اصفهان/

پهلوانان جنگ تحمیلی ایران، فراتر از اسطوره های تاریخی هستند

استاد سینما و تاتر اصفهان گفت: دلاورمردان جنگ تحمیلی ایران، فراتر از اسطوره‌های شاهنامه فردوسی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عباس اسماعیلی در همایش توجیهی نویسندگان جشنواره ادبی دفاع مقدس با عنوان ( خط انار)، که در گنجینه شهدا اصفهان برگزار شد، بیان داشت: شناخت روحیه رزمندگان عاشق، تنها رمز و راه موفقیت نویسندگان دفاع مقدس است.

وی با تصریح بر اینکه بدون شناخت روحیه حقیقت‌طلبانه رزمندگان اسلام، آثار نویسندگان دفاع مقدس نیز، تفاوت چندانی با "نظریه پردازان دنیای غرب" نخواهد داشت، تاکید کرد: استفاده از معیارهای دینی و مذهبی، باید سرلوحه همیشگی نویسندگان دوران جنگ تحمیلی باشد.

استاد سینما و تاتر اصفهان با اشاره به گروه‌‌های مختلف به وجود آمده در پیش از انقلاب اسلامی، مانند "گروهای چپ"، افزود: جوانان هنرمند اسلامی آن زمان، شجاعانه در برابر "فرهنگ‌سازی فاسد‌گونه" این گروه‌های مخرب ایستادگی کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: کشور ما در نبرد با بسیاری از عقاید جهانی است و برای پیروزی نهایی، دوری از معیارهای اسلامی، هیچ‌گونه مفهمی ندارد.

وی ادامه داد: نویسندگان و سایر هنرمندان فعال دوران دفاع مقدس، بدون در نظر گرفتن لایه‌های انقلاب و شناخت عناصر ایمانی جنگ، موفقیتی به دست نمی‌آورند.

استاد سینما و تاتر اصفهان با اشاره به نیازهای مادی و ادبی امروز کشور، اظهار داشت: گسترش داستان‌های کوتاه، رمان، خاطره و تاریخ شفاهی، همراه با درنظر گرفتن فرهنگ دینی از جمله این نیازها است.

اسماعیلی افزود: بدون شک، دوری از شناخت مضامین دینی، دفاع مقدس را از "عزت" به "ذلت" تبدیل می‌کند./س

برچسب ها: اصفهان ، جنگ ، تحمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.