هشدار روزنامه يو اس اي تودي:

اگر به سوريه حمله کنيم، ايران ميتواند با استفاده از توان موشکي بالاي خود اسرائيل را هدف قرار دهد

روزنامه يو اس اي تودي نوشت: حکومت بشار اسد و ايران و حزب الله قول داده اند هرگونه حمله آمريکا به سوريه را تلافي کنند و ما بايد اين تهديدات را جدي بگيريم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي،  آريل کوهن، کارشناس ارشد بنياد هريتيج بر اين باور است که ايران خود تهديد بزرگي براي آمريکا و اسرائيل محسوب مي شود. 

هم ايران و هم سوريه تهديد کرده اند که در صورت حمله آمريکا به سوريه به بهانه استفاده از سلاح هاي شيميايي در اين کشور، اسرائيل و ديگر متحدان آمريکا در منطقه خاورميانه را هدف حملات انتقام جويانه قرار خواهند داد. 

اگر ايران تصميم بگيرد برضد متحدان آمريکا اقدامات تلافي جويانه انجام دهد، گستره اين تهديد ممکن است نه تنها دامن اسرائيل بلکه دامن کشورهاي عربي متحد آمريکا مانند عربستان سعودي، امارات عربي متحده و اردن را هم بگيرد.

کوهن احتمال مي دهد ايران براي تلافي درصدد برآيد تنگه هرمز را ببندد. 20 درصد نفت جهان از اين آبراه صادر مي شود.   

کوهن گفت: زماني که ما به سوريه فکر مي کنيم بايد به فکر تامين امنيت کشتي راني خود نيز باشيم به ويژه نفتکش هايي که از تنگه هرمز عبور مي کنند. 

در زمان جنگ ايران و عراق در دهه 1980، هم ايران و هم عراق نفتکش هايي را که نفت کشور دشمن را حمل مي کردند هدف حمله قرار مي دادند. اکنون ايران امکانات زيادي براي تهديد کشتي ها در منطقه خليج فارس در اختيار دارد ازجمله زيردريايي هاي کوچکي که رد گيري آنها بسيار دشوار است يا قايق هاي گشت زني پر سرعت.

ايران همچنين مي تواند با استفاده از توان موشکي خود به کشتي ها حمله کند و کشورهايي را با فاصله زياد مانند اسرائيل هدف قرار دهد.

به گزارش هفته نامه جينز ديفنس، ايران موشک هاي بالستيک خود را آزمايش کرده است و احتمالا موشک هايي با سوخت جامد در اختيار دارد که مي تواند اسرائيل را با آنها هدف قرار دهد. 

کريس هارمر، تحليلگر موسسه مطالعات جنگ که به عنوان فرمانده نيروي دريايي بر روي برنامه هاي نظامي منطقه خليج فارس کار کرده است، گفت: نيروهاي آمريکايي حاضر در منطقه براي مقابله با چنين حملاتي آموزش ديده اند اما نمي توانند درحال حاضر مانع آنها شوند.  

در جنگ سال 2006 اسرائيل با حزب الله، ناوچه اسرائيلي هانيت با موشک مورد هدف قرار داد .  حزب الله هزاران موشک در اختيار دارد و مي تواند با آنها شهرهاي اسرائيل را هدف قرار دهد. سوريه هم موشک هايي دارد که مي تواند آنها را به سمت عربستان سعودي، اردن، ترکيه، قبرس و اسرائيل پرتاب کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
حسین مشایخی
۱۰:۲۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
سلام خداراشکرفکر میکنم ایران برنده شد
آخرین اخبار