تبریز/

برقراری ارتباط مناسب با مردم رمز ماندگاری هنر تئاتر است

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: برقراری ارتباط مناسب با مردم رمز ماندگاری هنر تئاتر است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،"قادر آشنا" در آيين پاياني بيست و پنجمين جشنواره تئاتر آذربايجان شرقي، اظهار داشت: هنر براي دل مردم است و ماندگاري آن به مردم بستگي دارد و بايد مردم از تئاتر لذت ببرند .

وي گفت: مردم آذربايجان شرقي نقش و جايگاه مهمي در ساختن تمدن، فرهنگ و هويت ايراني دارند و هركجا كه موفقيتي بوده مردم اين استان پيشقدم بوده‌اند و اين موضوع در ذهن ملت ايران براي هميشه به يادگار مانده است .

وی با اشاره به اینکه تئاترشهر استان‌ها خواست جدی جامعه‌ی هنری و نیازی اساسی و فوری است گفت: ما درصدد هستیم در تمام استان های کشور مجموعه تئاترشهر را افتتاح کنیم و استان آذربایجان‌شرقی ششمین استانی است که مجموعه‌ی تئاتر شهر در آن افتتاح شده است.

وی افزود: تئاتر شهر استان‌ها به معنی ساخت‌وساز جدیدی نیست بلکه به دنبال این هستیم تا از فضاهای موجود استفاده کنیم و زمینه را برای اجراهای عمومی در طول سال فراهم نماییم.

آشنا با اشاره به شرایط لازم برای افتتاح تئاتر شهر استان‌ها یادآور شد: سه شرط مطرح کردیم به این صورت که این مکان فقط ویژه‌ی تئاتر باشد، در اختیار انجمن هنرهای نمایشی به عنوان نماینده‌ی هنرمندان قرار بگیرد و دیگر آنکه در طول سال حداقل 200 شب اجرای عمومی داشته باشد و ما هم متعهد شدیم برای چنین کاری 100 میلیون تومان به عنوان حمایت می‌پردازیم که این رقم نسبت به بودجه‌ی فرهنگی استان‌ها بسیار بالاست .

وی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: این کار به این دلیل است که هنرمندان تئاتر مشکل جا نداشته باشند و با تولید کار و اجرای عمومی آثارشان به رونق تئاتر کشور و شناسایی و حمایت از استعدادها کمک کنند .

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی با حضور 12 گروه نمایش از تبریز، اهر، مرند، عجب‌شیر و میانه به مدت دوروز در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد./س

 

برچسب ها: رمز ، ماندگاری ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.