در مراسم بزرگداشت حسين خواجه اميري؛

حضور احسان خواجه اميري در مراسم تقدير از پدرش/همكاري ايرج با زنده ياد جليل شهناز

حضور احسان خواجه اميري خواننده جوان موسيقي پاپ كشورمان در مراسم تقدير از پدرش، حسين خواجه اميري ملقب به ايرج، از نكات قابل توجه اين مراسم بود.

 به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم بزرگداشت حسين خواجه اميري با نام هنري ايرج , كه شامگاه گذشته در فرهنگسراي انديشه برگزار شد، اين مراسم از جانب باشگاه هنرمندان ايران و به منظور ارج نهادن به فعاليت هاي هنري ايرج برگزار شد.

پدربزرگ حسين خواجه اميري از خوانندگان مشهور دوره ناصر الدين شاه بوده است و وي توسط پدر خود با موسيقي و رديف هاي آن آشنايي پيدا كرد.

وي در سال 1336 وارد مكتب ابوالحسن خان صبا شد و تاكنون سابقه آواز و تصنيف خواني در بيش از 1000 قطعه را داشته است.

وي با هنرمندان نامداري چون زنده ياد جليل شهناز، زنده ياد فريدون حافظي، فرهنگ شريف و پرويز ياحقي همكاري كرده است.

احسان خواجه اميري خواننده پر طرفدار موسيقي پاپ كشورمان فرزند اين هنرمند و اليكا خواجه اميري نيز ديگر فرزند اوست كه در زمينه نوازندگي پيانو چيره است.

همچنين آلبوم موسيقي "قصه زندگي" ايرج سال گذشته منتشر شد.

در ابتداي اين برنامه پس از قرائت قرآن كريم و پخش سرود ملي ايران، امير احسان فدايي، خواننده جواني كه صدايي بسيار شبيه به صداي حسين خواجه اميري دارد با اعضاي گروهش روي صحنه حاضر شد و به اجراي برنامه پرداخت كه نكته قابل توجه در اين اجرا اين بود كه فدايي علاوه بر خوانندگي , نوازندگي ويلن را نيز بر عهده داشت.

در دقايق نخستين آغاز اين برنامه مخاطبان متوجه شدند كه مجري برنامه نيز، خود از اهالي سينما و تلويزيون و هنرمند است و مرتضي كاظمي كسي بود كه جراي اين مراسم را بر عهده داشت.

جواد طوسي منتقد سينما در مراسم تقدير از ايرج روي صحنه حاضر شد و اظهار داشت: تاثيرگذاري صداي ماندگار ايرج در دو دوره تاريخي بيش از ساير دوره ها احساس مي شود كه در دوره اول همكاري او با اهنگسازاني چون اسفنديار منفرد و در دوره بعدي همكاري و فعاليت او با آهنگسازاني چون حسين واثقي به چشم مي خورد.

بهروز خلجي كارگرداني كه چند سال مشغول توليد فيلمي از زندگي ايرج بود، در اين مراسم تصريح كرد: در فيلم " پهلوان آواز" 68 هنرمند حضور داشته اند و ساخت و توليد آن 8 سال طول كشيده است.

وي افزود: خوشحال هستم كه امروز و در مراسم تقدير از ايرج، اين اثر توليد شده به بار نشسته است.

حسين خواجه اميري در اين مراسم گفت: حسن پسرم براي اجراي برنامه در كيش بود كه البته خود را براي اين مراسم رساند و اكنون در بين ماست.

اسماعيل آذر مدرس و پژوهشگر ادبيات فارسي در اين آئين با اشاره به ويژگي هاي اين هنرمند پيشكسوت اظهار داشت: در سن 18 سالگي و به وسيله تاج اصفهاني با حسين خواجه اميري آشنا شدم و در طي اين سال ها متوجه شدم كه وي متواضع ترين شخصيت هنري كشورمان است.

در بخشي ديگر از اين برنامه از  افرادي چون فارغ فخرالديني، اصغر همت، ناصر عظيمي، جمشيد حميدي،  سيد مهدي كاظمي و سيد رسول رئيسي به عنوان 6 تن از اساتيد تاثير گذار كشورمان در حوزه ورزش و فرهنگ و هنر تقدير به عمل آمد.

در قسمتي از اين مراسم حسين خواجه اميري روي صحنه رفت و با اجراي دو قطعه طرفداران خود را به حال و هواي موسيقي گذشته اش برد.

همچنين اهداي تنديس و هدايا به اين هنرمند پيشكسوت از ديگر بخش هاي اين برنامه به شمار مي رود.

محمد رضا شجريان در اين مراسم گفت: از دوراني كه به دبيرستان مي رفتم، ايرج معيار من در زمينه آواز بود زيرا هميشه براي مثال زدن در رابطه با قدرت و صلابت يك صدا، نام  ايرج آورده مي شود.

در اين مراسم هنرمنداني چون احسان خواجه اميري , علي دهكردي , اصغر همت , سعيد شهروز , امير احسان فدايي , محمد رضا شجريان و فرهنگ شريف حضور داشتند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
narges a
۱۹:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
حسين خواجه اميري در اين مراسم گفت: حسن پسرم براي اجراي برنامه در كيش بود كه البته خود را براي اين مراسم رساند و اكنون در بين ماست.
اینو درست کنید احسان پسرم نه حسن پسرم!
آخرین اخبار