حبيبي:

تحزب حلقه مفقوده مردم سالاري نظام ما است

دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: مايه خرسندي است كه پس از سالها حزب گريزي و منفي انگاري در خصوص تحزب، سيماي جمهوري اسلامي فرصت خوبي را به اين حلقه مفقوده نظام مردمسالاري كشورمان اختصاص داد و اميدواريم با پرداخت بهتر رسانه ها به اين موضوع دغدغه معماران انقلاب اسلامي پس از سالها مهجوريت به جايگاه اصلي خويش بازگردد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از كاربرد سلاح شيميايي توسط تروريستهاي سوري گفت: مسلمانان در سوريه با سلاح شيميايي اسرائيل قتل عام مي‌شوند. جامعه جهاني بايد فكري براي اين فاجعه بكند.

وي اظهار داشت: اسنادي وجود دارد كه گازهاي سمي را رژيم صهيونيستي در اختيار تروريستها قرار داده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سكوت جامعه جهاني و حمايت آمريكا، اسرائيل و ارتجاع عرب از كشتار مردم سوريه بیان داشت: فجايعي كه امروز در سوريه مي‌گذرد نهايت قساوت و بيرحمي است. غرب براي شكستن سد مقاومت همه اصول و مباني حقوق بشر و نيز قوانين بين‌المللي را ناديده مي‌گيرد.

وي با اشاره به انفجارات اخير لبنان نیز افزود: اسرائيل براي اينكه نفس تازه‌اي به تروريسم در سوريه بدمد جبهه لبنان را فعال كرده است. شيعيان در لبنان آماج «بمب گذاريها» عمليات تروريستي هستند اگر اين شرارت‌ها ادامه پيدا كند، حزب‌الله بايد تكليف خود را با شرارتهاي اخير رژيم صهيونيستي يكسره كند.

حبیبی یادآور شد: روزگاری ايران اسلامي گرفتار شرارت تروريستهاي منافق بود. مردم و دستگاههاي امنيتي همكاري كردند و ريشه تروريسم را از بيخ و بن بركندند.مردم لبنان بايد از تجربيات ملت ايران بهره ببرند و پاسخ تروريستها را در جا بدهند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات مصر نیز عنوان کرد: در حالي كه رئيس جمهور قانوني مصر توسط رژيم كودتا در زندان به سر مي‌برد، حسني مبارك از زندان آزاد مي‌شود. مفهوم اين دو خبر چيست؟

وی ادامه داد: ملت مصر زير بار خشونت نظاميان دست از مردمسالاري برنمي‌دارند. تنها راه مبارزه با استبداد و استعمار خارجي مردم‌سالاري ديني است. مردم مصر بايد با استفاده از تجربيات ملت ايران عقبه‌هاي خطرناك توطئه‌ها و دسيسه‌‌هاي غرب را پشت سر بگذارند و سريع از آن عبور كنند. مردم مصر نبايد اجازه دهند ارتش انقلاب مردم مصر را مصادره كند و دوباره ساخت حكومت دوران استبداد مبارك را احياء نمايد.

حبيبي همچنین با تبريك هفته دولت بیان داشت: مقام معظم رهبري خواستار دولتي بودند كه نقاط ضعف دولتهاي قبل را نداشته باشد و نقاط قوت را حفظ كند. ايشان به عنوان كشتي بان انقلاب اسلامي در ديدار هفته دولت خود در سال گذشته نقاط قوت و ضعفي را برشمردند كه انتظار مي رود مورد توجه جدي دولت فعلي قرار گيرد.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي افزود: معيشت قشرهاى متوسط و ضعيف ، عدم توجه به اقتصاد دانش بنيان و اتكاي بيش از اندازه به نفت از جمله نقاط ضعفي است كه بايد در اولويت اصلاح قرار گيرند.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: مايه خرسندي است كه پس از سالها حزب گريزي و منفي انگاري در خصوص تحزب، سيماي جمهوري اسلامي فرصت خوبي را به اين حلقه مفقوده نظام مردمسالاري كشورمان اختصاص داد و اميدواريم با پرداخت بهتر رسانه ها به اين موضوع دغدغه معماران انقلاب اسلامي پس از سالها مهجوريت به جايگاه اصلي خويش بازگردد.

وي جاودان شدن دولت رجايي و باهنر را معطوف به خلوص الهي آنها در خدمت به مردم و عدم صرف وقت براي انتقام از رقيب سياسي ساقط شده دانست و گفت: برخي سعي بر حاشيه آفريني براي دولت جديد دارند كه اگر تدبير لازم اتخاذ نگردد، بار ديگر كشور شاهد منازعات قوا خواهد شد.

حبیبی با گراميداشت ياد و نام شهداي موتلفه اسلامي در شهريورماه، شهيدان لاجوردي ، اندرزگو و عراقي عنوان کرد: اين شهيدان الگوهاي كاملي براي نظام سازي در موج بيداري اسلامي كشورهاي منطقه هستند. بزرگمرداني كه امام و رهبري به صورت ويژه آنها را تكريم كردند اما دستگاه هاي مسئول، اهتمام لازم را در معرفي و زنده نگاه داشتن نام و راه آنها ندارند. نبايد اين بي توجهي ها به شكلي باشد كه گمان رفتار جناحي در خصوص آن به اذهان متبادر شود.

عضو حزب موتلفه اسلامي اعلام کرد: اينكه شهيد رجايي و همچنين شهيد باهنر از حضور در مركزيت موتلفه اسلامي به عنوان برگ درخشان كارنامه خود ياد مي كنند، يادآور جايگاهي است كه به تعبير شهيد مظلوم دكتر بهشتي اصيل، پيشرو، پركار، پرتوان، با ايمان، پرشور و پرحركت بود. امروز نيز همگي بايد بكوشيم حزب را در آن تراز حفظ نماييم.

وي كادرسازي، برنامه براي اداره كشور، ارتقاء سطح آگاهي عمومي، شفاف شدن پاسخگويي در برابر راي مردم و كمك موثر به تحقق جمهوريت را از مزاياي تقويت تحزب بر شمرد و خاطر نشان كرد: برخي با يكسان انگاري تحزب غربي با تحزب اسلامي؛ برخورد حذفي با تحزب را در سالهاي قبل كليد زدند و نتيجه آن عدم پاسخگويي در برابر آرا و نيز چرخش مكرر سياسي برخي چهره ها بود. اميدواريم دوره جديد سرآغاز فصلي نو براي اداره صحيح تر جامعه باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی برخي اشكالات همچون حضور دو چهره از يك حزب تعطيل شده در مناظره احزاب ، عدم توازن دعوت شوندگان و نيز برخي اشكالات ساختاري برنامه مناظره را براي اولين تجربه پس از سه دهه فقدان چنين رويكردي طبيعي دانست و تاكيد كرد: انتظار ادامه چنين رويكردهايي با تصحيح نقاط ضعف آن است كه در بلند مدت موجب افزايش آگاهي مردم و جلوگيري از توفيق اتاقهاي جنگ رواني دشمن خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به آغاز قريب الوقوع دوره جديد شوراهاي اسلامي شهر و روستا يادآور شد: شهرداري ها بخش مهمي از نظام اداري مردم سالار را تشكيل مي دهند و شوراهاي اسلامي بايد دقيق تر و قوي تر بر عملكرد آنها نظارت داشته باشند. نبايد شاهد آن باشيم كه در مقاطعي همچون انتخابات به عنوان مچ گيري پرونده هايي رسانه اي شود و اين ممكن نيست مگر با رسيدگي سريع، جدي و بدون چشم پوشي به هر گونه تخلف يا شبهه اي كه توسط رسانه ها درباره شهرداري ها مطرح مي شود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: موتلفه ، حزب ، نبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار