امیر اسماعیلی در حرم امام راحل:

هیچ تهدید و تحریمی نمی‌تواند نشاطی را که امام(ره) به ما داد از بین ببرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به خصوصیت خداباوری و قاطعیت در تصمیم‌گیری امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) با یک جمله و یا با یک آیه قرآن به ما نشاطی بخشید که هیچ‌گونه تهدید و تحریمی نمی‌تواند آن نشاط را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی" فرمانده "قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)" در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) که با حضور فرماندهان، مسئولان و تعدادی از درجه‌داران و سربازان این قرارگاه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، اظهار داشت: علت حضور ما سربازان رهبری و امام راحل در بخش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تجدید میثاق با آرمان‌های پاک امام راحل و الهام گرفتن از شهدا و امام شهدا است.
 
وی افزود: آرمان‌های امام راحل را در همه کتاب‌ها و سینه به سینه از زبان کسانی که افتخار خدمتگزاری در زمان حیات پاک امام را داشتند، خوانده و شنیده‌ایم و حتی در بین جوانانی که در آن موقع افتخار این حضور را نداشتند، مشخص است که امام راحل عزیزمان دارای آرمان‌های بزرگی بودند.
 
امیر اسماعیلی با اشاره به چند خصوصیت مهم امام خمینی(ره) تصریح کرد: اولین نمونه مهم این خصایص خداباوری است. قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی که بعضی‌ها خجالت می‌کشیدند مسلمانی خود را به جهان نشان دهند و بعضی‌ها نیز اکراه داشتند، امام راحل و مردم مسلمان به صورت جهادگونه قیام کردند.
 
"فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)" گفت: خداباوری باعث شد تا ملت به خود بیایند و این خودباوری ایجاد شود و از این جمله امام خمینی (ره) که فرمودند "ما می‌توانیم" به ملت عزیز نشان داده شد.
 
وی افزود: در فضای شروع انقلاب، ترورهای آن زمان، شروع جنگ تحمیلی و آشوب‌هایی که علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گرفت، این ایستادگی بسیار سخت بود، اما امام راحل این باور را به ملت عزیزی که خود را جزوی از آن‌ها می‌دانست، دادند.
 
امیر اسماعیلی اظهار داشت: امامی که مردمی بود و به ملت اهمیت می‌داد باعث شد تا نهال انقلاب اسلامی تبدیل به درختی استوار شود که برکات زیادی برای کشور و مردم به وجود آورده و در مرزهای ایدئولوژی انقلاب نیز در جای جای دنیا شاهد این عظمت هستیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: در طول 35 سال چه‌ها که بر سر این ملت نیامد، اما با خداباوری و خودباوری که امام راحل و شاگرد شایسته ایشان و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز به وجود آوردند، این اقتدار را در تک تک سلول‌های کشور مشاهده می‌کنیم.
 
امیر اسماعیلی افزود: دومین ویژگی خاص امام خمینی(ره) قاطعیت در تصمیم‌گیری بود که برای ما نظامیان بسیار مهم است.
 
وی گفت: دقیقاً در زمانی که قطعنامه 598 باید پذیرفته می‌شد، تا یکسویه نباشد و حق ملت ایران ادا شود، امام آن را پذیرفتند که این نشان از رهبری و فرماندهی قاطع ایشان داشت.
 
امیر اسماعیلی اظهار داشت: احیای اسلام، وحدت مسلمانان و نفرت از ظالمان سه عنصر تفکیک‌ناپذیر مسلمانان است، اما این خصوصیات را در همه کشورهای مسلمان نمی‌بینیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: نفرت از ظالمان و حمایت از مظلومان را در جمهوری اسلامی می‌بینید که نه تنها کمرنگ نشده، بلکه شدت هم پیدا کرده است.
 
وی افزود: فرمانده معظم کل قوا جملات زیبایی درباره امام راحل دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که «او آن روح الله بود که با عصا و ید بیضای موسوی و فرمان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست.».
 
امیر اسماعیلی اظهار داشت: سلاله پاک ولایت فقیه متصل به سلاله پاک نبوی است و با اینکه ائمه اطهار(ع) را ندیدند، اما اعتقاد و باورشان از دیده‌ها کمتر نیست و حتی جانشان را برای این اعتقاد می‌دهند. امام اینگونه بود و فرماندهی معظم کل قوا رهبری عزیزمان نیز همین طور است.
 
وی با بیان اینکه این نشانه‌ها دنیوی نبوده و نشانه‌های قلبی و پیوند دلی است، گفت: امام(ره) با یک جمله و یا با یک آیه قرآن به ما نشاطی بخشید که هیچ‌گونه تهدید و تحریمی نمی‌تواند آن نشاط را از بین ببرد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان خطاب به سربازان این نیرو خاطرنشان کرد: شما سربازان امام زمان (عج) هستید و به خود ببالید، اگر افتخار سربازی امام راحل را در زمان ایشان نداشتیم، اما سرباز و شاگرد خلف ایشان هستید که جهانیان به او غبطه می‌خورند و دوستداران و علاقه‌مندان به اسلام نیز در این باره غبطه‌شان شدیدتر است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: فرمانده ، پدافند ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار