رئيس مرکز مديريت بيماري هاي فراگير:

افزايش شيوع تب مالت در استان هاي شمالي و شمال غرب

با افزايش مصرف مواد لبني غير پاستوريزه ميزان شيوع تب مالت در استان هاي شمالي و شمال غرب افزايش پيدا کرده است که مسئولين وزارت بهداشت به مردم در خصوص عدم مصرف اين مواد غير پاستوريزه هشدار دادند.

دکتر مهدي گويا، رئيس مرکز مديريت بيماري هاي غير واگير وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر ميزان آمار ابتلا به تب مالت افزايش پيدا کرده است که علت آن به دليل تبليغات کيفيت برتر شيرهاي فله اي غير پاستوريزه نسبت به شيرهاي پاستوريزه است. 

وي با بيان اينکه افزايش قيمت لبنيات نيز در اين خصوص بي تقصير نبوده است، افزود: علاوه بر افزايش ابتلا به تب مالت بيماري هاي ديگر همچون سل گاوي در افراد و مصرف کننده محصولات لبني غير پاستوريزه وجود دارد و در حال حاضر ميزان شيوع تب مالت در استانهاي غربي و شمال غربي کشور بالاتر از استانهاي ديگر است. 

گويا ادامه داد: بيماري تب مالت آسيب هاي زيادي به فرد مبتلا مي زند چرا که تشخيص آن به سادگي امکانپذير نيست و به صورت مزمن مي تواند در فرد بماند و در طولاني مدت به ارگانهاي حياتي بدن آسيب بزند. 

وي خاطرنشان کرد: به کليه مردم توصيه مي‌کنيم که به هيچ عنوان از شيرهاي فله اي و لبنيات غير پاستوريزه استفاده نکنيد چرا که اگر مبتلا به تب مالت شويد علاوه بر درد و رنج چند سال درگير اين بيماري خواهند بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار