امید اوباما به عدم تصویب حمله نظامی به سوریه در کنگره

ریچارد ویتز تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی هودسون گفت:باراک اوباما از جنگ در سوریه هراس دارد و ایمدوار است کنگره آمریکا طرح حمله به سوریه را تصویب نکند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد: "اوباما" امیدوار است کنگره به طرح حمله به سوریه رای منفی بدهد تا مجبور نشود وارد جنگ شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، "ریچارد ویتز" تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی "هودسون" در واشنگتن آمریکا در گفتگو با این شبکه گفت:آمریکا و روسیه دیدگاههای متفاوتی درباره مسئله سوریه دارند. البته روابط واشنگتن و مسکو به بدی پنج سال گذشته یعنی زمان جنگ روسیه و گرجستان نیست.

البته این سخن به معنای آن نیست که روابط روسیه و آمریکا به اندازه ای که باید خوب است. در بسیاری از موارد روسیه و آمریکا به یکدیگر توجه نمی کنند. روسیه با اقدامات آمریکا در سوریه مخالفت می کند و واشنگتن به این مخالفتها بی توجه است. آمریکا نیز با اقدامات روسیه در گرجستان مخالفت است و کاخ کرملین به این مخالفتهای کاخ سفید توجه نمی کند. آمریکا و روسیه در بسیاری از مسائل اختلاف دارند و درباره چند مسئله باهم اتفاق نظر دارند. آمریکا و روسیه به روابط با هم به چشم اولویت اصلی خود نگاه می کنند. آنها حاضر نیستند سیاستهای خود را به گونه ای تغییر بدهند که به دغدغه های طرف مقابل توجه داشته باشد.
برچسب ها: اوباما ، کنگره ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار