عراقچي:

خانم افخم 25 سال سابقه کار با خبرنگاران را دارد

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: شایستگی خانم افخم ربطی به جنسیت ندارد و من با شناختی که از وي دارم، قریب به 25 سال سابقه کار با خبرنگاران را داشتند و از نزدیک کارشان را دیده‌ایم و می‌توانم شهادت دهم که وی اگر خانم هم نبودند، باز هم صلاحیت سخنگویی را داشتند و اکنون توانایی وی با فعالیت‌های رسانه‌ای‌شان همراه شده، بنابراین ظرفیت‌های زیادی را برای وزارت امور خارجه رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سید عباس عراقچی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در مراسم تودیع خود و معارفه سخنگوي جديد دستگاه ديپلماسي كشورمان که بعد از ظهر امروز در تالار آینه وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: قبل از هر چیزی شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گویم و امیدوارم همه ما از برکات و دعای اهل بیت (ع) بهره مند شویم.  
 
وی ادامه داد:‌ از دید من این جلسه، جلسه تودیع جناب آقای مهمانپرست و معارفه خانم مرضیه افخم است از این جهت که سخنگویی ظرف بیش از سه سال گذشته به عهده جناب مهمانپرست بوده و بنده در دوران چهار، پنج ماه انجام وظیفه کردم.  
 
عراقچی افزود:‌ البته این توفیقی بود که شامل حالم شد و خداوند را شاکرم که چنین تجربه‌ای را کسب کردم چرا که تاکنون تجربه رسانه‌ای نداشتم و این دوره، دوره گرانقدری برای من بود از این جهت که با اصحاب رسانه ارتباط داشتم و معتقدم این مرحله‌ جدیدی را برای من ایجاد کرد.  
 
سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد:‌ به جرات می‌توانم بگویم کار دیپلمات بدون خبرنگار کامل نیست و با هم در تناسب هستند؛ زمانی که در کنسولگری ما در مزارشریف دیپلمات‌های ما به شهادت رسیدند، خبرنگار ما نیز به شهادت رسید و این نشانگر همراهی همیشگی این دو قشر است.  
 
وی گفت:‌ قطعا در سیاست خارجی حضور رسانه‌ها می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته  باشد و از این جهت از زحمات جناب مهمانپرست تشکر می‌کنم که الحق و والانصاف در این دوران به خوبی انجام وظیفه کردند و در ارتباط با رسانه‌ها همانطور که خود خبرنگاران بارها اعلام کردند، فعالیت بسیار خوبی داشتند.  
 
عراقچی اضافه کرد: بار دیگر حضور خانم مرضیه ا‌فخم در سمت سخنگویی را تبریک می‌گویم؛ وی اولین سخنگوی خانم در جمهوری اسلامی ایران است و این مسئله حتما نقطه عطفی در وزارت خارجه بوده و به نوعی در تاریخ ما ثبت خواهد شد.
 
سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار داشت: شایستگی وی ربطی به جنسیت ندارد و من با شناختی که از خانم افخم دارم، ایشان قریب به 25 سال سابقه کار با خبرنگاران را داشتند و از نزدیک کارشان را دیده‌ایم و می‌توانم شهادت دهم که وی اگر خانم هم نبودند، باز هم صلاحیت سخنگویی را داشتند و اکنون توانایی وی با فعالیت‌های رسانه‌ای‌شان همراه شده، بنابراین ظرفیت‌های زیادی را برای وزارت امور خارجه رقم خواهد زد.  
 
وی ادامه داد:‌ از همه خبرنگارانی که تاکنون مزاحم‌شان شده‌ام و مزاحمم بودند (با خنده) تشکر می‌کنم و شخصا از کار حرفه‌ای‌شان لذت می‌بردم چرا که سماجت آنها برای من بسیار زیبا بود.  
 
عراقچی افزود: در این بین از جناب آقای رامندی و نکونام نیز قدردانی می‌نمایم چرا که کار سخنگویی مثل تیم فوتبال است و کلیه عوامل در آن دخیل هستند و تنها سخنگو نتیجه فعالیت‌ها را اعلام می‌کند بنابراین من مدیون همه دوستان و همکاران خود هستم و در پایان یک نصیحت به خانم افخم می‌کنم و آن اینکه وی دیگر تولد هیچ نوزادی را تبریک نگویند.(با خنده)
انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، وزارت ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار