تظاهرات مغرب علیه تجاوز احتمالی به سوریه

دهها مدافع حقوق بشر روز دوشنبه در رباط پايتخت مغرب عليه "تجاوز قريب الوقوع به سوريه" تظاهرات و رژيم هاي عربي را مرتجع و مزدور توصيف و با ملت سوريه اعلام همبستگي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، ائتلاف سازمان هاي مدافع حقوق بشر در مغرب که متشکل از بيست و دو جمعيت حقوقي و سازمان هاي جامعه مدني است اين تظاهرات را سازماندهي کرده بود. تظاهرکنندگان پرچم هاي سوريه و پلاکارد بزرگي در دست داشتند که روي آن نوشته شده بود همه ما مخالف امپرياليسم مرتجع و حامي حقوق ملت ها براي تعيين سرنوشت خود هستيم". آنها شعار دادند "جنگ کافي است... آمريکا دشمن ملتها است" و "رژيم ها سازش مي کنند و سوريه مقاومت مي کند". 

ائتلاف سازمان هاي مدافع حقوق بشر در مغرب در بيانيه اي خواستار تحقيق بين المللي بيطرفانه و جدي و معرفي مسئولان کشتار ملت سوريه و حمايت از حق اين ملت براي تعيين سرنوشت خود شد. اين ائتلاف همچنين موضع رسمي مغرب را که از مداخله نظامي مستقيم خارجي در سوريه حمايت کرده است محکوم کرد. 
وزارت امور خارجه مغرب پيش از اين با صدور بيانيه اي کشتار در غوطه شرقي با استفاده از تسليحات ممنوعه شيميايي را محکوم و نظام سوريه را مسئول اين کشتار و عواقب آن معرفي کرده بود. مغرب اعلام کرد به رايزني با اتحاديه عرب براي اتخاذ موضع مناسب ادامه خواهد داد. 

برچسب ها: بین الملل ، مغرب ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار