صالح آبادي:

"بازار سرمايه" ايران، سهامدارترين "بورس" منطقه

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران راه اندازي شبکه تلويزيوني اقتصادي را پيشنهاد و اعلام کرد: در حال حاضر6 ميليون و هفتصد هزار سهامدار داريم و بازار سرمايه ايران پرسهام دارترين بورس منطقه محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علي صالح آبادي گفت: ارزش معاملات بورس و فرابورس در سال جاري به 54 هزار ميليارد تومان رسيده است که در مقايسه با دوره مشابه پارسال 6 برابر افزايش نشان مي دهد.

وي افزايش نرخ ارز را در افزايش سودآوري شرکت هاي بورسي موثر دانست و گفت: اين تأثير در شرکت هاي واردات محور، صادرات محور و د اخلي، متفاوت است و در مجموع اثر مثبت دارد، اما سودآوري شرکت ها بيشتر از اين ميزان است.

صالح آبادي اظهار داشت: سودآوري بورس در سال جاري بالاتر از نرخ تورم است، پس شرکت هاي بورس سودآوري بالايي دارد.

وي با اشاره به عرضه هاي اوليه شرکت ها و هلدينگ هاي اصل 44 گفت: اين روند هم تأثير مثبتي دارد و معمولاً مانند هر جاي دنيا قيمت اين سهام بعد از عرضه اوليه افزايش مي يابد.

صالح آبادي، اجراي قانون جديد بازار سرمايه و تأمين زيرساخت هاي الکترونيکي را در ظرفيت سازي بورس مهم دانست و گفت: نقدشوندگي سهام نيز افزايش يافته است و آمار معاملات در سال جاري به 6،5 ميليون نوبت رسيده که در مقايسه با دوره مشابه پارسال 3 برابر شده است.

صالح آبادي گفت: براي توسعه بازار سرمايه بايد تلاش کنيم رفتار اقتصادي و مالي همه مردم به سمت حضور در بورس هدايت شود و فرهنگ سازي در اولويت باشد.

وي افزود: صداي جمهوري اسلامي ايران و شبکه راديويي اقتصاد نقش مهمي در فرهنگ سازي توسعه مردم محور بازار سرمايه دارد و اميدواريم شبکه سيماي تخصصي اقتصاد هم راه اندازي شود چون ظرفيت بورس ايران در آينده توسعه خواهد يافت و بايد براي تحول در رفتارهاي اقتصادي مردم برنامه سازي شود.

وي در پايان توصيه کرد: حتما با رويکرد بلند مدت در بازار سرمايه حضور يابند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، سرمایه ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار