مشاور کنگره آمريکا:

اوباما معتقد است ميتواند بدون توافق کامل کنگره جنگ سوريه را آغاز کند

"وليد فارس" مشاور کنگره آمريکا گفت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از تصميم انگليس براي عدم مشارکت در حمله به سوريه سرخورده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، وي ادامه داد اوباما به چتر حمايتي سياسي نياز دارد. اوباما همچنين تاکيد کرده است حمله اي زميني صورت  نخواهد گرفت.آمريکا مي تواند به تنهايي حمله را پيش ببرد اما ترجيح مي دهد اين اقدام را با حمايت متحدان غربي و عربي خود انجام دهد.  

وليد فارس  ادامه داد اوباما به اندکي زمان نياز دارد تا وحدتي بين المللي به دست آورد.  همچنين به چندين روز زمان نياز است تا دموکراتها و جمهوريخواهان به حمايت از اين جنگ متقاعد شوند. در ثاني اوباما بايد از شريکان خود از جمله فرانسه اطمينان حاصل کند.

رئيس جمهور آمريکا همچنين عقيده دارد مي تواند با توافق رهبران جمهوريخواه و دموکرات در کنگره بدون توافق کامل کنگره اين جنگ را آغاز کند.

وي درباره تصميم اوباما براي حمله به سوريه گفت دولت اوباما عقيده دارد قوانين بين المللي نقض شده است. 

وليد فارس گفت: متحد شدن فرانسه در کنار آمريکا براي اين جنگ واقعا شگفت انگيز است و بسياري از تحليلگران موضعي متفاوت در قبال فرانسه در پيش گرفته اند و برخلاف سال 2003 اکنون فرانسه را مهمترين متحد آمريکا مي دانند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار