یزد/

موفقیت یک معلول یزدی در اختراع افزایش دهنده عمر باتری

کنترل کننده اتوماتیک ولتاژ ونور لامپ موتور سیکلت وافزایش دهنده عمر باتری یکی از اختراعاتی است که توسط محسن مقنی ، مخترع معلول یزدی به ثبت رسیده است،

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

محسن مقنی متولد سال  1358 و دارای دیپلم الکترونیک است

وی در خصوص مزایای این اختراع می گوید : یکی از نقص های مهم در بسیاری از موتور سیکلت ها ،سوختن لامپ های جلو به عنوان منبع تأمین روشنایی در زمان حرکت موتور و چراغ خطر عقب و راهنما به عنوان وسایل ایمنی و بوق به عنوان وسیله هشدار دهنده است که خیلی از موتور سواران به خاطر این نقص دچار نقص عضو ومعلولیت شده اند . 27 ماه تلاش کردم تا بتوانم دستگاهی بسازم که این نقص را برطرف کند و این اختراع ضمن رفع این مشکل در زمان نصب بودن باتری ، حتی در زمان عدم وجود باتری نیز با کیفیت بالا ، کارکنترل ولتاژ را انجام می دهد و موتور سوار بدون داشتن باتری امکان استفاده از بوق ، راهنما ، چراغ خطر ترمزعقب را دارد.

مقنی ادامه داد: این دستگاه در زیر باک انواع موتور سیکلتها می تواند نصب شود وموتور سیکلت با این دستگاه نیاز به باتری ندارد.

وی گفت: این اختراع مشابه داخلی وخارجی ندارد و در سال 87 این دستگاه به تولید انبوه رسید ولی از فروردین سال جاری به دلیل نبود سرمایه ، کار تولید تعطیل شد.

وی خاطر نشان کرد: برای ادامه کار نیاز به یک حامی  داریم تا هزینه های مالی را جبران کند . یا سرمایه در گردشی توسط بانک داده شود و با شرایط آسان وام بگیریم و همکاری وتعامل کارخانجات و شرکتهای بزرگ موتور سیکلت ولوازم یدکی  نیز از نیازهای به تولید رسیدن این دستگاه است.

مقنی در ادامه عنوان می کند : دو طرح دیگربا عنوان محافظ الکترونیکی لامپ های هالوژنی ومبدل الکترونیکی اتوماتیک 24 ولت به 12 ولت آمپر بالای خودروهای سنگین هم داشته ام که در سال 87 به ثبت رسیده اند ولی به دلیل نبود سرمایه هیچ کدام به تولید انبوه نرسید ودر حد نمونه آزمایشگاهی ساخته شد.

وی اضافه می کند: برای آدمی با معلولیت من سخت است که هم این کارگاه را اداره کنم ، هم مسئول فروش باشم ، هم بازاریابی کنم و هزینه هم بدهم.

این مخترع  یزدی با تشکر از حمایتهای بنیاد نخبگان یزد ، خاطر نشان می کند: از زمانی که تحت حمایت بنیاد نخبگان قرار گرفته ام ، در نمایشگاهها وجشنواره های مختلفی شرکت کرده ام  و در جشنواره منطقه ای کویر درکرمان رتبه 3 دسته بندی اختراعات را کسب کردم و در جشنواره نوآوری وشکوفایی سال 86 نیز تندیس جشنواره راگرفته ام

وی در پایان می گوید : همیشه وقتی صحبت از معلولین می شود ، مردم  به یاد مراکز نگهداری معلولین وانسانهای قابل ترحم می افتند در حالیکه ما بسیاری از معلولین مخترع و توانمند داریم که هیچ وقت توانایی هایشان نشان داده نشده است و این فرهنگ همیشه مرا اذیت می کند

گفتنی است رییس بنیاد نخبگان استان  یزد ، این بنیاد پیگیری های لازم را جهت تسهیل امور و مشکلات  این مخترع توانمند معلول را  انجام خواهد داد/س

 
برچسب ها: موفقیت ، یک ، معلول ، یزدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.