عضو هیئت علمی گروه ارگونومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

استرس های شغلی از علل بروز اختلالات اسکلتی-عضلانی

استرس بیش از حد ناشی از شغل زمینه ساز عوارض جسمی روانی و رفتاری برای فرد می شود.

فرهاد طباطبایی قشه دکترای بیومکانیک در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: گسترش روز افزون فناوری و دانش های نوین در زندگی انسان سبب بالا رفتن سرعت کارها و افزایش میزان تولید و بهره وری شده است اما از طرفی عوراضی نظیر بی تحرکی، خستگی، فشارهای عصبی و روانی و اختلالات اسکلتی-عضلانی افراد را تهدید می کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: اختلالات اسکلتی-عضلانی که در آن عضلات تاندون ها و اعصاب فرد آسیب می بیند  با درد ناراحتی و کرختی در اندام ظاهر می شود.
 
طباطبایی اظهار داشت: با نگاهی اجمالی می توان گفت: سلامت جسمانی و روانی در مجموعه های كاري علاوه بر اینکه بار سنگینی از اقتصاد سلامت برمی دارد می تواند زمینه ساز بروز خلاقیت و ارتقا کیفیت کار و در نهایت ارائه هر چه بهتر خدمات محسوب می شود.
 
وی عنوان کرد: آموزش علم ارگونومی در کشور ما وضعیت مطلوبی دارد و با آموزش مقاطع مختلف و بکارگیری متخصصان در این عرصه می توان شاهد ارتقا سلامت نه تنها در مراکز اداری بلکه در نقاط مختلف بود.
 
طباطبایی اظهار داشت: ارگونومی که در واقع به اصلاح و تناسب هر آنچه با انسان ارتباط دارد معطوف می شود و با نهادینه کردن آن می توان بار هزینه های مالی درمانی را از دوش جامعه برداشت./ع2
برچسب ها: استرس ، عضله ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار