شهرکرد/

کمبود داروساز در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس انجمن داروسازان استان چهارمحال و بختیاری از کمبود تعداد داروسازان در این استان خبر داد.

محمد شاهقلی  گفت: مهاجرت فارغ التحصیلان داروسازی و تمایل آنان به خدمت در شهرهای بزرگ، باعث شده تا تعداد داروسازان فعال در استان چهارمحال و بختیاری با میزان جمعیت تناسب نداشته باشد.
وی، نیاز به سرمایه گذاری کلان، محدودیت های قانونی و لزوم رعایت تناسب بین جمعیت مناطق و تعداد داروخانه ها را ازمشکلاتی دانست که راه اندازی داروخانه توسط دارو سازان در این استان را با مشکل مواجه کرده است.
شاهقلی تصریح کرد: بر این اساس، تعداد قابل توجهی از داروسازان مشغول به فعالیت در داروخانه هایی با مالکیت افراد غیر داروساز شده اند.
رئیس انجمن داروسازان استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون حدود 20 دانشجو از این استان در حال تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های کشور هستند که با جذب آنان، مشکل کمبود داروساز در استان چهارمحال و بختیاری تاحدودی حل می شود.
شاهقلی، پرداخت نشدن به موقع مطالبات داروخانه ها توسط سازمان های بیمه گر را از دیگر مشکلات داروسازان و داروخانه های استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: به دلیل کمبود اعتبار، تامین و ارائه دارو توسط داروخانه ها با مشکل مواجه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به سخت تر شدن شرایط شرکت های توزیع دارو در صورت ادامه این روند، داروخانه های این استان برای تامین دارو با مشکل جدی مواجه خواهند شد.
رئیس انجمن داروسازان استان چهارمحال و بختیاری اجرای طرح الزام داروسازان به فعالیت در داروخانه ها و مناطق محروم را اقدامی موثر در جبران کمبود داروساز در این استان دانست و تصریح کرد: در این طرح طبق مصوبه مجلس، دانشجویان داروسازی که بیش از 140 واحد درسی را بگذرانند، می توانند حداکثر به مدت یک سال به عنوان مسئول فنی در داروخانه مناطق زیر 50 هزار نفر جمعیت فعالیت کنند و این مدت به عنوان خدمات طرح آنان لحاظ می شود.
انجمن داروسازان فعالیت خود را از سال 78 در استان چهارمحال و بختیاری آغاز و یک صد نفر عضو دارد.
هم اکنون 83 داروخانه، چهار شرکت پخش داروئی و 91 داروساز شاغل در داروخانه های استان چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند./س
برچسب ها: کمبود ، داروساز ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.