پيام معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو به مناسبت روز داروسازي

دكتر عباس حاجي‌آخوندي معاون وزير و رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مناسبت روز داروسازي (5 شهريورماه) پيامي صادر كرد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ متن اين پيام به شرح زير است:

به نام خداوند شافع و لطيف

پنجم شهريور، زادروز حكيم فرزانه، سلف صالح و افتخار بين‌المللي تاريخ طب محمدزكرياي رازي كه روز داروسازي كشور و روز داروساز نام گرفته است فرصت مناسبي براي يادآوري و تجليل از نقش مهم و تعيين كننده داروسازان در منظومه سلامت كشور است. زادروز رازي بزرگ يادآور مجد، عظمت و مرجعيت علمي ايرانيان و نشانگر توان ايرانيان براي پيشگامي در صحنه‌هاي علمي، فناوري جهان است.

تلاش داروسازان يقيناً در عرصه‌هاي مختلف تأمين و تدارك دارويي، توسعه صنعت و گسترش آموزش و پژوهش در حوزه علوم دارويي محدود نمي‌شود و چه بسا دست توانمند داروسازان كشور به مدد تاييدات باريتعالي در داروخانه‌ها يا ديگر بيماران نيازمندي باشد كه امروز به نيت شفاي الهي چشم اميد به همت بلند اين ياوران عرصه خدمت دوخته‌اند.

كارهاي بسيار بزرگي تاكنون در ديباچه كارنامه ارائه خدمات دارويي داروسازان كشور درج گرديده است و به همت بلند اين قشر زحمتكش گام‌هاي بلندتري متصور است كه مي‌بايستي طي شود تا در سايه استواري آنها نام رشيد ايران عزيز بر تابناك قلل تاريخ علم و تمدن بدرخشد.

امروزه به لطف بيكران حق و دعاي مردم عزيزمان نام ايران در پهنه گيتي در بين چند كشور انگشت شمار داراي توانمندي توليد مولكول‌هاي داراي نياز به فناوري بالا داروهاي نوين مولوكولار و بيولوژيك جلوه‌گر است. اين در كنار ده‌ها افتخار انكارناپذير ديگر اثبات توانمندي شما فرهيختگان و تجلي توفيقات الهي است كه امروز جايگاه داروسازي كشور را در بين ساير كشورهاي همجوار ممتاز مي‌نمايد.

اهتمام روز افزون به ارائه داروهاي با كيفيت بالاتر، نوآوري در نظام و صنايع دارويي، اقتصاد و مديريت معتبر و پويا، دسترسي برتر و بيشتر و قابليت ارائه بهتر خدمات دارويي به بيماران نيازمند و در كنار آنها سرعت بخشيدن به دستيابي به اهداف مقدس سلامت و كسب مرجعيت علمي از مهم‌ترين اولويت‌ها است كه مي‌بايست در نيل به دستيابي به آنها درنگ نكنيم و جهادگرانه به پيش رويم.

اميد است موفقيت‌هاي روزافزون شما داروسازان كشور به مدد دعاي خير بيماران دوچندان باشد و صميمانه توفيق جامعه ارجمند داروسازي را از خداوند متعال آرزو مي‌نمايم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار