمل شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، هيگل در مسير سفر به مالزي، در جمع خبرنگاران گفت: مسئولان نظامي آمريکا گزينه‌هايي را آماده کرده‌اند تا زماني که اوباما تصميم به مداخله نظامي در سوريه گرفت، اين گزينه‌ها را در اختيار وي قرار دهند.

وي گفت اوباما از وزارت دفاع آمريکا خواسته است گزينه‌هاي خود را در خصوص اين کشور عربي آماده کنند.

اظهارات وي در حالي صورت مي‌گيرد که نيروهاي آمريکايي بر حضور خود در درياي مديترانه افزوده‌اند و حتي يک کشتي جنگي، با وجود اتمام ماموريت جنگي‌اش و قرار بازگشت به آمريکا، در منطقه مانده است.

خبرگزاري رويترز در خبري از واشنگتن گزارش داد يک مقام دفاعي آمريکا روز جمعه اعلام کرد نيروي دريايي اين کشور به سبب تحولات اخير در جنگ داخلي سوريه، حضور خود را در درياي مديترانه تقويت و چهارمين کشتي جنگي خود را که به موشک‌هاي کروز مسلح است به آن منطقه اعزام مي‌کند.

اين مقام آمريکايي در عين حال تصريح کرد نيروي دريايي کشورش هيچ دستوري مبني بر اجراي عمليات نظامي احتمالي در سوريه دريافت نکرده است.

در حالي که منابع نزديک به سرويس‌هاي امنيتي آمريکايي و اروپايي روز جمعه اعلام کردند دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا و متحدانش در ارزيابي‌هاي اوليه به اين نتيجه رسيده‌اند که نيروهاي دولتي سوريه در حمله روز چهارشنبه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده کرده‌اند، فشارهاي غربي به دولت سوريه افزايش يافت.

در عين حال شب گذشته کاخ سفید اعلام کرد "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا انتظار ندارد که نیروهای آمریکایی وارد خاک سوریه شوند. 

کاخ سفید، روز جمعه، تأکید کرد که موضع رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه، به قوت خود باقی است.
برچسب ها: چاک هیگل ، سوریه ، حمله ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار