اردبیل/

50 درصد اتباع آذری به قصد درمان سفر می‌کنند

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: حدود 50 درصد اتباع آذری به قصد درمان و علاج بیماری خود به کشورمان سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر قاسمی  در تشریح نتایج پژوهش از اتباع آذری توسط جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: با هدف کمک به برنامه‌ریزی در جهت توسعه گردشگری درمانی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها‌ موجود در استان‌های مرزی شمال و شمال‌غربی ایران، پژوهش بررسی دلایل مسافرت گردشگران آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران انجام یافت.

وی گفت: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد اگر اتباع خارجی در بدو ورود به کشور از طریق گمرک بیله‌سوار به درستی راهنمایی و هدایت شوند، می‌تواند در رونق توریسم درمانی استان اردبیل و برخی شهرهای استان‌های همجوار مؤثر واقع شود.

قاسمی بیان کرد: ضرورت دارد تا نسبت به برنامه‌ریزی‌های دقیق با هدف بهره‌برداری‌های مطلوب از سفر اتباع خارجی به ویژه در دو بخش درمانی و گردشگری اقدام شایسته‌ای در استان به عمل آید.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با تشریح جزئیات این تحقیق یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 27.4 درصد مراجعان به کشور از طریق گمرک بیله‌سوار در گروه سنی بین 35 تا 44 سال قرار دارند که این گروه سنی مربوط به جوان و میانسال است و گروه سنی 45 تا 55 سال با 24 درصد و گروه سنی 24 تا 34 سال با 23.5 درصد در مراتب بعدی هستند.

قاسمی با بیان اینکه میانگین سنی پاسخگویان 42 سال است، ادامه داد: کمترین گروه مراجعان نیز مربوط به سنین بالای 65 سال با 3.3 درصد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه 33.5 درصد پاسخگویان در این طرح مجرد و 66.5 درصد متاهل بودند، گفت: 32.2 درصد پاسخگویان را زنان با تعداد 766 نفر و 67.8 درصد را مردان با تعداد یک‌هزار و 610 نفر تشکیل داده‌اند/س.

برچسب ها: اردبیل ، سفر ، اتباع ، آذری ، به ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.