افکار عمومی آمریکا خسته از سلطه جویی مقامات ، تحمل جنگ دیگری را ندارند

در حالی که جان مك كين از سناتورهاي افراطي جمهوري خواه از اعضاي كنگره خواست به طرح حمله محدود اوباما راي مثبت بدهند، به نظر می‌رسد افکار عمومی این کشور چندان راضی به چنین ایده‌ای نباشند، تا جایی که خود مک‌کین هم اعتراف کرده که مردم آمریکا تمایلی به جنگ جدید ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، به رغم تلاش هاي مسئولان ارشد دولت براي همراه كردن اعضاي كنگره با تصميم دولت به نظر مي رسد بسياري از نمايندگان مخالف اين تصميم هستند.
جنيس هان نماينده دموكرات كاليفرنيا مي‌گويد، بسيار نگران هستم كه آمريكا را وارد جنگ عليه كشوري بكنيم كه به ما حمله نكرده است و اين تنها موضع من نيست بسياري از نمايندگان چنين ديدگاهي دارند.
بسياري از نمايندگان قانع شده‌اند كه در سوريه حمله شيميايي رخ داده است اما در مورد اينكه پاسخ به اين اتفاق بايد حمله نظامي باشد، اتفاق نظر وجود ندارد.
این در حالی است که روز دوشنبه مسئولان ارشد دولت آمريكا همچون جان كري وزير خارجه و چاك هيگل وزير دفاع در حال گفتگوي تلفني با حدود دو سوم نمايندگان مجلس بودند كه در حال حاضر در تعطيلات تابستاني به سر مي برند.
بني تامپسون از اعضاي ارشد كميته امنيت داخلي ضمن اينكه گفت من متقاعد نشده‌ام كه حمايت دولت بتواند مشكل سوريه را حل كند افزود من به اين تصميم راي منفي خواهم داد.
وي گفت با توجه به اينكه بسياري از سوال هايي كه ما از دولت پرسيديم بدون پاسخ مانده است من به اين تصميم پاسخ منفي مي دهم.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا براي ترغيب نمايندگان به موافقت با تصميم دولت هشدار داده است كه شرايط سوريه تهديدي است براي امنيت اسرائيل.
نظرسنجي هاي اخير در آمريكا هم نشان مي دهد كه مردم آمريكا عموما مخالف حمله نظامي به سوريه هستند.
روز سه شنبه قرار است باراك اوباما با روساي كميته هاي نظامي، روابط خارجي و اطلاعات در سنا و مجلس نمايندگان گفتگو كند تا نظر آنها را نسبت به طرح حمله به سوريه جلب كند.
يكي از مسولان دولت آمريكا كه تمايل نداشت نامش فاش شود : گفت لابي قدرتمند رژيم اسرائيل آيپك به شدت دولت آمريكا را تحت فشار گذاشته است تا هرچه زودتر حمله به سوريه را آغاز كند و در حال حاضر در كنگره بسيار فعال است تا اعضاي كنگره را مجبور به موافقت با طرح حمله كند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار