نماینده سوریه در سازمان ملل : جنگ طلبی و انزوای اوباما او را به سمت کنگره سوق داده است

"بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس خود را به بالای درخت رساندند اما نمی دانند چگونه از آن پایین بیایند از این رو به مجلس عوام و کنگره پناه می برند تا برای خروج از این مخمصه راه حلی پیدا کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با تلویزیون سوریه گفت: اوباما از جانب راست های افراطی و صهیونیست های جدید و نیز اسرائیل، ترکیه و برخی کشورهای عربی تحت فشار است و او به بهترین نحو از کامرون درباره ارجاع تصمیم حمله به سوریه به کنگره، الگو گرفت بویژه آنکه کامرون با این روش خود را از بالای درختی که بر بالای آن صعود کرده بود، پایین کشاند.
الجعفری تصریح کرد، رسانه های آمریکا رسانه های فوق العاده جنگ طلبی هستند، فشار رسانه های آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه به مراتب بیشتر از فشار نظامیانی است که در این باره مردد هستند، همانطور که بعد از آنکه باراک اوباما در نطق خود به بهانه وجود شک و تردید، نظر خود را (درخصوص اقدام نظامی) تغییر داد و عقب نشینی کرد، شبکه "سی ان ان" بلافاصله به مواخذه اوباما پرداخت.
وی افزود: کارمندان غیرنظامی وزارت خارجه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاخ سفید نیز اوباما را برای اقدام نظامی در سوریه تحت فشار قرار می دهند و این جای بسی تعجب است زیرا معمولا نظامیان برای اقدام نظامی مشتاق تر هستند اما ما می بینیم که رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع و افسران ارشد ارتش آمریکا در موضوع جنگ علیه سوریه واقعا مردد هستند.
الجعفری خاطرنشان کرد، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا هنگامی که اعلام کرد دلایلی مبنی بر استفاده نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق وجود دارد، تعبیر شواهد بسیار معتبر را بکار برد. همچنانکه "کالین پاول" وزیر خارجه پیشین آمریکا در سال 2003 در شورای امنیت در توجیه تجاوز نظامی به عراق اینگونه گفت: شواهد بسیار معتبری دارد. در نتیجه اشتباه جنگ عراق را با تکرار همان اصطلاحات، تکرار می کنند.
نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد، آمریکا، فرانسه، انگلیس با درخواست سوریه از سازمان ملل متحد درخصوص شناسایی عاملان استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی در حادثه منطقه خان العسل در ماه مارس گذشته، مخالفت کردند؛ چرا که در این شرایط مسئولان این جنایت شناسایی می شد. اما آنها باعث تاخیر بیش از پن ماهه در اعزام هیئت تحقیق سازمان ملل به سوریه شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار