افزایش ١٠ هزار بشکه ای تولید نفت از میدان مشترک سلمان

تولید نفت میدان مشترک سلمان، با راه‌اندازی سکوی جی ال پی (GLP) میدان سلمان، ١٠ هزار بشکه‌ در روز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران، پس از راه‌اندازی کامل کمپرسور تزریق گاز و افزایش گازرانی در سکو، مراحل آماده‌سازی و راه‌اندازی سکوی جی ال پی میدان سلمان با موفقیت انجام شده و این سکو به بهره‌برداری کامل رسید.
 
با افزایش تولید میدان مشترک سلمان در پی راه‌اندازی سکوی جی ال پی و کمپرسور تزریق گاز، تولید نفت منطقه لاوان ٢٥ مرداد امسال به بالاترین میزان خود در یک سال گذشته رسید.
 
پس از تحویل‌گیری این پروژه در سال ٩٠، سکوی KPP به بهره‌برداری رسیده و بخشی از اشکالات (پانچ لیست) از سوی منطقه لاوان در حال پیگیری و اقدام است. همچنین سکوی PP٣ (سکوی چاه ها) در مهرماه سال ٩٠ از سوی همکاران سکوی سلمان راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری کامل رسید.
 
بر پایه این گزارش، راه‌اندازی سکوهای اقماری ٢SKC و ٢SKB نیز از سوی واحد برنامه‌ریزی و هماهنگی تعمیرات تهران و واحدهای ستادی در حال پیگیری بوده که بزودی تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.
 
محمود زیرکچیان زاده، مدیرعامل شرکت فلات قاره پیشتر ظرفیت تزریق گاز واحد جی.ال.پی را روزانه حدود ٦٠ میلیون فوت مکعب اعلام و گفته بود: با راه اندازی این طرح علاوه بر کاهش سوزاندن گاز در سکوهای میدان سلمان، ضریب بازیافت در این میدان هیدروکربوری افزایش می یابد.
 
میدان سلمان، در ١٤٤ کیلومتری جنوب جزیره لاوان واقع شده است، این میدان دارای یکی از بزرگترین تاسیسات نفتی در خلیج فارس و با میدان ابوالبوخوش ( ابوظبی) مشترک است، به همین دلیل بهره برداری و تولید از این میدان همواره مورد توجه خاص قرار داشته است.
 
این میدان دارای ٤٤ حلقه چاه نفتی و ١٠ حلقه چاه تزریق آب و ظرفیت تأسیسات آن بر ای تولید روزانه حدود ٢٢٠ هزار بشکه نفت و مواد همراه است. نفت تولیدی این میدان بوسیله خط لوله ٢٢ اینچ دریایی به تأسیسات خشکی جزیره لاوان برای فرآورش و ذخیره سازی ارسال می  شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، نفت ، سلمان ، جی ای پی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار