عضو انجمن دارو‌سازان کردستان:

مشکلات قیمت دارو به یکی از معضلات داروخانه‌ها تبدیل شده‌ است

عضو انجمن دارو سازان کردستان گفت:مشکلات قیمت دارو در چند ماهه اول سال تا کنون به یکی از معضلات داروخانه‌ها تبدیل شده است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران پنجم شهریورماه به مناسبت سالروز تولد محمد زکریای رازی، فیلسوف و دانشمند بزرگ مسلمان و ایرانی، روز داروسازی در ایران نامگذاری شده‌ است، روز داروساز یکی از مناسبت‌هایی است که اگرچه ذهن همه جامعه را به خود مشغول نمی‌کند، اما این حسن را دارد که پای صحبت یکی از خدمتگزاران عرصه سلامت بنشینیم.

عضو انجمن داروسازان کردستان، عنوان کرد: داروسازان به خصوص داروخانه داران یا حتی پزشکانی که به عنوان مسئول فنی در بخش دولتی و خصوصی خدمت رسانی می‌کنند، در کنار سایر پزشکان تلاش می‌کنند تا داروهای سالمی را در اختیار مردم قرار دهند.

ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه حدود 20 شرکت توزیع کننده دارو در سطح استان مشغول به توزیع دارو هستند، گفت: خوشبختانه فعالین در عرصه دارو استان بصورت شبانه‌روز و در حد توان و نیاز مردم تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: کمبودهای دارویی که در سطح استان با آن مواجه هستیم، کمبودهایی است که در تمامی سطح کشور با آن مواجه هستیم.

این پزشک داروساز با ذکر این نکته که مشکلات قیمت دارو در چند ماهه اول سال تا کنون به یکی از معضلات داروخانه‌ها تبدیل شده است، افزود: برخی داروها بخصوص داروهای خارجی با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، اما این اختلاف قیمت بر روی بسته بندی‌ها درج نشده و به همان قیمت قبلی وارد بازار شده که این موجب نارضایتی مردم شده است.

ابراهیمی ادامه داد: مشکل دیگر در عرصه داروخانه‌ها بحث قیمت داروها در مقابل سازمان‌های بیمه است که در بسیاری موارد تفاوت قیمت‌ها ارجاع داده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل همجواری با کشورهایی همچون عراق با معضل قاچاق دارو روبرو هستیم، بیان کرد: خوشبختانه با وجود احساس مسئولیت پزشکان داروساز استان، در بین استان‌های مختلف کشور کمترین آمار استفاده از این اقلام دارویی بین داروخانه‌های استان وجود دارد.

این پزشک داروساز با ذکراین نکته که صنف داروخانه یکی از مراکز خدماتی است که بیماران بدون هیچ واسطه و مانعی می‌توانند به آنجا مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: این یک نقطه قوت برای داروسازان و مردم است، چرا که بیماران می‌توانند با مراجعه به داروساز سوالات خود را در زمینه‌های دارویی و بیمارهایشان مطرح کنند.

ابراهیمی در پایان با تاکید بر اینکه مردم باید از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند، یادآورشد: با توجه به اینکه بسیاری از داروها مصارف مختلفی دارند، در صورت استفاده خودسرانه و اشتباه ممکن است با عوارض جانبی خطرناکی روبرو شوند، لذا باید با داروسازان مشورت کنند و در زمینه نحوه مصرف داروها از آنان راهنمایی بگیرند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: دارو ، قیمت ، کردستان ، داروساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.