شهرکرد/

پلیس قضایی، نیاز قوه قضاییه است

معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران گفت: دستگاه قضا نیازمند احیا و ایجاد پلیس قضایی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: احیای پلیس قضایی یکی از نیازهای جدی قوه قضاییه می باشد و در همه ادوار مسئولان دستگاه قضایی نیز بر احیا و فعال شدن آن تاکید کرده اند.
وی افزود: خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه نیز احیای پلیس قصایی مطرح و درج شده است و احیای آن یک امر قانونی است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهارداشت: در خواست این قوه از مسئولان و دست اندرکاران این است که پلیس قضایی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در قوه قضاییه هر چه زودتر احیا شود.
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: امروز روسای کل دادگستری در استانهای کشور و دادستان ها و قضات، یکی از ضرورت های این دستگاه را احیای پلیس قضایی می دانند.
وی گفت: قوه قضاییه با احترام کامل به نیروی انتظامی و بسیج و دست اندرکارانی که با این قوه همکاری می کنند، نیازمند یک نیروی کارآزموده آشنا به قضا می باشد که بتوان احکام قضا را به موقع ،دقیق و مناسب اجرا کند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: بنده به عنوان یک عضو خانواده بزرگ دستگاه قضایی بر احیای پلیس قضایی در کشور تاکید دارم.
معاون اول قوه قضاییه از جذب قضات در دستگاه قضایی کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در هر سال 800 نفر جذب قاضی دستگاه قضا شود و در مجموع چهار هزار نفر جذب این دستگاه شوند.
به گفته وی، امسال نیز یک هزار نفر جذب دستگاه قضایی کشور می شوند.
معاون اول قوه قضاییه برای سخنرانی در سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی به شهرکرد سفر کرده بود.
این طرح به مدت یک ماه از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد در حال برگزاری است./س
برچسب ها: پلیس ، قضایی ، قوه ، قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.