آموزش؛

مشكلات ويندوز هشت را بشناسيد و رفع كنيد

سيستم عامل ويندوز هشت با مشكلات زيادي رو به رو مي باشد كه برخي از آن ها قابل حل است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،بررسی‌ها نشان می‌دهد که در میان نسخه‌های مختلف ویندوز، نسخه ۷ آن در میان ۵۳ درصد کاربران طرفدار دارد.

پس از آن ویندوز ۸ با ۲۵ درصد در رتبه دوم است. رتبه سوم هم با ۲۰ درصد کاربر به ویندوز XP رسیده است و دیگر نسخه‌های ویندوز تنها در میان دو درصد کاربران محبوبیت دارد.

برخی کاربران در مورد مشکلات مختلف ویندوز ۸ اطلاعاتی ارائه کرده و این مسئله را عامل رویگردانی از این سیستم عامل دانسته‌اند.

مشکلات مربوط به استفاده از task manager، ناسازگاری با درایو برخی چاپگرها از جمله این مشکلات است.

تعدادی از افرادی که از ویندوز ۸ استفاده کرده‌اند هم به کاربران توصیه کرده‌اند اگر کماکان از ویندوز XP استفاده می‌کنند به جای مهاجرت ناگهانی به ویندوز ۸ بهتر است استفاده از ویندوز ۷ را تجربه کنند.

برخی از آنان هم پیش‌بینی کرده‌اند که ویندوز ۸ در محیط‌های تجاری و حرفه‌ای طرفداران چندانی پیدا نکند و حداکثر در ۲۰ تا ۲۵ درصد شرکت‌ها به کار گرفته شود.


اما اين مشكلات كه قابل حل شدن هستند : 


1- اکثر کسانی که از نسخه ی آزمایشی ویندوز 8 استفاده کردند، از کمبود مکانیزم کافی برای بستن برنامه ها گله دارند. هنگامیکه شما یک اپلیکیشن را می بندید،در واقع این اپلیکیشن به صورت ظاهری بسته می شود و CPU در حال مرور آن است تا زمانیکه ویندوز 8 تصمیم به بستن آن بگیرد. 

در نسخه ویندوز 8 شما می توانید با استفاده از کلیدهای ALT+F4 برنامه را ببندید.گرچه این یک روش ساختار یافته برای بستن برنامه ها نیست. تنها روش ساختار یافته برای بستن اپلیکیشن ها استفاده از منوی task manager است. با رفتن به process tabمی توانید برنامه ای را که در حال اجراست، ببندید و مطمئن باشید که برنامه بسته شده است.


2- برای خاموش کردن یا restart کردن ویندوز 8 شما باید : 

- Log off ، بر روی دکمه Power کلیک کنید و یکی از دکمه های Restart یا Shutdown را کلیک کنید. 

- بر روی دکمه ی setting از منوی Start button کلیلک کنید، به power بروید و از آنجا shutdown یا restart را انتخاب نمایید. 

کمی عجیب به نظر می رسد که مایکروسافت تصمیم گرفته دکمه یrestart و shutdown را در منوی setting قرار دهد.

برای حل این مشکل شما می توانید برای shutdown, restart, hibernate, sleep, lock از shortcut (منوی میانبر) استفاده کرده و آن ها را در Start screen قرار دهید. برای این منظور می توانید بر روی Classic desktop کلیک کرده ، آپشنNew/Shortcut را انتخاب کنید و دستورات زیر را تایپ کنید:


· Shutdown: shutdown.exe-s-t 00

· Restart: shutdown.exe –r –t 00

· Hibernate: rundll32.exe PowrProf.dll,SetSuspendState

· Sleep: rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0

· Lock: Rundll32.exe User32.dll,LockWorkStation


با کلیک بر روی دکمه Next ،آپشن ها درون فولدر "%appdata%\microsoft\windows\Start Menu\Programs\" قرار می گیرند. به start Screen بروید و shortcut هایی را که ساخته اید ،*searchکنید. نتایج جستجو Search results حتما حاوی آیکون های مورد نظر شماست.

3- در صفحه ی نمایش با رزولوشن کمتر از 768  ، snap feature کار نخواهد کرد. در حقیقت snap این امکان را برای کاربران مایکروسافت فراهم می کند تا دو اپلیکیشن را به صورت side-by-side (پهلو به پهلو) ببینند. 

برای این منظور کافی است بر روی title bar کلیک کرده و آن را به سمت راست یا چپ تا لبه ی مانیتور drag کنید. سپس موس را رها کنید. مشاهده خواهید کرد که سایز اپلیکیشن تغییر خواهد کرد. این کار برای مقایسه دو یا چند اپلیکیشن به صورت همزمان به کار می رود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مایکروسافت مراجعه کنید.


4-به دلیل نامعلومی، مایکروسافت آپشن Snap* را در ویندوز 8 غیر فعال کرده است . علی رغم اینکه بسیاری از گوشی های موبایل امروزی رزولوشن 800 دارند و به راحتی قادرند دو اپلیکیشن را همزمان نشان دهند. 

برای حل این مشکل ویندوز 8 از صفحه ی regedit به "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ Curr entVersion\ImmersiveShell\” بروید. سپس یکKey جدید با نام AppPositioner بسازید. با استفاده از این key یک ورودی DWORD به نامAlwaysEnableLSSnaping بسازید. بر روی آن doubleclick کنید و "1" را وارد کنید.


با restart کردن کامپیوتر شما می توانید تمامی اپلیکیشن هایتان را به صورت side-by-side مشاهده کنید.

5- در بسیاری از سیستم های کاربران ،* اپلیکیشن های ویندوز 8 به سختی بالا می آید . به عبارتی به هنگام بالا آمدن چند ثانیه ای پس از نمایش startup splash screen (welcome screen ) فریز می کند. 

برای حل این مشکل کافی است تاuser account control را فعال کنید. در صورتیکه اینfeature خاموش (turn off) باشد،* برخی از اپلیکیشن ها به درستی کار نمی کنند. برای فعال سازی دوباره UAC کافی است به Start Screen بروید. عبارت User Account Control را search کرده و برروی setting کلیک کنید. سپس گزینه Change User Account Control Settings را کلیلک کرده و slider زا بر روی حالت پیش فرض (default setting) قرار دهید. مراقب باشید که حتما از user account خود به جایadministrator account استفاده کنید./ش

برچسب ها: ویندوز ، هشت ، مشکل ، رفع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام ...و از ویندوز 8 استفاده نکردم ....ولی مطالبی که خوندم اینا بود ...ویندوز 10 از یه لحاظ نسخه بازسازی شده ویندوز 8 است ...چون ویندوز 8 مشکلاتی که تو منو استارش داشت تو اومد تو ویندوز 10 اصلاحش کرد ....ولیذشنیدم که ویندوز 8 هم مثل بقیه خوبه ....من پیشنهاد میکنم ویندوز 10 رو نصب کنید .
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۱۹:۱۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید یه سوال داشتم خواهشا جواب بدید ایا ویندوز 8.1 مشکلی تو اجرای بازی های با گرافیک بالا داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
در اپدیت جدید مایکروسافت اپشن های جدید اضافه و این 5 مشکل حل شد
ویندوز را اپدیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
ویندوز 8 نصب کردیم صداش وصل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
چرا وقتی کامپیوتر را روشن میکنم تنظیمات choose an optionرا میاورد لطفا کمک کنیید
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۱۵:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
ببخشید چرا change PC settings من بالا نمی اید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام من به تازگی ویندوز 8 نصب کردم وقتی که کامپیوتر رو خاموش کردم و بعد مدتی روشن کردم در هنگام بالا آمدن سیستم ، سیستم هنگ می کند و باید ریستارت کرد و بعد ریستارت نیز باز دوباره همان اتفاق می افتد علت چیست؟
آیا علت ش مال سی پی یو یا هارد دیسک می تونه باشه و یه چیزه دیگه اینکه از وقتی خریدم داخل کیس کامپیوتر را تمیز نکردم
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
عالی تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام ویندوزم مشکل پیدا کرده تا موس رو به سمت چپ میکشم یهو از حرکت وای میسه و طرف راست یه تنظیماتی باز میشه واقعا اگ تنظیماتی داره ک این قابلیتو بردارم کمکم کنین غیر فعالش کنم..
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این یکی از اپشن های تاچ پد ویندوز 8.1 هست با وسط موس کار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
سلام رفقا کمک کنید یدفعه ای شد فولدر باز نمیشه اصلا حتی مای کامپیوتر چیکار کنم اگر میتونید راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۷ تير ۱۳۹۵
سلام.ویندوز من8.1 موقعی که کامپیوتر خودم را روشن میکنم تصویر سیاه میاد و وارد منوی کامپیوتر نمیشود.و زمانی این مشکل برطرف میشه که کامپیوتر خود را همان موقع با زدن دکمه ریستارت صفحه کامپیوتر باز میشود.تا حالا چند بارهم ویندوز8.1عوض کردم ولی هنوز با این مشکل روبه رو میشوم.لطفا راهنمایی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
سلام . من ویندوزم 8.1 موقعی که میخوام برنامه ای رو نصب کنم Error میده چیکاکنم لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام . وقتی میخوام لپ تاپ رو خاموش کنم پیام میاد که در حال آپدیته ومدتی طول میکشه تا خاموش بشه . چیکار کنم که دیگه این پیام نیاد .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۱۲:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
سلام من وقتی میخام درایور پرینتر مو نصب کنم رو لبتاب وقتی نصب کامل می شه و پیام میده کابل و وصل کن وقتی وصل میکنم ارور has stopped working رو میده فقط اینجا نیست این ارورو میده تو بازی هام همین ارورو میده لطفا راهنمایم منید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۰:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام من در ویندوز ۸ یک مشکلی دارم وقتی لپ تاب را خاموش می کنم و بعد روشن که می کنم یک خط ابی میاد و می گه برو به تنظیمات به وینذوز انلاین لطفا راهنمایی کنید
Spain
حسین
۱۱:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
من وقتی ویندوز 8 را نصب کردم چند بار که خاموش روشن میکردم icon سی دی میپرید. چرا اینطور میشه لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۴:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید .میخواستم بگم هر نرم افزار یا عکس .فیلم یا هر فایل دیگه ایی که تو لب تابم saveمیکنم بعد از خاموش روشن کردن خود به خود حذف میشه لطفا راهنماییم کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
reza0098mrm
۱۶:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
سلام جناب خسته نباشید!
میخواستم بگم از وقتی که ویندوز 8 نصب کردم فقط یک مشکل کوچولو دارم اونم
اینه که : وقتی لپ تاپمو کامل خاموش میکنم دفعه ی بعد دوباره که روشن میکنم
در taskmanager در قسمت performance اون پایین میبینم up time صفر نشده و
از اون موقعی که لب تاپ روشن بوده هنوز داره زمان رو محاسبه میکنه فقط وقتی
سیستم رو ریستارت میکنم میبینم صفر شده.میخواستم بدونم راه حلی برای
این مشکل بنده دارین.مرسی!
Dell Inspiron 5110
United States of America
pegah
۱۳:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
سلام من یه هفته هست ویندوز 8 رو لپ تاپ جدیدم نصب کردم اما همین که وصل اینترنت میشم همش از خحم شارژم پول کم میشه چیزی هم دانلود نمیکنم میخواستم کمکم کنید که چطوری بفهمم رو ویندوز 8 چیزی بطور خودکار بدون اینکه من بفهمم دانلود میشه یا نه؟و کجا چک کنم ببینم حواهش میکنم کامل توضیح دهید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
سلام لطفا خواهش میکنم یکی جواب منو بده اگه مشکلم حل شه کلی دعا میکنم براش شمارم 09156593067 من وقتی لپ تابم رو روشن میکنم مدل x552 asus وقتی روشن میکنم دیگه عکس پروفایلمم نمیاد و وقتی وارد ویندوس میشم صفحه کاملا سیاه است و فقط موس دیده میشه جز هیچی فقط موس دیگه به safe mode هم نمیره هیچ کار نمیتونم بکنم تازه انتی ویریوس ریختم 20 هزار تومان هزینه کردم یعنی باید ویندوس عوض کنم یا میشه حل کردش لطفا راهنمایی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
VIP
۰۲:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
ممكنه مشكل از گرافيك تون باشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
elnaz
۲۳:۰۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام من ویندوزنصب بوده رو لپ تاپم الان یام میده روی pcمشکل هست هرکاری کردم درست نشد ک نشد سرعتشم اومده پایین اپ دیت وریستارت هم کردم نشد واییییی تورو خدا کمک کنین
Iran (Islamic Republic of)
tahag
۱۰:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
سلام ببخشيد خواهشا به من كمك كنيد!!
من ويندوز 8 دارم و تا به الان هم وارد ويندوز مي شد اما از الان هر وقت مي خواهم وارد ويندوز شوم با يك صفحه ي سياه كه اول آن علامت (_) است روبرو مي شوم و نمي توانم وارد ويندوز شوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Danial
۱۴:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۳
سلام من از نسخه ۸.۱ پرو استفاده میکنم و یک مشکل عجیب پیدا کردم و اونم اینه که با فرمت mpg مشکل داره و به هیچ برنامه ایی اجازه اجرای اونو نمیده حتی kmplayer نمیتونه اجراش کنه. لطفا یکی کمک کنه ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
AMIR ALI
۱۸:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
سلام
تو ویندوز8 من میخوام که گزینه های بازی، فیلم و عکس رو بزنم نمیشه و میگه باید آپدیتش کنی و اینا ولی وقتی که میخوام آپدیتش کنم نمیشه.
خواهشا این موضوع رو حل کنید از دوستامم پرسیدم گفتن مال ما هم همینطوره.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۴:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
سلام
روي صفحه ي لمسي لپ تاپ من يه قسمتي هست كه ميشه با بالا وپايين بردن انگشت روي اون قسمت صفحه هم بالا وپايين ميره(فك كنم مال همه اينجوري باشه !)ولي الان كه ويندوز8 زدم اون قسمت كار نميكنه وفقط با موس بايد كاركنم.ميشه بگيد ژيكاركنم درست بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
من در اجرای بازی مشکلی ندارم بلکه بازی اجرا میشه ولی مثل اینترنت دیال اپ هی فس فس میکنه.

در بعضی مواقع هم بازی اجرا می شود ولی هیچ تصویری مشاهده نمی شود وفقط صدای آن شنیده می شود

مثلا یه ماشینی از اونور صفحه میخواد بره به اینور صفحه به جای اینکه ظرف پنج ثانیه بره توی 90 ثانیه میره.

گرافیک بازی پایینه بازی chiken هستش و گرافیک کامپیوتر من 512می باشد و روی یه کامپیوتر دیگه که ویندوز ایت داشت همین رو امتحان کردم بازم همینطور بود در صورتی که همین بازی رو روی xp نصب و اجرا کردم کاملا درست بود و میخوندش.

حالا اگر نرم افزار جانبی میخواد یا مال درایور هاش هست رو نمیدونم لطفا یکی راهنمایی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
عادله
۰۰:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چطوری میتونم مشکل ویندوزم که صفحه آبی با شکلک غمگین میاد، حل کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
مشکل شما سخت افزاریه بدسکتور داره هاردتون .و چون ویندوز هشت اتومات این مشکلا رو پیدا میکنه بهتره ویندوز 7 استفاده کنید. مال منم اینطوری شده بود...
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۵:۰۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
سلام من ویندوز رو نصب کردم ولی وقتی لپ تاپ رو روشن میکنم ویندوز 8 بالا نمیاد باید چند ثانیه دکمه پاور رو بگیرم تا خاموش بشه وبعد دوباره روشن کنم اون وقت بالا میاد کسی میدونه باید چیکار کنم که حل بشه؟
Canada
عرفان
۰۹:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
با سلام....چرا در ویندوز 8 باید گزینه های فیلم و موزیک اپدیت میخواد و نمیذاره ازش استفاده کنی اگه میخوای رو گزینه film and muzicرو انتخاب کنی اپدیت میخواد......چطوری از این مشکل میتوان خلاص شد.....با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد همتی
۱۱:۲۰ ۱۵ دی ۱۳۹۲
با سلام من نسخه اینترپرایز ویندوز 8 را نصب کرده اما وقتی صفحه بینگ اینترنت در خود ویندوز می شوم مرا به اینترنت اکپلورر هدایت می کند و آن نیز بعد لحظه ای وارد صفحه استارت می شود وبالا نمی آورد لطفا مرا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۲:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
آقا جان لطفا مشکل منو حل بفرمایید

متاسفانه در ویندوز ۸ و ۸٫۱
اگر شما چند تا یوزر(اکانت) بسازید، وقتی میخوای سیستم ری استارت یا خاموش کنی، لوگ اف نمیکنه یعنی یوزرت بسته نمیشه، وقتی ویندوزت دوباره آمد بالا، میره تو یوزری که قبلا توش بودی ، اگر اون یوزر پسورد نداشته باشه، مستقیم وارد اون یوزر میشه، باید حتما اون یوز خودت ببندی تا بتونی بقیه یوزرها رو انتخاب کنی من از اینش خیلی بدم میاد خیلی
از ویندوز ۹5 بگیر تا سون، اینجوری نبود، وقتی می امد بالا، یوزرهایی که ساختی انتخاب می کردی که تو کدوشم بری ، اما متاسفانه ویندوز ۸ باید اول خودت یوزر رو ببندی و بعد ری استارت یا خاموش کنی.. موقعی که دستور ری استارت یا خاموش میدی نمیاد یوزر رو ببنده.. بخاطر همین میگن سرعت خاموش شدنش خوبه
لطفاً مشکل منو حل کنید که وقتی خواستم ری استارت یا خاموش کنم خودش یوزر رو ببنده، نخوام اول یوزر و ببندم بعد ری استارت یا خاموش کنم ، وقتی ویندوز امد بالا حق انتخاب یوزرها داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
روان
۰۱:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
سلام
من با راه حل شما تونستم مشکل رزولوشن در win8 را حل کنم
صمیمانه ازتون متشکرم
آخرین اخبار