نشريه آمريكايي وترنز تودي:

جان كري براي حمله به سوريه "دليل" اختراع کرد!

نشريه "وترنز تودي" امريكا طی یادداشتی دلايل "جان كري" وزير خارجه امريكا براي حمله به سوريه را داستانی تخيلي توصيف كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از وترنز تودی، "گوردون داف" نماینده برنامه توسعه اقتصادی و انسانی سازمان ملل و سردبير نشريه وترنز تودي امريكا و از كارشناسان مسائل خاورميانه در مقاله اي اظهارات روز گذشته جان كري در خصوص سوريه را به باد انتقاد گرفت و آن را تخيلي توصيف كرد.

وي در مورد سخنان كري گفت اين سخنان در مورد دولت اسد كه در بين مردم سوريه محبوبيت دارد داستانسرايي است،دولتي كه به وضوح در حال پيروزي در مقابل شورشيان خارجي منفور و خشن است.

اطلاعات واقعي مانند يك موزاييك(تكه تكه به هم چسبيده) است ،هر منبعي بر اساس اعتبار تاريخي درجه بندي مي شود.وقتي قطعات كافي كنار هم قرار نمي گيرد يا نتايج نامطلوب به دست مي آيد، «مراكز ادغام و آمیزش اطلاعات» ،حقايق بد را بريده و حقايق خوب رابزرگ يا اختراع مي كننند.

 اطلاعات جان كري در مورد استفاده سوريه از سلاح شيميايي يك داستانسرايي دقيق است، يك داستان كاملا پخته،با زمان بندي دقيق كه حاوي جزييات حکایتی، قصه «فريب و لاپوشاني» كلاسيك كه از« كتاب فريب » موساد گرفته شده است. 

**  پشت پرده ماجرا
در ماه مه سال جاري پليس تركيه چند شورشي سوري را در حال حمل گاز سارين به سوريه دستگير كرد.

طبق اعلام تمام منابع خبري جهان آنها بازداشت شدند.اما منبع گاز سارين هرگز فاش نشد.افراد بازداشت شده محو شدند و ديگر چيزي گفته نشد.

اما در اين بازه زماني بازرسان سازمان ملل پنج  مورد  استفاده از سلاح شيميايي را مورد بررسي قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند كه شورشيان مسئول به كارگيري اين تسليحات بوده اند.

جان كري اين اتفاق را از حافظه خود و همچنين از موزاييك اطلاعاتي خود نيز پاك كرد.

**  مشكلات داستانسرايي
 جان كري براي آن كه سخنانش معتبر به نظر برسند تعداد دقيق بزرگسالان و كودكان كشته شده را اعلام كرد. اعداد و ارقام دقيق هميشه بهترين گزينه به نظر مي رسند.

 جان كري نشانه های قرارگرفتن در معرض گاز سارين را توصيف كرده است اما عكس هاي ارائه شده نتوانستند هيچ يك از اين علائم را نشان دهند.

قربانيان گاز سارين دچار استفراغ مي شوند روده  و مثانه آنها خالي می شود و لباس های خود را کثیف می کنند.

در زماني كه اين افراد براي بهره كشي دقيق تصويري (عکاسی)  انتقال داده مي شوند ، در قسمت هايي از بدن كه خون جمع مي شود ،پوست  مانند مروارید سفيد يا عميقا كبود يا حتي سياه مي شود.

جان كري اشاره كرده است كه مرگ با گاز سارين هولناك است،اما عكس هايي كه مرگ با گاز سارين را نشان مي دهد متعلق به ماه مه سال 2013 است و مربوط به گاز سارين استفاده شده توسط شورشيان مي شود.

**  پول و سياست
بدون تهديدهاي كنوني جنگ عليه سوريه،موجي از احساس خوب و مثبت در مورد دولت جديد و ميانه رو ايران قيمت سوخت را در بدترين زمان يعني درست قبل از تعطيلات روز كار(تعطيلات تابستاني) به شدت كاهش داده و مي شكست.

اين مقطع زماني است كه شركت هاي نفتي از طريق پايين آوردن قيمت ها در سطح مصرف كننده، ميليارد ها دلار به جيب مي زنند و هماهنگ با دوستانشان در «بالا دست» خاورميانه را در جنگ و درگيري نگه مي دارند تا آينده نفت خام را نيز تقويت كنند و قيمت نفت خام آينده را بالا نگه دارند.

**  اتمام دشمنان
 این مشاور امور فناوری دفاعی و ضد شورش در ادامه یادداشت خود می نویسد:
مشكل بزرگ كري و همينطور اوباما اين است كه آنها در زماني كه نفوذ امريكا در جهان رو به افول است، دشمني ندارند.(وبه دنبال دشمن تراشی هستند)

با توجه به اين كه ايران تهديدي سختگی است، اتهامات بي پايه و اساس در مورد برنامه صلح آميز هسته اي ايران ديگر خريداري ندارد بنابراين «اختراع دليل» براي شليك چند موشك كروز به سوريه كاملا بديهي و روشن است.

اگر هيچ تهديد خارجي وجود نداشته باشد، بايد يك دشمن خلق شود در غير اين صورت مردم امريكا بيدار شده و متوجه واقعييت  مي شوند.

عمیق ترین نگراني دولت اوباما هيچ ارتباطي به سوريه ندارد.تيم امنيتي باراك اوباما او را  از يك تهديد بزرگتر آگاه کرده اند. تهديدي كه امريكا را قبل از پايان دهه جاري منزوي و تبديل به كشوري جهان سومي مي كند.

چين و روسيه كه اكنون با هم هماهنگ كار مي كنند در سراسر جهان در وضعييت صعودي قرار دارند.

چين در اصل كل آسيا و افريقا را در كنترل خود دارد. تلاش امريكايي ها براي  تجهیز دوباره ژاپن بسيار كوچك و خيلي دير است. همچنين چين در حال تاخت و تاز در آسياي ميانه و امريكاي لاتين،«حياط خلوت امريكا» است. 

 در مورد روسیه باید گفت، فروپاشي اتحاديه اروپا احياي دوباره نفوذ روس ها در سراسر اروپا است.

روسيه در حال تقويت روابط خود با ايران است.با عراق روابطي دارد،هم پيمان سرسخت سوريه بوده و انتقادات شديدي علیه اسرائيل صادر كرده است.

 در زماني كه اتحاديه اروپا در بحران مالي است به طور فزاينده اي اروپا به پوتين به عنوان يك مسئول (و ناجی) نگاه مي كند. 

اوباما و جان كري حمله به سوريه را راهی برای تحقير پوتين و ببركاغذي نشان دادن او می دانند ، قبل از آن كه روسيه به حد كافي قدرتمند شود  و جای  نفوذ رو به كاهش امريكا را در خاورميانه را بگیرد .

شايد ریسک خطرناك در اينجا توانمند سازی« محور بي ربط» اسرائيل، تركيه و عربستان سعودي باشد اين سه كشور جاه طلب بدون هيچ بصيرت يا هدفي حريص هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار