شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به استفاده بهینه از ابزار و لوازم دور ریختنی و قابل بازیافت گفت: نخستین بوستان بازیافت با وسایل دور ریختنی در محله استاد معین احداث شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سلطانی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع بازیافت و تدبیر مدیریت شهری منطقه، ساخت نخستین بوستان بازیافت حاصل از مواد و وسایل دور ریختنی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این بوستان به منظور آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با مفاهیم علمی و کاربردی بازیافت در نظر گرفته شد تا بیش از پیش به استفاده بهینه از پسماندها توجه کرده و این فرهنگ در جامعه به شکل مناسبی نهادینه شود.

سلطانی افزود: ابتکار واصل در احداث بوستان بازیافت، استفاده از لوازم قابل احیا و بازیافتی بوده که در طراحی و ساخت آن استفاده شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و بطور موردی می توان به ساخت نیمکتها و حتی گلدانها در گوشه و کنار این بوستان اشاره کرد که از لاستیک های فرسوده انواع خودروها استفاده می شود.

شهردار منطقه 9 اضافه کرد: علاوه بر این شهروندان فعال و خلاق با نبوغ و استعداد خود از آهن آلات و سایر فلزات و . . .، اشکال و مجسمه های حجمی ساخته اند و به عنوان تزیین کننده بوستان در نقاط مختلف آن نصب شده است.

به گفته وی کلاس های آموزشی متخلف بازیافت و نمایشگاه بهترین ها از دور ریختنی ها نیز در بوستان بازیافت منطقه واقع در خیابان هاشمی نبش کوچه شهید سلیمی برگزار می شود./ف
برچسب ها: بازیافت ، بوستان ، مجسمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار