همه چیز در مورد دراکولای خونخوار شمال

دراکولای معروف شمال حشره ای مرموز است که فقط اندکي بزرگ‏تر از مورچه قرمز و به رنگ قرمز و قهوه‌اي است و بيشتر در شاليزارها، علفزارها و ساختمان‏هاي مرطوب ديده مي‌شود. هر گاه با این حشره روبرو شدید بهتر است که بیشتر مراقب خودتان باشید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شمال کشور يعني استان‏هاي مازندران و گيلان، خاستگاه و محل زندگي حشره‏اي کوچک اما ترسناک با نام‌هاي مختلف محلي همچون شب‏سوز، تله‏گز، چي‏سوزان و بالاخره دراکولاست که در فصل تابستان و زمان برداشت محصول برنج گاهي آنچنان رعب و وحشتي ايجاد مي‏کنند که در بسياري از موارد خواب آسوده و شيرين را بر بدن‏هاي خسته بسياري از کشاورزان، ساکنان و مسافران شمال کشور تلخ و ناگوار و پس از آسيب پوستي، بسياري از فعاليت‏هاي روزانه آنان را با مشکل جدي مواجه مي‏کند. دراکولا، حشره مشهوري که در سال‏هاي اخير نام آن را بيشتر مي‌شنويم.

دراکولا در شب به سوي نور و روشنايي جلب مي‌شود و به‏ راحتي در سقف و ديوار اتاق قابل‌مشاهده است. در چنين شرايطي پيشنهاد مي‏شود با جاروبرقي، دستکش مخصوص يا حشره‏کش آن را شکار و از تماس مسقيم دست‏هايتان با آن خودداري کنيد زيرا ممکن است دست‌هايتان آلوده شده و باعث انتقال ترشحات پشه به نقاط بسيار حساس بدن مانند اطراف چشم‏ها و صورت خود فرد و ديگران شود.

متخصصان مركز تحقيقات پوست گيلان معتقدند اين حشره كوچك و خطرناك كه بيشتر در گيلان زندگي مي‏کند، با گرماي هوا و بالا رفتن ميزان رطوبت تكثير مي‌شود. قدرت پرواز اين حشره به قدري بالاست كه از فاصله 79 كيلومتري ساحل دريا به سوي نور كشتي جذب مي‏شود.



دراکولا چگونه وارد عمل مي‏شود؟

هرچند راهكارهاي ارائه‌شده از سوي پزشکان تاثير بسياري بر جلوگيري از گزش اين حشره داشته است اما هنوز هم گردشگراني كه به شمال مي‌روند، از گزند دراکولا در امان نيستند. افزايش گرماي هوا و رطوبت نسبي، بهترين مکان و زمان براي حمله شبانه دراکولاست. اين حشره اهداف خود را با پيگيري و رهيابي نور شبانه شناسايي مي‏کند،

با احساس و درک دما و بوي بدن انسان به آن نزديک مي‏شود و در قسمت‏هاي باز بدن يعني صورت، گردن، دست و پا فرود مي‏آيد. جالب است بدانيد اين پشه نيش نمي‌زند بلکه آرام روي پوست حركت مي‌کند و سم و زهر نه‏چندان قوي خود را ترشح مي‏کند. به همين دليل هرگز شما متوجه گزش يا سوزش ناگهاني آن نمي‏شويد فقط ممکن است حرکت حشره را روي پوستتان احساس کنيد.

اين عقيده وجود دارد که 4 عامل در شدت ضايعه و آثار پوستي ناشي از نيش دراکولا موثر هستند:

1. ميزان و غلظت سم تراوش شده از بدن حشره.

2. محل مورد حمله؛ مثلا پوست اطراف چشم حساس‌ترين محل و پوست کف دست و پا، مقاوم‏ترين قسمت‌هاي بدن به سم حشره هستند.

3. پوست‏هاي سفيد، بدون مو و صاف مانند پوست کودکان و پوست‏هاي چرب و مرطوب مناسب‏ترين پوست‏ها براي گزش هستند.

4. قدرت دفاعي و ترميم‏پذيري پوست که عامل تاثيرگذار در مقابله با سم اين حشره است.


راه‏هاي پيشگيري از تماس با دراکولا

براي كنترل حشره و جلوگيري از هجوم آن، اولين روش پيشگيري نصب توري و پشه‏بند در محل خواب است. كاهش تعداد لامپ‏هاي روشن و كم كردن شدت نور، پاكسازي علف‏هاي هرز و ديگر گياهان به‏خصوص گياهان پوسيده از محل نصب چادر و استفاده از حشره‏كش براي سمپاشي روي چادر از ديگر روش‏هاي مبارزه با اين حشره است. گردشگراني كه در چادرهاي خود اقامت و لباس‏هاي شسته‏شده خود را در فضاي باز آويزان مي‏كنند، بايد هنگام جمع كردن لباس‏ها آنها را بتکانند و قبل از پوشيدن دقيقا بازرسي كنند تا حشره از طريق لباس با پوست تماس پيدا نکند.


هرگز دراکولا را روي پوستتان نکشيد

عده‏اي به محض احساس حرکت حشره روي بدنشان، آن را به شدت بر سطح پوست خود مي‏فشارند و له مي‏کنند اما اين کار باعث تخليه تمام ترشحات بدن حشره بر پوست و متعاقب آن آغاز صدمه‌هاي پوستي بيشتر و شديدتر مي‏شود؛ بهترين روش آن است که ابتدا با اطمينان از محل حشره، به کمک ديگران يا با کمک آينه، با دقت و بدون کشتن حشره، آرام آن را از بدن دور و هنگام انجام اين کار آرامش خود را حفظ کنيد. سپس محل احتمالي حرکت حشره را با آب و صابون بشوييد.

عوارض پوستي تماس با دراکولا

با توجه به غلظت و ميزان سم ترشح شده و ميزان حساسيت فرد، عارضه گزش دراکولا از قرمزي‌ مختصر، سوزش و خارش تا تاول و عفونت پوست متغير است. دوره بيماري نيز به شدت ضايعه و قدرت ترميم‏پذيري پوست بستگي دارد. عوارض شديد گزش دراکولا معمولا 24 ساعت پس از تماس آغاز مي‏شود که قرمزي و احساس خارش است.



 پس از خارش، پوست موضع كنده مي‌شود و علايمي ‌از سوختگي و عفونت موضعي با پوسته‏هاي چسبنده به نام دلمه در پوست آسيب‌ديده آشکار خواهد شد. بيشترين نگراني وقتي است که پوست اطراف چشم و حتي مخاط چشم از ترشحات سمي‌ اين حشره آسيب ‌ديده باشند. در اين صورت مصدوم بايد به چشم پزشک مراجعه کند.

سمي كه از گزش دراکولا به بدن وارد مي‏شود، باعث ابتلا به بيماري درماتيت (التهاب پوست) مي‏شود. براي جلوگيري از اين عارضه بايد تا حد ممكن حشره را از روي عضو بدن بپرانيد و اگر دست يا عضو ديگري آلوده شد، حتما آن را با آب و صابون بشوييد.

درمان چيست؟

تاول‌ و التهاب ناشي از سم اين حشره درمان خاصي ندارد و دوره حداکثر 10 روزه آن نيازمند درمان حمايتي در تخفيف خارش، سوزش و جلوگيري از عفونت احتمالي است. متخصصان پوست معتقدند چنانچه ترشح سم دراکولا در نواحي حساس بدن مانند دور چشم كه داراي چين و چروك و پوست نازك است اتفاق بيفتد، شدت و درد تاول‏ها بيشتر مي‌شود بنابراين چين‏هاي پوستي بايد به دقت شسته شود. درمان ضايعه پوستي با توجه به شدت ضايعه متفاوت است اما در صورت گزيده شدن به وسيله اين پشه بهتر است اقدام‌هاي درماني زير را انجام دهيد:



** به‏طور مکرر يعني حداقل بين 3 تا 5 بار محل را با آب و صابون خنثي بشوييد.

** الکل و هيچ ماده تحريک‌کننده‌اي روي محل تماس نزنيد.

** از زدن موادي مانند ماست، سيب‏زميني و مواد مشابه به محل گزش خودداري کنيد.

** اگر محل گزش قرمزي و خارش داشت، مي‏توانيد از يک پماد استروييد موضعي ضعيف مانند هيدروکورتيزون و تريامسينولون استفاده کنيد.

** اگر تاول يا عفونتي در محل ضايعه ايجاد شد، استفاده از محلول آنتي‏سپتيک موضعي مانند محلول زينک‏سولفات 1 درصد و پماد موپيروسين يا سيلور پيشنهاد مي‏شود.

** پس از درمان ممکن است رنگ پوست محل ترميم تا مدتي تيره يا قهوه‏اي باشد اما نگران نباشيد زيرا بعد از مدتي حتما برطرف مي‏شود. با اين حال مي‏توان با نظر متخصص پوست از کرم‏هاي ضدلک موضعي مانند هيدروکينون به مقدار اندک استفاده کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
لا مصب فقط شمال نیست، من الان چهارمحال هستم داییم رو چند ساعت پیش نیش زدن.
Iran (Islamic Republic of)
Min
۱۴:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
دو هفته پیش بعد از مسافرت درست یه روز بعد از اینکه حشره رو روی پوستم دیدم خط های قرمز روی پوست صورتم افتاد و تا صبحش دونه های عفونتی روشون در اومد و بعد گستره شد زیر چشمام و پیشانیم و کنار لب هام با یه دکتر شمالی صحبت کردم و دوتا پماد هیدرازین و تتراسایکلین رو گفت بزن چون ندیدم توی هیچ سایتی دقیق بگن چیکار کنین کاری که من کردم رو میگم دو بسته آنتی بیوتیک آموکسی سیلین رو هر هشت ساعت یکبار مصرف کنید به علاوه روزی سه بار صورتتون رو با صابون آنتی باکتریال به آرومی بشورین و مراقب باشین دونه ها نترکن چون اگه بترکن جاش میمونه و کنارش باز دونه چرکی میزنه خیلی آروم، پنبه بهداشتی رو به گلاب آغشته کنید و به مدت نیم ساعت روشون بزارین و بعد نیم ساعت برشون دارین و زمانی که گلاب خشک شد هیدروکورتیزون رو آروم روی جای زخم ها بزنید نیم ساعت بعد از پماد اول تتراسایکلین رو روش بزنید و بزارید روش بمونه تا دفعه بعدی که دوباره همین روتین رو برید. بسته به مقدار خارش روزی دو تا سه تا قرص آنتی هیستامین مصرف کنید، بعد سه روز شروع به بهبودی میکنه و بعد بهبودی کامل برای ترمیم جای زخم از ترمیم کننده ها استفاده کنین و توی نور نباشین و از ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنین. ترتیب صابون گلاب هیدروکورتیزون و بعد تتراسایکلین خیلی سریع عفونت رو از بین میبره.

برای من مفید بود(:
Iran (Islamic Republic of)
Saghi
۱۴:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام من اهل گیلان هستم و در بندر انزلی زندگی میکنم
چند روز پیش من رو دراکولا نیش زد و من تنها کاری که تا الان انجام دادم زدن پودر بچه روی جای نیش هست خوشبختانه داره کم کم خوب میشه و جاش از بین میره یک چیز هم بگم که اگر جاییتون رو دراکولا نیش و مثل من حواستون نبود و به اون قسمت دست زدید و دستتون رو به قسمت دیگه‌ای از بدن زدید اون قسمت هم قرمز میشه و میخاره که من گردنم رو دراکولا نیش زد و من نمی‌دونستم و دستم رو زدم به اون قسمت و همون دست آلوده‌ای سمی رو زدم به زیر چشمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۱
وقتی این حشره نیش میزنه میخاره قرمز میشه چون تو تابستونه ادم فکر میکنه پشه نیش زده همون لحظه با اب صابون بشورید ،یخ رو رو جاهای قرمز باید بزارید و با گلاب هم بازم شستشو بدید اگر بازم بمونه دیگه اثرش به 10 درصدم نمیرسه ولی اگر موقع قرمزی و خارش این کارهارو نکنید بعدش فقط باید با گلاب یا بنزین بزنید تا زود خشک بشه ونتیجه بگیرید وگرنه عفونت میکنه من خودم بچه لاهیجانم و چند لار خودمو گزیده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۲۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
من داغونم چشمام رفته تو تمام صورتم خط خط افتاده خیلی داغونه هم زخمه هم باد کرده یه طرف صورتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
بر پدر مادر داروکولا لعنت
Iran (Islamic Republic of)
Farham
۰۱:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام منو از تابستان دراکولا زد چند تا دکتر متخصص پوست رفتم کلی دارو و پماد هم داد ولی اصلا نه خوب شده نه پیشونیم بهتر شده هرچیزی هم که فکر میکنید امتحان کردم و زوم
Turkiye
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من طفلم تمام بدنش زخم میشه تمام ناخن اش افتاده طفل ۷ ماه اش هست علت اش چیست میشه لطفا بگو ی
Iran (Islamic Republic of)
سیروام
۱۲:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ببخشید منو بدجور زدن یه راه حل خوب بمن بدین لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۲۲:۴۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
همین الان من با این درد مواجعم و هیچ درمانی ندارن هرچی بگین امتحان کردم پیاز،الکل،گلاب،پماد هیدروتیدیزین....اما الان باصابون شستم بعد پودر کپسول سفالکسین زدم طول درمانشم تا ۱۰روزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۸ تير ۱۳۹۹
فقط و فقط گلاب درمان این بیماریه
من قبلا گزیده شدم و هر درمانی را امتحان کردم ولی فقط گلاب درمان قطعی هست و حتی جای گزش هم نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
Alirza shahesnaeili
۱۸:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سمپاچی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۴:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
فقط و فقط با بنزین جواب میگیرید و با روزی 3 الی 4 بار با صابون شستن.......پوماد یا چیز دیگه از عفونت جلوگیری میکنه اما از زخم شدن جلوگیری نمیکنه...گلاب هم خوبه اما باز به اندازه بنزین نیست...بنزین و با دستمال اغشته کنین بکشین روی قرمزی پوست..اینو بهتون بگم که وحشتناک میسوزه پوستتون باید تحمل کنید اگه میخواین خوب بشین...30 ثانیه بزارید بسوزه پستتون بعد برید زیر پنکه که باد بخوره تا اروم بشین....یادتون باشه قبل بنزین زدن با صابون بشورید..بعد از خشک شدن بنززین هر 4 ساعت با صابون بشورید....حتما باید با صابون شسته بشه تا جایه دیگه بدنتون کثیف نشه و پوستتونم زود خوب بشه...بازم میگم فقط بنزین خوبش میکنه.درضمن حتما قرمزی رو پوستتون و دیدین تا دیر نشده انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
کدوم ادم عاقلی رو پاش بنزین می ریزه؟
Netherlands (Kingdom of the)
میثم
۱۵:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
حشره نجسی هست.
من تو شالیزار های شمال بودم.اصلا نمیدونم کی منو گزید وسمشو ریخت.
دورچشمام به شدت می سوزه.
خیلی وحشتناک بده
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۷:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام،خالم با کف پاش میکشه،هیچ اتفاق خاصی هم براش نمی افته
Germany
علی
۱۶:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من عمه هایم در شمال زندگی می کنند ولی تا به حال این دراکولا را ندیدم و من رانیش نزده ممنون
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۰۰:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
من شمال زندگی میکنم و الان ک۲۶سالمه ،با اینکه بارها دیدمش در اطرافم وای منو نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۰۷:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
من شمال زندگی میکنم از بچگی به ما یاد دادن با گلاب جای گزیدگی این حشره ا رو خوب کنیم که واقعا هم جواب میده ،سوزشش کمه و جلوی خخارش پوستی رو میگیره و باعث زودتر خشک دن جای زخم و ترمیم شدنشو میگیره ،تازه روزی چندبارهمم میشه روی جای گزیدگگی زد و اذیت نمیککنه پوست رو تازه دیگه بدون کنده شدن پوست و... خوب میشه
Poland
ناشناس
۰۵:۱۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
من در شمال زندگی میکنم ولی تا بحال این حشره ی وحشتناک را ندیده بودم که یک هفته پیش مرا نیش زد وتمام روی سینه وپشت بازوی را نیش زد والان گرفتارم وث2 بار دکتر رفتم هنوز جایش زخم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سلام ممنون از نظرات دوستان
Netherlands (Kingdom of the)
Mary
۱۹:۲۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بچه ها منو نمیدونم این زده یا چیز دیگ ولی اوش قرمز و باد کرده بود دونه دونه بعدشم رفتم دکتر دارو داد قهو ه ای شده 6 7 ماه میگذره هنوز ک هنوزه جای قهوه ایش نرفته انگار بدنم خال داره چیکارکنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
دو تاشون رو گردن من بودند با دست درشون آوردم ولی بعدش گردنم چنان عفونتی کرد که دکتر هشت تا آمپول و یه پلاستیک قرص و دارو برام نوشت خیلی اذیت شدم عفونت بد رنگی هم داشت
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۱:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام برادر منم دراکورا گزید ولی وقتی میخواست سم تولید کنه ترکیدو مرد
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۱:۲۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام منم هم ۲ روزی میشه که روی شکمم‌زده باید چه کار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
چند دقیقه پیش یه دونه رو دستم راه رفت. یعنی نیش زده ؟ خودش پرواز کرد رفت. نزدمش. لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۲:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
این حشره چه بکشیمش چه نکشیم زهرشو میریزه پس بهتره سریع بکشیمش راستی کی خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
Amirhossein
۱۴:۴۹ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام عرض و ادب و احترام
بنده را ۴روزی هست که گزیده!الان باید چکار کنم!؟
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۲۱:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
یه بار بچه دراکولا که سیاه رنگه، با وسلیلمون اومد تهران و من ناخودآگاه اونو رو دستم له کردم که البته نمرد! دستم شروع کرد به سوزش. سریع با آب سرد و صابون شستم بعد پنبه رو آغشته به گلاب کردم و روی دستم با چسب بستمش. نیم ساعت بعد گلاب رو تجدبد کردم و بعد یک ساعت اثری از چیزی رو دستم نبود و خوب خوب شد. گلاب تنها علاجه گزش دراکولاست.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۱:۱۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام ما دوروز پیش شمال بودیم پسرمنم زده بردم دکتر دارو داده اما استرس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
باگلاب شستشو بدین
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۰۰:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۸
وقتی حس کردید این حشره رو‌بدنتون راه رفت و بدنتون می سوزه سریع آب دهن خودتون رو بزنید همون قسمت . مثل یه پادزهر عمل می کنه . من چند باز امتحان کردم نتیجه داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۴ تير ۱۳۹۸
والا من خودم دستی میگیرم میزارم رو بدنم لزنه بعد زخم بشه حال میده پوستشو بکنم چیز خاصی نیس چقد بزرگش کردین اینا فقط تو شمال نیس هرجا برنجکاریو رطوبت باشه هس ایقد من خوزستانیمو خیلی هم این حشره رو دوس دارم یکم بویه بدی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
اخه تو نادانی کی دوست داره به خودش اسیب بزنه؟!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مریم
۱۲:۲۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
.باید بری پیش روانپزشک ...این یه جور سندروم روانیه
Iran (Islamic Republic of)
بنفشه
۱۰:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام. من اهل شمال هستم.یه چندین بار هم این حشره گردنم رو زده.احتمالا وقتی که میاد روی بدن دستتون رو ناخودآگاه میبرید رو همون قسمتی که هست .یا لباس روش کشیده میشه و احساس خطر میکنه و اون ماده رو آزاد میکنه.
خب اولا وقتی دارید تمیزش میکنید دستتون رو بشورید به جای دیگه بدن نزنید.والا اونجا هم سرایت میکنه .البته خطرناک نیست به هیچ وجه.خلاصه خوب میشه. من شنیدم بنزین براش یک در یکه.اما امتحان نکردم.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۱:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
ی سوال داشتم اگه چشمو نیش بزنه خوب میشه یا کور میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
neda
۰۲:۵۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
نه عزیزم کور چیه . اصلا چیز ترسناکی نیست . همین الان منو زده هیچیمم نشده یکم میسوزه فقط بعد چند روزم خوب میشه فقط یکم پوستو زشت میکنه همین
Australia
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
قشنگ روی رگ های بالای آرنجم واسه خودش قدم زده همش رو کرده زخم و تاول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
ممنون از yjc خیلی خوبه .
این باعث میشه که مسافران کمتر به سمت شمال بیایند و جاده ها کمتر ترافیک میشه
خدا کنه همشون را نیش بزنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
ممنون از yjc خیلی خوبه .
این باعث میشه که مسافران کمتر به سمت شمال بیایند و جاده ها کمتر ترافیک میشه
خدا کنه همشون را نیش بزنه .
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۶:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
ممنون خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۴:۳۲ ۲۷ تير ۱۳۹۷
چارش گلابه، مخصوصا اگه همون لحظه گزش زده بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۶ ۲۴ تير ۱۳۹۷
باسلام خدمت دوستان لطفا پس از خشک شدن با دست قسمت تیره که خشک شده نکنید زیرا تا اخرپوستتون بدفرم میشه بزارید خودش بیافته عجله نکنید و طول درمان رو طی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ تير ۱۳۹۷
چقدر شبیه مورچه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ تير ۱۳۹۷
کجاست برم ببینمش
Germany
افشین
۰۱:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۷
اگه ازهمون ابتدا،جای گزش حشره روباگلاب روزی چندبار بشویید خیلی زود ازشرش خلاص میشید.
ازبعضیا شنیدم یخ و،روی محل کزش بزارید البته من امتحان نکردم....
اما میدونم نتیجه گلاب خیلی خوبه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام
دوستان اول اینکه نباید دست بزنید محلی از پوستتنون که آسیب دیده
دوم اینکه تا جایی که یادمه چون موضوع برای خیلی وقته اون زمان که بچه بودم
گلاب می زدیم یه زره اولش می سوزه ولی بعدش اون محل پوستش خشک میشه می افته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام
دوستان اول اینکه نباید دست بزنید محلی از پوستتنون که آسیب دیده
دوم اینکه تا جایی که یادمه چون موضوع برای خیلی وقته اون زمان که بچه بودم
گلاب می زدیم یه زره اولش می سوزه ولی بعدش اون محل پوستش خشک میشه می افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
من اهل خوزستانم ودر استان ما این حشره زیادهست والله من دوروز پیش شب گزید وباوضو گرفتن در نماز صبح کمی از زخم آن برطرف شد
Iran (Islamic Republic of)
NAFAS
۰۲:۰۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
با سلام.
ما خوزستانیا به این حشره میگیم چرچر.
الان سه شب که از درد نخوابیدم. تمام اطراف چشمم ورم کرده و درد خیلی وحشتناکی داره انگار آتیش اطراف چشممه و خیلی میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۰:۰۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
سلام الكي نترسيد من شمالي هستم بارها هم گزيده شدم كلا دوره درمانش ده روزه كسي نميميره با گلاب بهتر ميشه سه روز اول سخته كلا فقط بد شكله الكي هول ورتون نداره اگه همون لحظه گزش با ال و صابون بشوريد اثرش كمتره فقط المي ناله نكنيد موقع كه رو بدنتونه با دست نكشيد چون زهرش پخش ميشه تو محيط رطوبتي و شمال زياده حتي واسه كودكان نيز باعث بيماري حاد نميشه ما شماليا حتي دكتر هم نميريم راجع به حشرشم بگم مثل مورچست وو دمش به خط قرمز داره در كل نترسيد
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۰:۰۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
سلام الكي نترسيد من شمالي هستم بارها هم گزيده شدم كلا دوره درمانش ده روزه كسي نميميره با گلاب بهتر ميشه سه روز اول سخته كلا فقط بد شكله الكي هول ورتون نداره اگه همون لحظه گزش با ال و صابون بشوريد اثرش كمتره فقط المي ناله نكنيد موقع كه رو بدنتونه با دست نكشيد چون زهرش پخش ميشه تو محيط رطوبتي و شمال زياده حتي واسه كودكان نيز باعث بيماري حاد نميشه ما شماليا حتي دكتر هم نميريم راجع به حشرشم بگم مثل مورچست وو دمش به خط قرمز داره در كل نترسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
چند روز پيش شمال بوديم گردن شوهرمو زده مثل جاي سوختگي شده روي سينه و شکمش هم تاولاي ريز زده.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد از بندرعباس
۰۴:۳۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام.منو ۴ روز پیش در دریا تو کیاشهر نیش زد.بعد تاول ریز زده.خارش و سوزش بدی هم داره.چند شبه درست نخوابیدم.عاجزم کرده.
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
سلام الان سه روزه روی پامو خیلی سوزش داره
سه شب نخوابیدم چیکار کنم ؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
سلام الان سه روزه روی پامو خیلی سوزش داره
سه شب نخوابیدم چیکار کنم ؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
سلام الان سه روزه روی پامو خیلی سوزش داره
سه شب نخوابیدم چیکار کنم ؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
سلام الان سه روزه روی پامو خیلی سوزش داره
سه شب نخوابیدم چیکار کنم ؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
سلام الان سه روزه روی پامو خیلی سوزش داره
سه شب نخوابیدم چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
من پیاز را جویدم با بزاق دهان که مخلوط شد روی زخم گذاشتم و سریع خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
آتوسا
۲۲:۰۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
من یه روزه تونستم زهر دراکولایی که پشت چشم شوهرم پخش شده بود رو رفع کنم اونم
فقط با «پیاز»
پیاز کلا زهر هر نیش حشره ای رو میکشه بیرون ،حتی زنبور بارها نیشمون زده و
.با یه پیاز زهرش رو کشیدیم بیرون
پیاز رو از وسط ببرید (از طرفی که حلقه میشه)و بذارید روی گزیدگی ،بیرون اومدن سم یکم دردناکه ولی می ارزه
چندبار این کار رو توی فواصل زمانی انجام بدید و بعدم یکم بتامتازون بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
جدا
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۰۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
اينو بعنوان يه تجربه ميگم
به جاي استفاده از الكل سفيد يا صنعتي كه محل زخم رو تازه نگه ميداره بايد با پنبه و كمي شربت رانيتيدن محل زخم رو شستشو بدين. اينكار باعث ميشه محل گزش زودتر خشك بشه، حالا اينكه تو شربت رانيتيدن چه ماده‌اي هستش كه اينكار رو ميكنه ديگه نميدونم ولي براي درمان بهتر از اين چيزي پيدا نميكنين. نيازي هم به خوردن هيچ قرص يا داروي خاصي هم نيستش.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۰۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
اينو بعنوان يه تجربه ميگم
به جاي استفاده از الكل سفيد يا صنعتي كه محل زخم رو تازه نگه ميداره بايد با پنبه و كمي شربت رانيتيدن محل زخم رو شستشو بدين. اينكار باعث ميشه محل گزش زودتر خشك بشه، حالا اينكه تو شربت رانيتيدن چه ماده‌اي هستش كه اينكار رو ميكنه ديگه نميدونم ولي براي درمان بهتر از اين چيزي پيدا نميكنين. نيازي هم به خوردن هيچ قرص يا داروي خاصي هم نيستش.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۰۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
اينو بعنوان يه تجربه ميگم
به جاي استفاده از الكل سفيد يا صنعتي كه محل زخم رو تازه نگه ميداره بايد با پنبه و كمي شربت رانيتيدن محل زخم رو شستشو بدين. اينكار باعث ميشه محل گزش زودتر خشك بشه، حالا اينكه تو شربت رانيتيدن چه ماده‌اي هستش كه اينكار رو ميكنه ديگه نميدونم ولي براي درمان بهتر از اين چيزي پيدا نميكنين. نيازي هم به خوردن هيچ قرص يا داروي خاصي هم نيستش.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۰۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
اينو بعنوان يه تجربه ميگم
به جاي استفاده از الكل سفيد يا صنعتي كه محل زخم رو تازه نگه ميداره بايد با پنبه و كمي شربت رانيتيدن محل زخم رو شستشو بدين. اينكار باعث ميشه محل گزش زودتر خشك بشه، حالا اينكه تو شربت رانيتيدن چه ماده‌اي هستش كه اينكار رو ميكنه ديگه نميدونم ولي براي درمان بهتر از اين چيزي پيدا نميكنين. نيازي هم به خوردن هيچ قرص يا داروي خاصي هم نيستش.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۰۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
اينو بعنوان يه تجربه ميگم
به جاي استفاده از الكل سفيد يا صنعتي كه محل زخم رو تازه نگه ميداره بايد با پنبه و كمي شربت رانيتيدن محل زخم رو شستشو بدين. اينكار باعث ميشه محل گزش زودتر خشك بشه، حالا اينكه تو شربت رانيتيدن چه ماده‌اي هستش كه اينكار رو ميكنه ديگه نميدونم ولي براي درمان بهتر از اين چيزي پيدا نميكنين. نيازي هم به خوردن هيچ قرص يا داروي خاصي هم نيستش.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۰۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
اينو بعنوان يه تجربه ميگم
به جاي استفاده از الكل سفيد يا صنعتي كه محل زخم رو تازه نگه ميداره بايد با پنبه و كمي شربت رانيتيدن محل زخم رو شستشو بدين. اينكار باعث ميشه محل گزش زودتر خشك بشه، حالا اينكه تو شربت رانيتيدن چه ماده‌اي هستش كه اينكار رو ميكنه ديگه نميدونم ولي براي درمان بهتر از اين چيزي پيدا نميكنين. نيازي هم به خوردن هيچ قرص يا داروي خاصي هم نيستش.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
من ۲۰شهریور پشتمو دراکولا زد الان ۱۰روزه منو از کار و زندگیم انداخته نه شب دارم نه روز لعنتی خوب نمشه،توش ابسه های سفید میزنه وحشناکه دردش،تازه حس میکنم داره خشک میشه حالا اون خوب نشده دستمو رو ارنج ک پوستشم ضخیمه زده و رو بازوم دیگه کلافه شدم نمشه لباس پوشید چرا تموم نمشه این دراکولاها ما شمالیم والا تو شهریم رابه راه هس این حشره،امسال بشدت زیاد شده هیچی از تابستون نفهمیدیم بخدا،دارو و گلاب و همه این چیزا حرفه من همه چیو امتحان کردم فقط باید زمان ده روزه سپری بشه،حتی داروخونه یه اسپری ضد داراکولا گرفتم گف بزن ب بدنت زدم دوباره شب نیشم زد هیچی موثر نیس
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۰:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
سلام.تا حالا این جناب دراکولا چندین بار منو مورد عنایت خودش قرار داده،اصلا یه جورایی با من اخت شده،وتا روند طبیعی درمان خودشو طی نکنه هیچ دارویی تاثیر نداره.
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۱۷:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
منم پنج روزه زده، کنار دریا ،اولش مثل عرق سوز بود میخارید و دونه های سفید مثل جوش های ریز زده بود من پودر بچه زدم اون روز ولی دو روز بعد که خوب نشد یکی از شمالی ها گفت دراکولا و باید الکل سفید و گلاب بزنی، من الکل زدم پوستم یک لایه خشک شد و ریخت هر روز هم حمام رفتم، دیشب بعد از حمام با گلاب شستم و بیشتر پوستهای خشک شده از بین رفت اما جای نیشش خیلی درد داره و احساس تب دارم از امروز پماد هیدروکورتیزون میزنم تا پوستم خوب شه چون قهوه ای شده ،محلی ها گفتن درمانش همینه ،دکتر رفتم نتونست درست تشخیص بده
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۷:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
, من یه شمالی هستم همین الانشم دارم میسوزم از درد و سوزش نیش داراکولا تنها درمانی که زود خوب میکنه گلاب هست اونم هرچی مرغوبتر باشه خییلی زود جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
بهترین روش درمان استفاده از شربت معده هست چون با خاصیت ضد اسیدی که داره سریع محل زخم رو خوب میکنه روش مصرف هم اینه که باید شربت رو به صورت یک لایه غلیظ روی زخم بزنید و بزارید تا خشک بشه در عرض یه روز خوب میشه امتحان کنید عالیه
Iran (Islamic Republic of)
سمی
۰۱:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
سلام ،خواهرمنو زده اول چشمش بعد پاهاش تمام پاهاش تاوله،زخمه،دکتر هم رفت پماد داده،فعلا که خواب نداره طفلی
Iran (Islamic Republic of)
مستانه
۱۱:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام امسال شهریور 97 رفتیم نمک ابرود 3 روز شمال بودیم وقتی امدیم اصفهان شوهرم احساس ورد گردنش خیلی سوزش داره من گفتم حتمن لیف حمامو محکم کشیدی فرداش جوشهای ریز فراوون زد. خیلی میسوخت رفت داروخانه بهش ی پماددسفید رنگ داد ک حتا بخورد پوست هم رفته بود. و پاک نمیشد بعد ازچنددروز زخم وحشتناکی پیدا شد ک ادم هم میترسید هم چندشش میومد همکاراش ک دیدن گفتن دارکولای شمال زده ...ماتازه بعداز 10سال مسافرت بشما این اتفاق برامون پیش امد و هیچ اطلاعاتی نداشتیم اصلن نمیدونستیم چنین چیزی هست..خلاصه ک الان 3 هفته شده و برپوست ریزی و قهوه ای شدن منجر شده..تصمیم گرفتیم من بعد خرداد ماه ب شمال بریم ن اواخرتابستان....مرسی از سایت و اطلاعات مردم خوب عزیزمون ک کمک میکنن..مرسی از محبتاتون
Iran (Islamic Republic of)
رامبد
۰۱:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
شهر ما خانه و کاشانه ما .لطفا اشغال نریزید.
سلام این جمله بالا شعار منه تا بعضی ها به ان عادت کنند.من از نوع حرکت و بازی گوشی این حشره خوشم میاد.البته باید بگم که دو نوع دارکولا در گیلان در منطقه ما وجود داره یکیش همینه و دیگریش کاملا سیاه رنگه و یک دم بزگی داره و اندازه هایشان یکی هستش و از مورچه معمولی یک خورده بزرگتره و بزرگیش به خاطر بزرگ بودم دمش هستش.که هم سممشو روی پوست پخش میکنه و هم مثل زنبور نیش میزنه و زهرشو زیر پوست خالی میکنه.البته با توجه به تجربه من که در رشت به دنیا امدم و هم اکنون در شمال و روستا زندگی میکنم.این حشره زمانی زهرشو رو پوست خالی میکنه ویا نیش میزنه که احساس خطر کنه یعنی به مانند زنبور عسل هر وقت حس کنه که تحدید به مرگه از این وسیله دفاعی استفاده میکنه مثلا اگر روی پوست بدن شما در حال راه رفتن باشه و دست شما به صورت ناخواسته و ناخوداگاه به ان قسمت از بدن که این حشره قراره گرفته برخورد کنه این سم رو ترشح میکنه و یا حتی نیش هم میزنه.در روستای ما از این حشره خیلی زیاد دیده میشه و اگر بنا بر این باشه که هر وقت با ما در تماس باشه زهرشو بریزه تا حالا کل بدن ما تاول زده بود..ولی بگم این جورریا که میگن نیست.به نظر من حشراتی مانند ساس وکنه و غیره موزیتر و خطرناکترند.چون که این حشره فصلیه.وتا حالا که من در قلم روی اونا زندگی میکنم سه بار منو نیش زدند.و تنها روش مقابله با ان شستن با اب و صابون در قسمت صدمه دیده هستش.
لطفا این حشره رو الکی و بی خودی نکشید.چون به اکوسیستم اسیب میرسانید
متشکرمو سپاس
Iran (Islamic Republic of)
بیژن بنفشه خواه
۰۱:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام.به نظر من یک حیوان مفیدیه چون مسافران رو فراری میده ما که از مسافرا جز ترافیک و زباله ریختن تو جنگل چیز دیگری ندیدیم.در ضمن باعث گران شدن مواد خوراکی نیز شدند.ما که خیری از مسافرا ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
وای این دیگه چه جور جانوری منو زده داغونم کرده اصلا خوب نمیشم رفتم دکتر حالا ببینم خوب میشم یا ن اصلا ی وضعی شدما دور چشمام داغونه
Iran (Islamic Republic of)
گیلانی
۲۳:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام.من اهل گیلانم تا حالا به عمرم این همه داراکولا ندیده بودم امشب ۱۰۰تا داراکولا کشتم بازم هست فکر کنم خونه رو باید تسلیمشون کنم چون تو جنگل اینقد داراکولا نداره که خونه ما داره واقعا راست میگما وحشت کردم خودم هر جا رو میبینی داراکولا اونجاس همه ما هم زخمی شدیم دیگه هم اون ادم سابق نمیشم اثرات گرمای بی سابقه و رطوبت وحشتناک تکثیرشون میده بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
نامرد اومده زیر چشم منو زده اصلاخیلی بده
وقتی توی خواب میاد رو پوست،آدم ناخداگاه میزنه لهش میکنه بعدش دیگه واویلا میشه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۲:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
این دراکولای لعنتی به بچه هشت ماهه من زده گردنش به شدت سوخته پدستشم داره کنده میشه کالاندونیکس خریده میزنم اصلا جواب نمیده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
سلام ماهفته پیش شمال بودیم جنگل تیلاکنار وهر۱۲ نفرمون دچار پشه گزیدگی شدیم فقط بچه ۵ ماهه این علایم دداکولا راداشت ولی بقیه انگار افتاب سوختگی بود وهیچ علایمی نداشت بهدازیه هفته ههمون دچارخارش وتورم و سوزش تو ناحیه پشه گزیدگی شدیم کسی میدونه علتش چیه پدرمون درومده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
من تازه شمال بودم. چشم منو زده. ملتهب شده و عفونی. نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۶:۴۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
این مطلبم تو ویکی پدیا خوندم.
این حشره انواع گوناگون داره
و گونه ای که تو ایران هستش بیشتر از نوع Paederus fuscipes هستن.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۵:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
اسم این حشره به انگلیسی میشه Nairobi fly
و با نام علمی Paederus شناخته میشه.
Iran (Islamic Republic of)
Monire
۰۱:۴۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
من ده روز پیش شمال بودم، از روز اول قرمر شد و ملتعب شد، از روز سوم خارشش شروع شد، دارم میمیرم، هر دارویی که گفتید زدم چرا خوب نمیشه، یک هفتس نخوابیدم. تورو به خدا بهم بگید چه کار کنم؟؟؟؟
United States of America
امیر ناصر احمدی
۰۱:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام به دوستان، میشه یه نفر اسم علمی یا انگلیسی این حشره رو بهمون بگه؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش کیان
۲۱:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
مقاله رو خوندم اما باید عرض تون برسونم اصل مطلب اینه که این حشره یک نوع سوسک آفت کشه و اصلا نیش نمیزنه فقط با له شدن ماده ای بنام پدرین رو پوست ریخته میشه که باعث ایجاد التهاب
Iran (Islamic Republic of)
آرش کیان
۲۱:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
مقاله رو خوندم اما باید عرض تون برسونم اصل مطلب اینه که این حشره یک نوع سوسک آفت کشه و اصلا نیش نمیزنه فقط با له شدن ماده ای بنام پدرین رو پوست ریخته میشه که باعث ایجاد التهاب
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۳:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستای گلم این حشره منو هفته قبل زد بلافاصله یخ مالیدم روش و فقط قرمزیش شب اول خیلی زیاد میشه انگار پوست میخود تغییر شکل بده ولی شب اول یخماش کنید مشکلی ایجاد نمیکنه
قبلا زده بود
من اینو نمیدونستم پوستم طوری شده بود که انگار اسید ریختن روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
یبار هم زیر گردن منو زده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستان امروز یکی شون روی دست من راه می رفت من با خونسردی اول فوت کردم پرت نشد ولی با یک چوب از روی دستم پرتش کردم دو ساعتی گذشته هنوز علامتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ماژیک آبی معجزه میکتد
۰۰:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
فقط ماژیک آبی از نظر علم سوجوک. بله سریعا دور زخم ماژیک آبی بکشید. هر وقت شمال میرین ماژیک آبی همراهتون باشه..
Iran (Islamic Republic of)
ماژیک آبی معجزه میکتد
۰۰:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
فقط ماژیک آبی از نظر علم سوجوک. بله سریعا دور زخم ماژیک آبی بکشید. هر وقت شمال میرین ماژیک آبی همراهتون باشه..
Iran (Islamic Republic of)
تویلایت
۰۹:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
بچه ها به نظر من باید هر وفتی خواستید برید سفر شمال یا هر جای مرتوبی خواستید برید هتمن یه دونه حشره کش یا یه دونه سمی چیزی باخودتون هتمن هتمن ببرید و اینم گفته باشم هروقتی که حشره کشو زدید ۲یا۳ دقیقه بیرون از خونه یا ویلا وایسید یا بمونی با تشکر از تویلایت اسپارکل یا باتشکر از ماهور خرم شکوه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۲:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
سلام به همه
فقط اگه شما رو گزید خیلی روی زخم دست نزنید چون جای اون می‌مونه و بهترین درمان اون الکل سفید البته مراقب باشید با خود الکل زهرش رو پخش نکنید داروخانه ها پَنکُل آماده دارند. و برای پیشگیری حشره کش کامن رو پیشنهاد میکنم به این صورت که کل گوشه ها و درز های خونه رو بزنید و چند ساعت خونه رو خالی کنید حتما و تا۲ ماه جنازه اونها رو جمع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Suni.foolad
۱۴:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۶
پای داداشمو زده اندازه دو تا کف دست واقعا وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۲۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
بخداخیلی موزیه10روزه زیربغلموزده تازه برجستگیهاش زده بیرون میرین شمال خیلی مواظب باشبن
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۰۱:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۹۶
گردن من رو هم گزیده. مثل سوختگی شده. الان 5 روزی هست. پماد میپروسین استفاده کردم. با آب و صابون هم شستشو دادم. تقریبا داره خوب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
اول متوجه نمی شی که چی شده با دست زدن به محل نیش سبب توسعه زهرش به سایر نقاط میشی.
خیلی سخت است مخصوصا در ناحیه صورت و زیر چشم.
فورا باید به دکتر پوست مراجعه کرد.این دست و لن دست نکنید و خود درمانی را کنار بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
منصور آذری
۰۷:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
این حشره بیشتر را میره تا پرواز.تکاندن البسه وپاکسازی محیط, ودر صورت گزش , الکل سفید مالیدن دوغ یا ماست به محل گزیدگی موثره.
Canada
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام مادرم يك سال پيش صورتشو دراكولا نيش زد مادرم از اون ب بعد پوست صورتش وحشتناك خشك شده كه با هيچ مرطوب كننده اي درست نميشه واقعا نميدونم چكار بايد بكنم تا صورتش خوب بشه داره عداب ميكشه همش التهاب داره خشك با يه گرما سريع قرمز ميشه خارشش ميگيره عصبيش كرده
Canada
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام مادرم يك سال پيش صورتشو دراكولا نيش زد مادرم از اون ب بعد پوست صورتش وحشتناك خشك شده كه با هيچ مرطوب كننده اي درست نميشه واقعا نميدونم چكار بايد بكنم تا صورتش خوب بشه داره عداب ميكشه همش التهاب داره خشك با يه گرما سريع قرمز ميشه خارشش ميگيره عصبيش كرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام ما یک هفته شمال بودیم مادرم نیش زد ولی 10بار دکتر رفتیم آخر چشم پزشکی تا بردیم گفت دراکولا نیش زده چیزی نیست نترسید دور چشمش نیش زد فقط درمانش الکل سفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام ما یک هفته شمال بودیم مادرم نیش زد ولی 10بار دکتر رفتیم آخر چشم پزشکی تا بردیم گفت دراکولا نیش زده چیزی نیست نترسید دور چشمش نیش زد فقط درمانش الکل سفید
۱۲
آخرین اخبار