شهیدی که پیکرش سالم بود

پیکر شهید رخشانی پسر ننه علی هنگام نبش قبر سالم مانده بود.

علیرضا محمدپور، پزشک زنده یاد ننه علی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: گفته ها و اعتقادات ننه علی بر محور دفاع از ارزش و آرمان ایرانی، توجه مسئولان به جوانان و دفاع از ارزش ها بود.

وی افزود: زندگانی ننه علی به قدمت تاریخ انقلاب ایران است زیرا با وجود دستگیری و شهادت فرزندش از سوی ساواک صبورانه 9 ماه در اهواز بر سر مزار فرزندش زندگی کرد و مانند او در تاریخ ایران کم نظیر است.

وی در خصوص تاثیرات معنوی شهید رخشانی گفت: با وجود دلتنگی ننه علی برای فرزندش و سپری شدن 9 ماه از تدفین شهید رخشانی، هنگام نبش مزار با پیکر سالم او روبرو شد.

وی در خصوص انس مردم به کلبه ننه علی و تخریب این نماد گفت: با وجود نامه های جوانان و مردم به ننه علی و بیان انس آنان به او تخریب این نهاد سردرگمی زیارت کننده ها و خودش را به دنبال دارد.

محمدپور ادامه داد: خواست ننه علی همسو با مقام معظم رهبری در خلق حماسه ی سیاسی و اقتصادی مسوولان و توجه آنان به مردم بود.

وی افزود: ننه علی زنده ماندن راه شهدا را رفاه اقتصادی مردم می دانست و هدف او زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و رشادت بود.

وی تصریح کرد: اکنون با وجود شناخت همگانی ننه علی و بیست سال سکونت در بهشت زهرا (س) نام او به فراموشی سپرده شده است.

محمد پور ادامه داد: پیام های دیگر ننه علی، وحدت و انسجام ملی، همدلی و محبت بین ایران، صله ارحام و تلاش در راه آرمان ها و ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس بود.

وی افزود: رنگین بودن سفره ی ملت ایران و استقلال ایرانی در سطح بین الملل از دیگر درس ها و گفته های ننه علی به ما بود./ي2
برچسب ها: شهید ، پیکر ، رخشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار