غضنفر‌آبادی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت پیگیری حقوق سیاسی کودتای 28 مرداد/ سازمان‌های بین‌المللی کاري انجام نمی‌دهند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نمی‌توانیم منتظر باشیم تا سازمان‌های بین‌المللی حقوق ملت ما را احقاق کنند بنابراین پیگیری حقوقی سیاسی کودتای 28 مرداد ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده بم در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) در موافقت با طرح دو فوریتی پیگیری حقوقی-سیاسی کودتای 28 مرداد 32 توسط دولت‌های امریکا و انگلیس علیه ایران گفت: جنایت آمریکا نسبت به ایران آشکار است.

وی افزود: از دیرباز آمریکا و هم‌پیمانانش نسبت به ملت ایران ستم روا داشته و خسارات مادی و معنوی زیادی به ایران تحمیل کرده‌اند.  

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: هرگز ملت ایران از طریق سازمان‌های بین‌المللی نتوانسته‌اند به حقوق طبیعی خود برسند چرا که این سازمان ابزار کشورهای دیکتاتور است.

وی افزود: جنایات این کشور خبیث علیه ملت ایران مشهود است چه زمانی که هواپیمای مسافربری ما را منفجرکردند و چه زمانی که سلاح شیمیایی را در اختیار صدام ملعون گذاشتند.

وی اظهار داشت: اخیرا آمریکا اسنادی را افشا کرده که نشان می‌دهد که در کودتای 28 مرداد 32 دخالت داشته است و ما می‌دانیم از آن زمان به بعد چه خسارات سنگینی به ایران وارد شد و حتی زمانی ملت ایران برای آزادی تلاش می‌کرد تا یک حکومت دموکراسی اسلامی تشکیل دهد، باز توطئه کرده و جنگ تحمیلی راه انداختند ولی علیرغم همه کارشکنیها جمهوری اسلامی ایران توانست موفق شود، ما چگونه می توانیم در خصوص این موضوعات سکوت کنیم؟

نماينده بم اظهار داشت: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا سازمان های بین‌المللی حق و حقوق ما را بدهند چرا که آنها در رابطه با جنگ چه کاری کردند؟ آیا دخالت جنگی پرداخت شد؟ اما هرگز اینگونه نشد.

غضنفرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: برای شروع احقاق حق ملت ایران بهترین فرصت است تا پیگیری حقوقی سیاسی کودتای 28 مرداد 1332 توسط دولت آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی ایران در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار