هفته هفتم زیر سایه سرخابی؛

شرایط روحی دربی بازان را برزیلی ها مشخص کردند

هفته منتهی به دربی همیشه تحت تأثیر از دربی بوده و هست و امسال هم لیگ برتر دوازدهم از این قاعده مستثنی نبود.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،دربی هفتاد و هفتم امسال در هفته هشتم لیگ برتر برگزار می شود مسابقه ای که همیشه از جذابیت و حساسیت زیادی برخوردار بوده است.

شهرآورد پایتخت با آن حجم هواداری که معطوف به خود می کند همیشه در کانون توجه بوده است.

خیلی از کارشناسان معتقدند بازی پیش از دربی برای هر یک از دو تیم سرخابی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است حالا برای دربی وضعيت دو تیم استقلال و پرسپولیس با هم متفاوت است و شرایط این هفته را برزیلی های لیگ یعنی فولاد و استقلال خوزستان مشخص کردند. در حالی که سرخپوشان در دیدار هفته هفتم،حریف صدرنشین خود را شکست دادند استقلال تهران مقابل همنام خوزستانی خود شکست خورد. البته دربی بازی متفاوتی است و جایگاه تیم ها در جدول و نتایج گذشته شان تأثیری در آن نخواهد داشت.

هرچند با برد شاگردان دایی مقابل مردان فرکی فاصله دو تیم سرخابی با هم به یک امتیاز رسید و دو تيم در جدول وضعيت نزديک به همي دارند.

نگاهی به اتفاقات حواشی و ترین های لیگ برتر در مسابقات هفته هفتم و پیش دربی خالی از لطف نخواهد بود.

**فولاد باخت و صدرنشین ماند

یکی از جذابیت های هفته هفتم لیگ برتر باخت تیم صدرنشین جدول بود، شاگردان فرکی که علاوه بر پدیده بودن در لیگ برتر دوازدهم امسال نیز خوش درخشیدند.

این عملکرد خوب آنها در هفته های ابتدایی تا به حدی بود که آنها علیرغم باخت مقابل پرسپولیس همچنان بالاتر از استقلال، صدرنشین باقی ماندند.

فولاد خط حمله خوبی دارد ترکیبی از مهره های با تجربه و جوان در کنار هم باعث شده تا در 7 دیدار 10 گل به ثمر برسانند و در کنار مدعیان کهکشانی همچون استقلال_ پرسپولیس_سپاهان و تراکتورسازی صدر جدول را از آن خود کنند این تیم با همین پتانسیل در لیگ برتر دوازدهم سهمیه آسیایی کسب کرد تا امسال یکی از 4 نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیایی باشد.

فرکی پس از موفقیتش در تیم نفت راهی خوزستان شد تا توانایی هایش را در فولاد نیز به اثبات برساند و انصافا نيز در اين تيم خوب کار کرده است.



**مهاجمان قویتر شدند یا مدافعان ضعیف تر؟!

هفته هفتم لیگ برتر هفته پر گلی بود به ثمر رساندن 24 گل در 8 دیدار یعنی متوسط 3 گل در هر بازی!

خوشبختانه امسال مهاجمان ما در همین هفته های ابتدایی نشان دادند که انگیزه زیادی برای گلزنی دارند.

بسیاری از دیدارهای این هفته هم گواهی بر این موضوع بود کما اینکه در پرگل ترین بازی هفته هفتم ذوب آهن با نتیجه 3 بر 2 نفت تهران را شکست داد.

البته در کم گل ترین بازی لیگ نیز تراکتورسازی تا تنها یک گل آن هم در دقیقه 89 توانست سایپا را شکست دهد.

**پرسپولیس بهترین دفاع، استقلال بهترین حمله

در پایان هفته هفتم یک نتیجه بسیار جالب از جدول لیگ برتر استخراج می شود. استقلال تهران بهترین خط حمله را دارد و پرسپولیس بهترین خط دفاع را.

 این قضیه می تواند در نوع خود در دربی جالب باشد تیمی با مهاجمان قوی به مصاف تیم با مدافعان قدرتمند خواهد رفت.

 پرسپولیس تهران در 7 دیدار خود تنها 3 گل دریافت کرده است و از طرف دیگر استقلال نیز 13 گل زده در کارنامه کاری خود تا به این هفته دارد.

** بیشترین برد، سهم فولاد  و استقلال

 دوتیم فولاد و استقلال تهران رقابت تنگاتنگی در صدر جدول دارند. فولاد با 10 گل زده در صدر جدول قرار دارد و استقلال با 13 گل در جدول گلزنان  دوم است.

 برد در هفته های ابتدایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به ویژه در هفته های پایانی این امتیازات است که باعث می شود تیمی جام را از آن خود کند و یا در پایین جدول ،تیمی سقوط نکند.



** فجر با ضعیف ترین خط دفاع

 تیم فجر سپاسی شیراز که در انتهای جدول لیگ برتر قرار دارد با دریافت 12گل از حریفانش ضعیف ترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داده  است.

** دور ماندن سپاهان از جمع مدعیان

تیم سپاهان اصفهان که در چند سال اخیر همواره از مدعیان اصلی قهرمانی بوده است در این روزها جایگاه چندان خوبی در جدول مسابقات ندارد.

 سپاهان درحال حاضر با 11 امتیاز در جایگاه ششم جدول جای دارد.

** مس کرمان ضعیف ترین خط حمله

 تیم مس کرمان نیز با 2گل زده ضعیف ترین خط  حمله درا داشته است. در واقع مهره های این تیم کرمانی در جمع 7 بازی تنها 2 بار دروازه حریفانشان را باز کرده اند.

** فجر رکورددار باخت

 تیم فجر سپاسی با 5 باخت از 7 بازی رکور دار باخت در لیگ برتر است.

فجری ها با تنها 4 امتیاز در قعر جدول جای گرفته اند.

** هفته حساس هشتم لیگ برتر

 هفته هشتم لیگ برتر همان طور که عنوان شد حساس ترین هفته لیگ برترتا به اينجاي رقابتهاست .آن هم به اين علت که هواداران براي شهرآورد شور و شوق بيشتري دارند.

 برد  در دربی شاید تنها 3 امتیاز مثل سایر بردها داشته باشد ولی حساسیتش به مراتب بیشتر از سایر مسابقات است.

شرایط روحی دربی بازان را برزیلی ها ی لیگ مشخص کردند و حالا پنج شنبه و جمعه شاهد برگزاری مسابقات هفته هشتم لیگ برتر سیزدهم خواهیم بود./آق
برچسب ها: دربی ، سرخابی ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار