مشهد/

لزوم برنامه ریزی جهت تسریع در اجرای پروژه قطار پر سرعت مشهد- تهران

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه ی هیات دولت در سال 87 درخصوص اجرای پروژه ی قطار سریع السیر مشهد- تهران مقررشد مراحل اجرایی و سرمایه گذاری آن از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع پولی و مالی کشور تامین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محمدحسین فروزان مهر در جلسه ی که به منظور پیگیری اجرای پروژه ی قطار پرسرعت مشهد- تهران برگزار شده بود، با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای این طرح اظهارداشت: براساس توافقات به عمل آمده مقرر شد وزارت راه و شهرسازی، 80 درصد منابع مالی لازم برای احداث راه آهن، تملک اراضی، خرید ناوگان و تاسیسات جانبی را از محل بند 14 جدول23 قانون بودجه سال جاری تامین نماید.

وی افزود: تامین 20 درصد باقیمانده منابع نیز تا زمان عملیاتی شدن طرح برعهده ی شرکت بین المللی عمران رضوی که متعلق به آستان قدس رضوی است، می باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: از آنجا که مجوزهای لازم بایستی از طریق شورای اقتصاد صادر شود، مقرر شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور حداکثر تا نیمه ی آبان ماه سال جاری اقدامات لازم جهت اجرایی شدن صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی و اخذ گواهی مسدودی ارزی طرح را به عمل آورد.

فروزان مهر دوران مشارکت طرح را 30 سال مشتمل بر پنج سال دوره ی احداث و 25 سال دوره ی بهره برداری اعلام و خاطرنشان کرد:  طول تقریبی مسیر هزار و 300 کیلومتر است و پس از عملیاتی شدن محور مشهد – تهران این خط آهن توسط شرکت ساخت و توسعه ی زیربناهای حمل و نقل کشور و مشارکت آستان قدس تا تبریز نیز ادامه خواهد یافت./س

 

برچسب ها: پروژه ، قطار ، پر ، سرعت ، مشهد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.