شهیدی که پس از 13 سال به آغوش خانواده برگشت

شهید "امیر حسین مینایی" همراه با کاروان 700 تن شهید پس از 13 سال بی خبری به آغوش خانواده چشم انتظار خود بازگشت.

"فرهاد مینایی" مسئول سابق ایثارگران بنیاد شهید در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مسوولان نظام بر اساس پیروی از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری رفتار کنند و توجه به آن را در سرلوحه ی کار خویش قرار دهند زیرا تداوم راه شهدا در مبارزه با مستکبران داخلی و خارجی است.
 
مینایی در خصوص شهادت برادر خود عنوان کرد: خبر شهادت امیر حسین را ابوالفضل امیری همرزم برادرم آورد. در آن روز ما منزل خواهرم میهمان بودیم.

وی درباره ویژگی های برادر شهیدش اظهار داشت: امیر حسین بسیار با اخلاص، با صفا و با معرفت بود. او پس از آمدن به مرخصی از  یک عملیات سخت سخن گفت که بعدها مشخص شد که آن، عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو بوده است.
 
این برادر شهید ادامه داد: بعد از سپري شدن دو سه ماه، امیرحسین دوباره به مرخصی آمد و پس از رفتن به عملیات خبری از او نشد تا اينكه پس از شنیدن خبر شهادتش ما برای بررسی چگونگی شهادتش باوجود رفتن به ستاد معراج شهدای اهواز خبری از امیرحسین به دست نیاوردیم و آرام آرام حقیقت شهادت وی را پذیرفتیم.
 
وی عنوان کرد: امیر حسین بسیار مهربان بود و با وجود گذشتن سال های زیادی از شهادت او اغلب اوقات دلم برایش تنگ می شود به یاد او هستم، برایش دعا می خوانم و هم چنان یاد و نام او در ذهن و زندگی ام باقی است.
 
مسئول سابق ایثارگران بنیاد شهید افزود: امیر حسین از همان اوایل انقلاب در سال 56 در تمامی تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد و لحظه ای دست از مبارزه با رژیم ستم شاهی برنداشت و هماره به پخش اعلامیه حضرت امام (ره) می پرداخت زیرا او راه امام را مسیر توفیق و اسلام می دانست و در آخر نیز جان خود را در این راه گذاشت.
 
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز در سال 56 بر اساس تکلیفی که بر دوش خود احساس می کرد از پایگاه مالک اشتر، که محل اعزام رزمنده های اسلام به مناطق عملیاتی به جبهه حق ضد باطل اعزام شد و سرانجام در تاریخ 21 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر 8 فاو به شهادت رسید.
 
مینایی ادامه داد: 13 سال از امیر حسین خبری نداشتیم تا سرانجام در شهریور سال 77 مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) و روز جمعه همراه با نخستین کاروان 700 تن از شهدای دفاع مقدس به میهن اسلامی بازگشت و دل داغدار خانواده را از انتظاری طولانی درآورد. زیرا خواست خانواده ی شهید به ویژه مادر شهید نیز این بود که پیکر او زودتر بازگردد.
 
این برادر شهید بیان کرد: انتظار من که در بنیاد شهید مسوول ایثارگران بودم كه از نزدیک با مشکلات خانواده ی شهیدان و جانبازان مرتبط بودم از مسئولان کنونی این است که تنها به حل مسائل اقتصادی اکتفا نکنند و به اجر معنوی فرزندان و همسران شهید احترام بگذارند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار