تبریز/

466 هزار دلارصادرات چمدانی از گمرک جلفا در چهارماه نخست سال جاری

مدیر کل گمرک جلفا گفت:در 5 ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه صادرات چمدانی از گمرک جلفا افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیر کل گمرک جلفا گفت : در 5 ماه اول امسال 418 تن انواع کالاهای همراه مسافر (چمدانی ) به ارزش 466 هزار دلار از طریق گمرک جلفا به جمهوری خود مختار نخجوان صادر گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن و ارزش به ترتیب (280+ ) و (290+ ) درصد افزایش یافته است .

نامدار ، البسه و مواد غذایی را عمده کالاهایی بر شمرد که طی این مدت به صورت صادرات چمدانی به این جمهوری صادرشده است .

وی مجموع درآمد عمومی گمرک جلفا را در 5 ماهه نخست امسال بالغ بر 643 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 61 درصد رشد نشان می دهد.

مدیر کل گمرک جلفا با اشاره به واردات کالا از طریق این گمرک افزود : در 5 ماهه نخست امسال 92 هزار تن به ارزش 192 میلیون دلار از طریق گمرک جلفا به داخل کشور وارد گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن و ارزش به ترتیب (17- ) و (16- ) درصد کاهش یافته است ، عمده کالاهای وارداتی را در این مدت انواع ام . دی. اف ، ماشین آلات صنعتی و مکانیکی و حبوبات تشکیل می دهند که از کشور های ترکیه و چین وارد کشور گردیده اند.

نامدار تعداد مسافرانی که در 5 ماهه نخست امسال از طریق پل چوبی گمرک جلفا بین ایران و جمهوری خود مختار نخجوان تردد نموده اند را 381 هزار نفر بر شمردند که از این تعداد 193 هزار و 353 نفـــــــر وارد کشور و 187 هزار و 615 نفــــر از کشور خارج گردیده اند.شایان ذکر است تردد مسافران ایرانی در این مدت با کاهش (79- ) درصدی و مسافران خارجی نیز با افزایش (15+ ) درصدی روبرو بوده است.

وی خاطر نشان کرد : در این مدت تعداد 29 فقره پرونده قاچاق به ارزش 579 میلیون ریال در واحد قضایی این گمرک تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد و ارزش پرونده به ترتیب (73-) و (74- ) درصد کاهش یافته است.

گمرک جلفا در شهرستان جلفا با سابقه بیش از یک قرن و به واسطه بهره مندی از خط آهن برقی و دسترسی به کشورهای آسیانه میانه یکی از گمرکات فعال کشور می باشد.

با استقرار منطقه آزاد ارس از سال 84 این گمرک مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان خارجی و داخلی قرار گرفته و طی سال های اخیر نقش عمده ای در صادرات و واردات کالا بر عهده داشته است/س

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، جلفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.