معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي:

نيمي از دانشجويان تحصيلات تكميلي كشور در دانشگاه آزاد اسلامي مشغول تحصيل هستند

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي در افتتاحيه سيزدهمين كنفرانس بين المللي سيستمهاي فازي در دانشگاه آزاد اسلامي عنوان كرد نيمي از جمعيت دانشجويان تحصيلات تكميلي در دانشگاه آزاد مشغول ب تحصيلند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران پروفسور افشار معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي در جمع شركت كندگان در سيزدهمين كنفرانس بين المللي سيستم هاي فازي گفت: امروز در حال حاضر حدود  800 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که از اين بين 250 هزار نفر از آنان دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و این آمار نیمی از جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی سراسر کشور را تشكيل مي دهد كه 10هزار نفر از اين آمار درمقطع دكتري مشغول به تحصيل هستند.


وی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی را باید از آموزش محور به سمت پژوهش محور سوق داد. در سال 91، 297 همایش در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که از اين بين 14 همایش بین‌المللی ، 90 همایش ملی و190 همايش نیز منطقه‌ای و داخلی برگزار گرديده است كه نكته قابل توجه اين است كه اكثر اين همايشها با همکاری نهادهای خارج از دانشگاه برگزار می‌شود.

پروفسور افشار بيان كرد: از 297 همایش نیز 10 همایش مرتبط با سیستم‌های فازی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که به اهمیت این حوزه علمی اشاره دارد.

این مسوول با اشاره به آمار قابل توجه ارائه مقالات دانشگاه آزاد اسلامي اظهار كرد: در سال 91، 2374 مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده و هم چنین در ژورنال‌های معتبر و بین‌المللی نیز 10 هزار و 151 مقاله توسط دانش‌پژوهان دانشگاه آزد منتشر شده که در نوع خود بی‌نظیر است و در سال 91 یک هزار و 22 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد ارائه شده است.

وی در افتتاحيه اين كنفرانس گفت: توسعه و ایجاد شرکت های دانش بنیان از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است که آیین‌نامه آن در این دانشگاه تدوین و تصويب شده ودر نظر دارد 200 شرکت دانش بنیان را تا پايان سال 92 ایجاد کند و  اولویت بعدي این دانشگاه ایجاد مراکز رشد و فن آوری است که تاکنون 45 مرکز رشد دایر شده است .

پروفسورافشار اذعان داشت: تاسيس پاركهاي علم و فن آوري از اهميت ويژه اي برخوردار است و به زودی مجوز تاسيس پارک علم و فن آوری دانشگاه آزاد استان تهران نیز صادر می‌شود.

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: 40 مرکز تحقیقات تخصصی است  که در راستای ایجاد قطب‌های پژوهشی تشکیل شده نیز از دیگر دست آوردهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

افشار در پايان بر كاربردي شدن مطالب اين كنفرانس تاكيد كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي با بودجه مردم اداره می‌شود و از مجلس درخواست می‌کنیم تا برای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از بودجه صندوق‌های پژوهشی سهميه اي درنظر گرفته شود و همچنین بودجه‌ای که برای بنیاد نخبه گان به کار گرفته می‌شود سهمیه ای نیز برای  دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یابد نیز مورد استفاده باشد.
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.