پوشکوف : اوباما به دنبال حمایت کنگره آمریکا برای قانونی جلوه دادن جنگ علیه سوریه است

"آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که "باراک اوباما" مجبور شده است تا حمله نظامی به سوریه را به دلیل خودداری انگلیس از همراهی وی در این راه و با توجه به مخالفت افکار عمومی به تعویق بیاندازد و به دنبال حمایت کنگره این کشور برای قانونی جلوه دادن این اقدام باشد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری اینترفکس،  پوشکوف امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری گفت: من فکر می‌کنم که اوباما قصد دارد حمایت افکار عمومی آمریکا را دقیقا با توسل به قوه قانونگذاری این کشور بدست آورد.
این مقام بلندپایه دوما در عین حال یادآور شد که با توجه به شواهد طرح آمریکا برای آغاز عملیات نظامی علیه سوریه که اکنون دیگر انگلیس را در کنار خود ندارد، ابتدا مورد بررسی دقیق قرار گرفت و بعد از آن اوباما در اظهارات جنجالی خود از آمادگی برای صبر کردن تا بررسی مسئله سوریه در کنگره آمریکا خبر داد.
پوشکوف همچنین این نکته را مورد توجه قرار داد که انگلیس، این متحد قابل اعتماد آمریکا، بعد از بررسی مسئله حمله به سوریه در پارلمان این کشور  و مخالفت نمایندگان با آن، از شرکت در چنین جنگی سرباز زده است. بدین ترتیب حتی اگر مقامات آمریکایی این مسئله را به زبان نمی‌آورند، ولی این  واقعیت در خودداری اوباما از اقدام سریع نظامی علیه سوریه موثر بوده است.
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار