نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از نظارت ضعیف بر قیمت انواع داروهای عرضه شده در داروخانه ها انتقاد کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شد.

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با اشاره به چندگانه بودن قیمت یک قلم دارو در داروخانه های مختلف بویژه داروهای خارجی در کنار کمبود انواع دارو، افزود: نظارت ضعیف بر عملکرد داروخانه ها و بررسی قیمت انواع داروها در این شرایط اقتصادی بیماران که با مشکل کمبود دارو مواجه هستند؛ غیر قابل قبول بوده و مسئولان باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی در خصوص آغاز ترخیص داروها از گمرک فرودگاه امام و تاثیر آن بر بازار دارویی کشور، ادامه داد: هنوز در تامین داروهای مورد نیاز بیماران بویژه بیماران خاص با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با ادامه ترخیص داروها از این گمرک و همکاری شرکت های پخش دارو و داروخانه ها بخشی از مشکلات درمانی بیماران رفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه ترخیص دارو از گمرک با مشکلات زیادی مواجه بوده و در این میان تحریم های استکبار جهانی علیه کشورمان بیماران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، اظهار داشت: این در حالی است که مواد آرایشی و بهداشتی در مقایسه با ضرورت داروهای بیماری های صعب العلاج ارز بیشتری دریافت می کند.

خضری دولت را متولی اصلی حوزه بهبود حوزه سلامت دانست و ادامه داد: امیدواریم وزیر جدید بهداشت و درمان در این راستا برنامه های عملیاتی خود را هر چه سریعتر در حوزه دارو با توجه به مشکلات و معضلات موجود در این بخش اجرایی کند و چاره ای به فکر وضعیت بیمارگونه عرضه و توزیع داروهای بیماران بخصوص بیماران خاص برای سالهای آینده کند.

وی ضمن انتقاد از سرازیر شدن سودهای کلان در جیب شرکتهای پخش دارو و تخلفات و اختلالاتی که آنها در روند توزیع عادی دارو ایجاد می کنند، ادامه داد: موضوع فعالیت انحصاری شرکت‌ های پخش دارو روند توزیع دارو را دچار اختلال کرده و حوزه سلامت را با چالش‌های جدی مواجه کرده که در این میان فعالیت مافیای دارو نیز معضلی مضاعف است./س

برچسب ها: دارو ، سردشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.